Wie O wie snapt er iets van temperatuurcurves? De theorie weet ik wel maar de mijne doet zo vreemd! Ik heb 6-3 de pregnyl gezet. Ik had toen meerdere eitjes waarvan 1 van 18 mm en 1 van 14 mm. Mijn temp was die dag 36.3 De dagen erna was mijn temp achtereenvolgens 36.6, 36.3, 36.8, 36.7, 36.6 2 dagen na de pregnyl heb ik een ochtend vreselijke buikpijn gehad, m'n links waar m'n grootste eitjes zaten (eisprong lijkt me?). Maar hoezo gaat de curve zo heen en weer en hoe hoog zou hij moeten zijn?
Toen ik pregnyl gebruikte had ik ook nooit duidelijke curves. Toen ik dat aan de ferti arts vroeg zei hij simpelweg dat je niet meer kan vertrouwen op je temperatuur als je medicatie gebruikt om zwanger te worden. Want je eigen cyclus word overhoop gegooid door al die hormonen Dus ik zou vertrouwen op de klusdagen dat de gynae jou geeft,erna nog eventjes verder doen om zeker te zijn en erna afwachten. Je kan natuurlijk verder doen tot aan je nod ook hé,lekker gezellig dan
Bij mij heeft Pregnyl nooit echt een effect op mn temp curve, utrogestan daarentegen wel (maar dat gebruik je niet toch?). Ik vind jouw curve er eigenlijk niet zo heel raar uitzien. Op de dag van de eisprong heb je zelfs een mooie dip en daarna gaat je temp wat omhoog. Misschien gaat hij de komende dagen nog verder omhoog. Volgens mij is één van de redenen waarom een temp minder betrouwbaar is na Pregnyl dat je lijf dan meer oestrogeen aanmaakt, wat je temp onderdrukt. Dit zou kunnen verklaren waarom je temp niet bleef stijgen, maar weer wat inzakte. Succes!