Puregon, menopur, gonal f ect... Advies nodig

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kikkert, Nov 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Afgelopen ronde iui was de eerste gestimuleerd met puregon 50ie.
    Ik had veel bijwerkingen, druk op borst, moeite met ademhalen, vocht vasthouden, hoofdpijn en mezelf echt ziek voelen. Ik heb maar 5 dagen gespoten omdat ik een korte cyclus heb (22 dagen deze ronde vorige waren 23) ik heb dan ook de iui op dag 9/10.

Nu wil ik graag advies van dames die ook slecht reageren op de puregon wat dan wel werkt en zorgt voor veel minder bijwerkingen (met name die druk op borst en vollopen met vocht vond ik echt het ergste) ik had trouwens maar 1 follikel dus er was geen spraken van overstimulatie.

Hoop dat jullie een goed advies hebben

Liefs kikkert

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Niemand die zijn ervaringen wilt delen over de hormonen?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik kan je niet helpen. Ik heb gonal 150 en menopur 300 gespoten en heb werkelijk nergens last van.
    Wat zegt je gynaecoloog. Succes!

4. Rantje

Rantje Actief lid

Oct 28, 2013
    199
    0
    0
    Ik spuit al bijna een jaar puregon en dan doseringen als 225 maar heb totaal geen klachten zoals jij omschrijft,sorry

5. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Ook puregon gebruikt 180 en 200
    Nergens last van gehad
    Misschien mag je overstappen naar gonal f?
    Zou het eens overleggen met je arts

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb menopur gehad en veel bijwerkingen en puregon en daarmee geen bijwerkingen bijna, dus ik ga je helaas ook niet kunnen helpen.

Maar voor mij nooit meer menopur, mede door het slecht kunnen doseren.

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Toch allemaal bedankt. As vrijdag heb ik de uitgangs echo en dan spreek ik de gyn ook weer. Ze vermoeden dat mijn korte cyclus in combi met heftige reactie op hormonen de boosdoener zijn.

8. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

Sep 3, 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook veel bijwerkingen met puregon. Op de een of andere manier werkte Gonal F alleen niet goed. Uiteindelijk een combi van Gonal F en Menopur gebruikt met mooi resultaat en weinig bijwerkingen. Vond Menopur wel gedoe, mengen, opzuigen, naald verwisselen... Zo'n pen is dan het walhalla... ;)

9. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

Oct 6, 2015
    1,383
    0
    36
    Ik heb menopur gespoten (heb ook veel last van hormonen) en had hier geen last van. Ja het is lastig optrekken, maar geloof dat je uit de zorg komt net als ik en dan is het prima te doen. Menopur word niet altijd vergoed, dat moet je dan echt vragen dan wel.

Hoop dat je vrijdag kunt overleggen met de gyn en deze je klachten serieus neemt want druk op je borst is niet fijn!

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Ben vandaag naar de gyn geweest en ik ga beginnen met fostimon 75 ie in de hoop dat dit wel goed gaat anders moet ik bellen zodra het weer niet goed met me gaat

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb eerst fostimon gespoten, maar daarmee kreeg ik steeds 'volle' eierstokken. Dus naast 1 of 2 grote follikels ook nog een hoop kleine. Daardoor had ik steeds cysten. Fostimon moet je net als menopur zelf mengen en daardoor is het minder makkelijk te doseren dan een prikpen zoals puregon en gonal.

Toen overgestapt op gonal-f en dat ging goed. Ook qua bijwerkingen vond ik het meevallen. Alleen moest ik elke ronde we steeds een beetje meer gaan spuiten.

12. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Gonal-f wilde ze hier niet omdat ik zo heftig op puregon reageer is de kans groot dat ik dit dus ook met dit krijg. Vandaar dat we het met fostimon gaan proberen hoop alleen dat ik idd niet teveel follikels ga krijgen. De eerste spuit zit er net in dus ik ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren, het is lichaamseigen dus opzicht zou dit hopelijk goed moeten gaan

13. Satijnvlinder

Oct 6, 2015
    1,383
    0
    36
    Spannend Kikkert. Ik duim voor je

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Dank je wel, blijft spannend.

15. Satijnvlinder

Oct 6, 2015
    1,383
    0
    36
    Ja dat zeker. Vooral als je zo heftig reageert. Dat had ik met clomid dus snap je gevoel volledig.

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Ja die hormonen is toch allemaal maar troep maar wel troep die je nodig hebt (dames in onze situatie zeg maar). Ik moet nu ook meteen bellen als het weer mis gaat met de bijwerkingen

17. Satijnvlinder

Oct 6, 2015
    1,383
    0
    36
    Dat is wel goed dat ze nu er weet van hebben en je dan meteen kan bellen

Share This Page