Ik zit sinds 1 december zonder werk en in de ziektewet. Nou verdiende ik netto per maand iets van 865 euro voor 3 werkdagen. Ik kreeg vandaag een brief van UWV dat ik per dag recht had op 25 euro bruto dan rekenen ze wel over 5 dagen maar dan kom ik nog 200euro te kort. Ik snap echt niet hoe ze die dingen uitrekenen want ik heb braaf al mijn salarisstroken opgestuurd en ik verdien dit bedrag al maanden. Dan bel ik net weet die man natuurlijk van niks en word ik hopelijk teruggebeld. En hij zei ook dat ze geen geld konden storten op mijn rekening omdat die geblokkeerd zou zijn Ik begrijp er echt niks van. Ik hoop wel dat ze het snel met terugwerkende kracht zullen terugzetten want dit klopt niet en geld heb ik echt hard nodig.
Bedenk ik me net ineens kan het zijn dat ik minder krijg omdat ik in 2006 maar 5 maanden hebt gewerkt? Maar wel vreemd van ze vroegen ook wel mijn loon van 2005 en daar heb ik wel het hele jaar gewerkt. Ze vroegen nl. mijn loon over 12 maanden dus vanaf november 2005.
Nou laat maar dames. Ik heb weer gebeld en ik krijg inderdaad nu nog maar de helft van wat ik de laatste half jaar heb verdiend. Ik baal zo erg, ik werk al 5 jaar en nooit ziek geweest. Altijd netjes en braaf geweest en helaas begin 2006 mijn baan op moeten zeggen door persoonlijk omstandigheden dus maar 6 maanden NIET gewerkt en dat is mijn straf. Word ik ziek door zwangerschap krijg ik maar 400euro netto. Pff zo oneerlijk allemaal. Ik vroeg hoe het zat met verlof, stel dat ik zo lang niet kan werken dan krijg ik ook maar 400 euro want ze kijken over het hele jaar 2006.
misschien een domme vraag maar kan je niet gewoon beter een nwe baan zoeken, dat verdient veel meer toch... (of ben je 100% arbeidsongeschikt?) ik bedoel het niet lullig maar ik ben nooit in aanmerking gekomen met het uwv maar hoor om me heen dat het een en al ellende is daar voor die anderhalve euro die je krijgt......
Nee als ik kon zou ik gelijk een nieuwe baan zoeken maar heb echt dagelijks rugpijn die lijken niet meer weg te gaan Maar ik vind het zo lullig al die jaren gewerkt, belasting betaald, amper ziek 1-2 dagen in het jaar. En dan dit pfff echt triest
Hoi, ik snap het niet ( en bij het uwv ook niet altijd ). Ziek door zwangerschap is 100% van je laatst verdiende loon. Ziek door iets anders is 70% van je laatst verdiende loon. Toen ik ziek uit dienst ging ( ik was gedetacheerd via het uitzendburo en had dus een verschillend loon wegens verschillende uren ), hebben ze gekeken naar de laaste 13 weken dat ik heb gewerkt/zou gewerkt hebben. Op basis daarvan kreeg ik eerst een schatting aan uitkering om mij toch iets te geven en het later te corrigeren ( want de schatting was ook veel te laag ). Later kreeg ik 70%. Ik herstelde niet wegens de zwangerschap, en bleef dus in de ziektewet. In principe was ik toen ziek door zwangerschap en had ik 100% moeten krijgen ( maar ik was al blij dat ik zo'n fijne arts had dus ik heb het gewoon zo gelaten, dus 70%, anders had ik weer al die rompslomp en stress ). Nu ben ik vanuit de ziektewet 6 weken van tevoren met zwangerschapsverlof gegaan en krijg dus honderd procent van mijn loon. ( Ze waren trouwens erg aardig want ik kreeg zowel ziektegeld als zwangerschapsverlof, haha, ik heb ze daar maar even over gebeld dat dat niet klopt ). Dus als jij op basis van zwangerschap ziekt thuis bent dan hoor je gewoon 100% te krijgen ( tenzij die 8 zoveel een gemiddeld loon is dan berekenen hun ook over een gemiddeld loon ). Ben je ziek gemeld voor wat anders ( dat weer je arts het beste ) dan krijg je 70%. 50% kan nooit ( nogmaals als die 8 zoveel echt een vast loon was ). Als je met zwangerschapsverlof gaat krijg je zowiezo 100%. Dus ik zou er toch nog even achteraan gaan en uitleg vragen over de berekening als ik jou was. Bij mij zeiden ze ook dat het geld dat ik kreeg ( ziekte en zwangerschapsverlof ) klopte, maar ze moesten er toch op terug komen omdat ik uitlegde dat het echt teveel was. Succes ermee. Groetjes MB2005. Trouwens als het goed is kan je bezwaar aantekenen, en misschien is dit nog maar een schatting omdat je zegt dat het vanaf 1 december is en het is nu pas 15 december en meestal doen ze 6 weken over het te berekenen definitieve bedrag. In dat geval krijg je met terugwerkende kracht waar je recht op hebt.
Hoi, nog 1 ding. Het kan trouwens zijn dat je nog net onder de belastingvrije voet zit, dan betaal je verder geen belasting en is je bruto bedrag tevens je netto. Dan zou je per 4 weken op 500 euro komen. Ik had dat ook nl Groetjes MB2005.
Ik had het gevraagd waarom ik geen 100% kreeg van mijn laatst verdiende loon maar dat kwam omdat ze kijken naar het afgelopen jaar. En omdat ik in 2006 maar 6 maanden heb gewerkt en dec. 2005 ook niet is de berekening ook zo gedaan. Meneer zei ook dat ik tijdens verlof ook maar het bedrag zou krijgen die ik nu ook krijg.