Dinsdag nekplooimeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Uppendup, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ppfff begin nu alweer zenuwen tekrijgen, dinsdag ben ik 12+1 als alles goed gaat. Krijg dan de nekplooimeting en bloedafname. Maar heb ook een vraag is het dan al mogelijk om ook te spieken wat het is? Want ik snap het niet zo goed met de nubtheorie.

Ook weet ik ongeveer wat de nekplooimeting in houd alleen weet niet hoelang je op de uitslagmoet wachten

2. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hallo,

veel succes dinsdag, bij ons in belgie kijken ze vanaf 16 weken wat het wordt, met 12 weken is het echter nog bijna niet te zien.

ik heb de nekplooitest de maandag gehad en de woensdag wist ik al de uitslag van alles dus het kan redelijk vlug gaan

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bij ons is de nekplooimeting niet goed en dat wisten we meteen en de resultaten van het bloed de dag erna of die daarna.
    veel succes

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt aan verschillende dingen: bij de oudste heb ik eerst bloedonderzoek laten doen en pas daarna de echo... dus we kregen meteen na de echo de uitslag dat het goed zat met onze dame.

Bij de tweede liep ik mn controles in Duitsland. Echo was goed, maar we wilden toch nog bloedonderzoek... dat was verder ook goed.

Bij de derde zwangerschap ook eerst echo (Duitsland) en die was helaas dusdanig dat er niet eens meer bloedonderzoek is gedaan. Nekplooi was 4,5 mm dik en ons zoontje had een verkort neusbeentje. Met 16,5 week een vruchtwaterpunctie laten doen en daaruit bleek dat ons zoontje trisomie 18 had.

5. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo de echo hebben we weer gehad. Nekplooimeting was 1.6 mm en bloeduitslag krijg ik nog te horen.

Maar ze kon niet zien als t n jongetje of meisje was.

En heb het hartje voor de eerste keer gehoord dat was zo superrrr

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,6 KB
      Weergaven:
      34
  6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Dat is een goed resultaat van de nekplooimeting. Mooie foto ;)

7. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, ja vind de dag van de echos altijd zo geweldig zo wordt het weer eventjes echt, dan voel ik me op en top zwanger. Duurt me telang voor dat ik de kleinevoel. Als het aan mij ligt doe ik iedere dag een echo hihihihi.

8. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitslag eerder binnen dan verwacht, maar op down edward en patau geen verhoogde kans

Opzicht meteen een opluchting
    Nu weer verder genieten van de zwangerschap

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Wij kregen onmiddellijk de dikte van de nekplooimeting, deze was in orde. De bloeduitslag hadden we na 2 dagen. Het gaat dus allemaal redelijk snel hoor :).

10. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hallo dames ik ben aan het twijfelen of ik de nekplooi meting wel moet laten doen wat een dilemma ik ben 34 maar er komt bij ons in de familie het syndroom van down niet voor meer wil ook geen risico lopen voor de vlokkentest of punctie dus het is nu nog denken en nog eens denken wat ik zou doen wat zouden jullie doen als je met 34 zou bevallen????? groetjes

11. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik ben dan wel geen 34 maar ik ben ook van mening geen extra testen te laten doen. Neemt extra risicos met zich mee en schijnt nog pijnlijk te wezen ook, en als er bij de 20weken echo iets mis is zie ze dat snel genoeg...

12. Jubbly

Jubbly Nieuw lid

16 sep 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vorige week de nekplooimeting laten doen. 3 dagen later kregen we de uitslag.

Ben super blij dat we het gedaan hebben.

Uitslag was helemaal super, geeft nu toch wel een gerust gevoel!

Deel Deze Pagina