info over IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nijntje01, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wie heeft er wat meer verstand van IUI? Dit is mijn 1e cyclus met clomid en IUI.

Op dag 11 was de grootste follikel 14-15 mm en bm slijmvlies 4.1 mm. Vandaag op dag 13 was de grootste follikel 17 mm en bm slijmvlies 8 mm.
    Ovutesten zijn nog negatief.

Wie weet wanneer je IUI krijgt na een positieve ovutest? Ik moet de CB smileys gebruiken met de 1e ochtend urine. Gebruikte normaal altijd goedkope dipsticks in de avond.

Met hoeveel mm spring je ei nou echt?
    En krijg je dan vlak ervoor of erna de IUI?

Ben dus op zoek naar wat ervaringen :)
    Ik doe de metingen in NL en krijg de IUI in Gent. Gent belt mij dan steeds 's middags na de echo en omdat ik dan aan het werk ben, is het lastig om aan al deze dingen te denken en te vragen.

Alvast bedankt!

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oja, ik heb ook Pregnyl in huis maar heb nog niet gehoord dat ik dat moet gebruiken.
    Ben zo bang dat ze die eisprong missen straks... Ga zaterdag wel naar Gent voor echo en bloedprikken.

3. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het aantal mm bij de eisprong verschilt per persoon, soms wel per cyclus, kan vanaf 18 mm maar meestal rond de 20mm. Met Clomid groeide mijn ei wat verder door voor hij sprong.

Verder over IUI (niet dat ik het zelf heb gehad :D) kon ik dit voor je vinden:
    Essentieel in de procedure is de timing van de IUI. Halverwege de cyclus start u met ovulatietesten. Als deze ovulatietest positief is, is er binnen 24 uur een eisprong te verwachten. De dag na de positieve ovulatietest worden u en uw partner op de polikliniek verwacht.

4. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoefde nooit ovulatietesten te gebruiken tijdens iui. Als de follikel groot genoeg is
    +/- 18 mm moest ik pregnyl gebruiken. Na gebruik van pregnyl springt je ei gegarandeerd binnen 72 uur geloof ik. Dan weten ze dus precies wanneer ze moeten insemineren.

5. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Ik heb inmiddels 5x een iui achter de rug helaas allemaal niet geslaagd, doormiddel van ongesteldheid. Nou dat is niet helemaal waar 1x had ik 5 eitjes en toen hebben we het afgebroken omdat er kans was op meerling zwangerschap en dan haken hun af omdat er teveel risico aanzit.

Ik heb hormonen gespoten verschillende hoeveelheden, als de eitjes tussen de 18 en 20mm zijn mocht ik avonds de spuit zetten om de eisprong plaats te laten vinden, en dan mocht ik 2 dagen later morgens de iui plaats laten vinden. Ik moest op dag 10 van de cyclus naar het ziekenhuis om controle te laten uitvoeren, en dan om de 2 dagen totdat hun zeggen dat ik de goeie spuit mag zetten voor uitsprong.

SUcces meiden

6. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij was de grootste follikel steeds tussen de 19-21 mm.
    Ik gebruikte clomid 50 mg.

Ik heb ook cluerblue ovulatietesten gebruikt en moest zowel 's morgens als 's avonds testen. Als deze positief was, moest ik de pregnyl zetten. Was deze 's avonds positief dan was de IUI ongeveer 40 uur later en s' morgens positief dan de volgende dag. Bij mij werd steeds gezegd dat ze het liefst hadden dat de eitjes al gesprongen waren. Met de pregnyl springt deze als het goed is rond de 36-40 uur nadat je deze hebt gezet.

Na 6x was ik zwanger, helaas eindigend in een miskraam maar de poging erop was ik weer zwanger en nu alweer 24 weken.

Opzich vond ik het allemaal nog best meevallen.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik moet sochtends testen en vanochtend was hij negatief. Vanavond was hij positief en ik neem aan dus morgen ochtend ook. Als hij morgen positief is gaan we zondag naar het zkh en als hij negatief is moet ik alleen voor controle komen.

Maar nu denk ik zelf morgen een eisprong te krijgen en dus geen iui.
    Weet ook niet of sochtends al zo vroeg positief test. Moet om 4 uur snachts testen omdat we bij negatief de auto in moeten een uur later om naar gent te rijden voor echo en bloed.

8. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij klopte dat verhaal 's avonds positief dan de volgende ochtend ook positief dus niet altijd. Tja tenzij ik pregnyl had gezet, maar dan slaat ie sowieso positief aan.

Hoe is het nu gegaan bij jou?

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ovutest was gisterochtend positief net zoals vrijdagavond. Gisteravond was hij weer negatief. Moest vandaag voor iui komen. Mag volgende keer weer geen pregnyl spuiten om eisprong te plannen. Gebruik het alleen avond voor iui ter ondersteuning bm slijmvlies. Ben benieuwd....

Deel Deze Pagina