Dinsdag de 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door KaChris, 16 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hoi,

Dinsdag om 11.00 moet ik naar het UMC voor de screeningsecho.
    Op de een of andere manier zie ik er best wel tegen op. Ben bang voor negatieve dingen, terwijl dit ergens onzin is en ik ervan zou moeten genieten. :)
    Mijn buikje groeit, maar niet heel hard en dan denk ik iedere keer 'oh zou de kleine wel genoeg groeien' enz enz. Wat een stresskip, hahaha.

Krijg je ook het hartje te horen; wat kan ik verwachten dinsdag???

Groetjes van Karin

2. Ik heb 25 oktober mijn 20 weken echo. Het schijnt een hele uitgebreide echo te zijn die ongeveer een half uur tot 3 kwartier gaat duren.

Dit is wat ik van een site heb gekopieerd:

"Het doel van de 20 weken echo is controleren of er afwijkingen bij de baby zichtbaar zijn. Het is dus geen pret echo waarbij je een cd kunt laten maken of allerlei foto’s krijgt. Ook het bepalen van het geslacht is geen doel van deze echo, als je verloskundig of de echografiste het geslacht kan zien zal ze je het wel vertellen als je dit wilt, maar ze zal er niet apart naar gaan zoeken.
    De 20 weken echo is zuiver bedoeld om uit te sluiten of je baby zichtbare afwijkingen heeft.
    Lang niet alle afwijkingen zijn zichtbaar op de echo, zo is het syndroom van Down (mongooltje) heel vaak niet zichtbaar, maar ook afwijkingen als spasticiteit of autisme en vele andere geestelijke afwijkingen zijn op een echo niet zichtbaar.
    Afwijkingen die met de echo in principe gezien kunnen worden zijn:
    • open rug
    • te kleine schedel of ontbreken deel van de schedel
    • defecten in de buikwand
    • afwijkingen aan het skelet
    • nierafwijkingen
    • waterhoofd
    • maagafsluiting
    • gat in middenrif
    • hartafwijkingen
    • lip- of gehemeltespleet
    Toch kan het voorkomen dat je baby één van bovenstaande afwijkingen heeft, maar dit niet gezien wordt op de echo. Het wel of niet achterhalen van een afwijkingen met de echo heeft veel te maken met hoe groot de afwijking is en hoe goed het beeld is. Soms komt het voor dat je baby zo ligt dat een bepaald orgaan niet goed beoordeeld kan worden. Een 20 weken echo is dus geen 100% garantie dat je baby bovenstaande afwijkingen niet heeft. Daarnaast zijn er vele afwijkingen die met de echo niet te zien zijn."

Het wordt door mijn verzekering vergoed en wij vinden het voor ons gevoel ook wel belangrijk.

3. Sandrina

Sandrina Lid

23 mei 2006
    91
    0
    0
    Wat spannend voor jullie...

Ik moet morgen ook heen, ook voor de 20 weken echo. DUs ik weet precies wat je doormaakt. Ik moet morgen om kwart over 9. Ik zal de echo-foto wel in mijn profiel plaatsen, kunnen we vergelijken ;)

Heel veel succes. Ik zal voor jullie duimen ;)

Deel Deze Pagina