Afgelopen woensdag ben ik voor de 1e echo naar de gyneacoloog geweest,ik dacht dat ik rond de zeven weken was,hij heeft een inwendige echo gedaan,helaas was het vruchtzakje leeg☹️,hij zij dit komt niet goed, volgens de echo was ik vijf weken en vier dagen,ik heb dat tegen de arts gezegd en ook aangeven dat ik het niet zeker wist of ik wel zeven weken was ,meschien he ik wel een late eisprong gehad? Soms Ben ik regelmatig en some niet ?maar meneer gaf geen antwoord en stuurde me naar huis moet over Tien dagen past terug Komen ik weet nu niet of ik hoop kan hebben of niet
Jeetje wat naar. Was er wel een dooierzakje te zien? Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?
Nee,maar deze gyneacoloog was ook niet erg spraakzaam en was heel onduidelijk en kwam niet echt professioneel over,kreeg geen antw op me vragen,ik heb me echo aan meedere mensen laten zien en Hun zeggen dat het een normal echo is voor vijf weken en vier dagen,ik zit ER aan te denken I'm deze week naar een prive ziekenhuis tegaan. Ik heb zelf het idee dat me eisprong later is geweest,ik weet helaas niet wanneer ik voor het laast ongesteld Ben geweest ergens na 20 oktober verder schiet me ook geen datum binnen,soms Ben ik regelnlmatig some niet meschien komt het omdat ik dit jaar in febuari Ben bevallen en dat me cyclus etc nog op de rit moet Komen had ik met me oudste ook.
Heb je een foto van je echo? Mijn laatste dag van mijn menstruatie was 30 oktober. Ik heb gisteren ook een echo gehad waarop alleen een vruchtzakje en dooierzakje te zien was. Ik heb vandaag op eigen verzoek een echo laten maken bij een echobureau hier in de buurt en er was een kloppend hartje te zien, passend bij de termijn. Ik snap dat die onzekerheid lastig is en dan is 10 dagen nog heel ver weg. Als het jou geruststelt dan zou ik zeker zelf een echo laten maken.
Fijn voor je ,ja ik ga denk ik ook maar een echo laten maken maandag of dinsdag ik Ben alleen bang dat ik te vroeg ben Al's ik een echo laat maken en dat ik weer naar huis wordt gestuurd met weinig info na de klote evaring met de arts
Ja dat is het nare. Maar ik bedoelde ook dat je dus wel wat kunt zien met dit termijn, we zullen even ver zijn. Zolang het echoapparaat goed is en degene die de echo maakt ook ervaring heeft.
Vervelend dat je geen duidelijkheid hebt. Wanneer was je positieve test? En was die al donker (evt foto?) Dan kunne we op basis daarvan misschien schatten hoever je bent
Hoi, Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met deze onzekerheid. Wat een klap is het he als je zo'n echo krijgt... Hier helaas een week geleden hetzelfde gehad met mijn echo op 7.2 week. Eerste echo zeiden ze ook dat het beeld overeenkomt met ongeveer 5 weken. Dit bleek de tweede echo echter niet waar te zijn: met 5 weken zou je blijkbaar ook een dooierzakje moeten zien en bij mij was het echt leeg. Ik weet niet wanneer je je positieve test had, maar die datum zou uitsluiting moeten geven. Ik had 8 november een heel licht positieve test en 4 dec mijn echo. Ik had dus minimaal al 6 weken moeten zijn dus dan weet je dat het foute boel is. Ik hoop voor jou dat je gewoon minder ver bent, ik was wel zeker van mijn eisprong dus had wel gelijk de zekerheid dat het niet goed was. Als je het zelf echt niet weet dan zou ik nog niet wanhopen en hoop ik dat je gewoon minder ver bent!
Het was mijn 1e keer bij deze arts,hij kwam niet echt professioneel over vondt ik en nam ook geen tijd voor een gesprek,had veel haast etc .
Met die test van 26 november zou ik denken dat je toen ongeveer 13/14 dpo was, dus dan vandaag 5+6-6weken, wat dus wel ongeveer past bij je echo. Vervelend dat je geen antwoord kreeg op je vragen, dat hoort niet zo. Hopelijk snel een echo met een kloppend hartje!
Wat is dpo of is dat een stomme vraag,ik zit te denken om vandaag tegaan voor echo en aan de andere Kant durf ik niet ....
Dpo=days past ovulation, oftewel dagen na je eisprong. 14 dpo staat gelijk aan 4 weken zwanger, zo kan je verder tellen. Ik zou proberen om nog een dag of 2-3 te wachten met de echo. Het hartje gaat normaal kloppen rond 5 weken en 5 dagen, zou zonde zijn als je nog net te vroeg bent want dan weet je nog niet veel... met die testen is het namelijk een schatting, maar denk dat je eerder tegen de 6 weken aan zit dan tegen de 7 (zoals je dacht obv je laatste menstruatie), maar het is uiteraard geen exacte wetenschap
Ik moet bij die arts maandag weer Komen maar ik weet niet of ik zolang vol kan houden en ik Wil eigenlijk ook niet naar die kwal terug
Ik zou de poli bellen en vragen of je misschien bij iemand anders terug mag komen, dat je t heel vervelend vindt om te vragen maar dat je geen goed gevoel hebt bij deze arts omdat je geen antwoord kreeg op je vragen en omdat hij heel gehaast was. Evt bij arts-assistent (die hebben vaak meer tijd per patient). En vraag dan meteen of het deze week nog kan omdat je je veel zorgen maakt (niet geschoten altijd mis). Welk ziekenhuis ga je?
Ik woon in het buitenland en hier gaat alles net iets Anders Dan in nd helaas ik zit ER aan te denken om naar een prive ziekenhuis tegaan