geslachtsbepaling 20 weken of eerder?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hebben jullie de geslachtsbepaling met 20 weken gedaan of eerder een echo laten maken.
    Wat waarom jullie redenen hiervoor?

Ik wil graag met 16 weken een geslachtsbepaling, maar mijn vriend vind het allemaal niet zo nodig en wilt wachten tot de 20 weken.
    (Hij is er van overtuigd dat het een jongen wordt, dus vind het niet nodig).

2. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik wilde ook met 16 weken ook een pretecho laten maken maar ik wacht toch tot ik de 20 weken echo heb. Wil nog wel tot januari in spanning ziiten wat nu eigenlijk het gelacht is. :) Heb daarna nig genoeg weken om het te weten en genoeg tijd om leuke spullen te scoren. :D

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij willen met 17 weken een geslachtsbepaling laten doen. Mijn vriend gaat de week erna voor 2 weken naar amerika, dus wij vinden het wel fijn om het van te voren te weten. Je weet het maar nooit :(
    Denk soms ook wel eens, wat maken die paar weken nu uit.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.

5. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Hier met 16 weken laten doen.. dan is de 20 weken echo een bevestiging :)

6. redroseangel

14 dec 2008
    6
    0
    0
    Ik heb bij de eerste met 17 weken en 3 dagen een geslachtsbepaling laten doen dit was al mogelijk vanaf 16 weken ofzo
    Bij de volgende wacht ik wel tot de 20 weken echo.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De 20-weken echo is niet om het geslacht te bepalen, maar is een echo om te kijken of je kindje wel gezond is. Zo leuk is die echo dus niet, want meestal kan je er zelf niets van maken met al die close-ups. Om deze reden hebben wij met 16 weken een pretecho laten maken, dat was erg leuk en we konden ook meteen zien dat we een jongen zouden krijgen.

8. redroseangel

14 dec 2008
    6
    0
    0
    Bij mijn zoontje is bij de 20 weken echo bevestigd dat we een jongen kregen hoor .
    Daar nam ze rustig de tijd voor bij ons omdat te bekijken.

Veel mensen stressen bij de 20 weken echo dat is ook wel logisch maar totaal overbodig vaak want als er iets was/is dan zien ze het bij een gewone echo namelijk ook vaak

9. Vlinder84

Ja, bij ons werd het ook bevestigd. Maar dat is dus lang niet altijd zo. En stressen is nooit prettig, maar wat je zegt klopt echt niet. De 20-weken is juist om afwijking e.d. op te sporen. Meestal krijg je maar twee medische echo's. Met 12 weken en 20 weken. Met 12 weken zien ze heel soms iets, maar de 20-weken echo is veel duidelijker. En dat is de reden van die medische echo's, het geslacht is wat hen betreft bijzaak.

10. redroseangel

14 dec 2008
    6
    0
    0
    Dan heb ik vast het "geluk" dat ik meer dan 2 echo's krijg omdat ik bij de Gyneacoloog onder controlle ben .
    Ik krijg dus niet maar 2 echo's heb er bij mijn vorige zwangerschap een stuk of 10 gehad ofzo

11. Vlinder84

Hier nog 1 met hetzelfde 'geluk'. Daarom zei ik ook 'meestal', want in de meeste gevallen krijg je maar 2 echo's.

12. Niet meer actief

Juist dit is ook de reden waarom ik graag een vroege echo wil..
    Moet mijn vriend nog even overhalen.

13. Niet meer actief

De 20 weken echo is inderdaad (na de 12 weken) de enige medische echo die wij krijgen. Dus wat dat betreft heeft vlinder gelijk.

14. Niet meer actief

Nou dames,

Ik heb mijn vriend om.
    We gaan een vroege geslachtsbepaling doen.
    Ik hoop dat ik al een afspraak kan maken met 16 weken, want we hebben de 20 weken echo als ik precies 20 weken ben.
    Dan is het mooi in het midden :)

Vind het zoo spannend!
    Moet nog teruggebeld worden door het pretechobureau waar ik hem wil laten maken.

15. Vlinder84

Leuk! Slim dat je nu al belt voor een afspraak, soms hebben ze wachtlijsten (ja echt!). Geniet ervan en dan willen we wel foto's zien he!

16. Niet meer actief

Nou dames,

Op 15 januari om 18.30 uur zullen wij, met een beetje geluk, weten of we een zoon of een dochter krijgen :)

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Spannend he ?!

Wij hebben aankomende maandag de geslachtsecho bij babyimage in gorinchem. Ik ben dan 16,2 wk. Ik ben zo benieuwd !

18. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik laat het ook doen met 16 weken! Ik ben veels te zenuwachtig dus kan echt niet tot de 20 weken echo wachten. Iedereen om me heen zit constant te raden wat het is :( wordt er een beetje moe van. Iedereen schijnt het namelijk beter te weten en als ik dan vertel waarom ik een vermoeden het zegt iedereen dat het nergens op slaat :( :(

Ik denk alleen niet dat ik het gelijk aan andere mensen vertel, laat ze nog even lekker in spanning :D

19. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb een echo gehad met 15 wk 5 dagen en het was al duidelijk te zien, succes allemaal!

20. Niet meer actief

Wow dat is al snel!
    Ik kan echt haast niet meer wachten!
    Whahaha nu pas lijkt het allemaal echt te worden.

Liefs

Deel Deze Pagina