binnen welk tijdsbestek moet je bevallen als je vliezen zijn gebroken, uitgaande van mooi helder vruchtwater, en vanaf 37 weken uiteraard. hoop op een snelle reactie. gr nickyz
Echt zo snel al? Op zich duurt het dan nog best lang, maar toen ik van de week bij de vk was en we het over de naderende bevalling hadden zei ze tegen ons dat als m'n vliezen na 6 uur 's avonds zouden breken ik pas de volgende ochtend tijdens het spreekuur (is van 10 tot 11) mocht bellen, vanwege de drukte en omdat het toch niet eerder nodig was. Maar dan zit het grootste deel van die 24 uur er al op, lijkt me niet zo'n heel fijn idee... Hopen maar dus dat m'n vliezen 's ochtends ofzo breken, dan heb ik daar geen last van!
Valt wel mee hoor met zo snel. want als je vliezen gebroken zijn heb je in de meeste gevalen ook al weeen. of komen ze op gang. en mocht het dan te lang duuren gaan ze het op wekken Bij mijn vk vragen ze ook om liever niet te bellen.als alleen mijn vrucht water gebroken is.ook omdat ze niks mogen ze mogen niet toucheren of voelen of je ontstluiting hebt. dus kunnen ze dan ook nisk snachts.
ik dacht binnen 72 uur...? of is dat alleen <37 weken ofzo? ik had bij de eerste met 36,5week gebroken vliezen, moest zowieso al in het ziekenhuis bevallen ivm vroegtijdig gebroken vliezen en risico van streptokokken, en ik moest binnen 72 uur bevallen zeiden ze. maar kan wel zo zijn dat je binnen 24 uur bevallen moet als je thuis wilt bevallen ofzo?
Ahh oké, dat wist ik allemaal niet, maar dan valt het idd wel mee. Van mij hoeven ze sowieso niet 's nachts te komen als het niet nodig is. Maar ik had wel zoiets van als het 's avonds gebeurt, om bijv. 7 uur, zou ik eigenlijk nog handig kunnen bellen. Maar dat hadden ze dus liever niet. Het is denk ik hier ook meer een gevoel van dat ik dan echt niet weet wat ik moet doen, ook omdat het de eerste is, en ik totaal geen idee heb van wat me te wachten staat. Ik durf dan denk ik ook echt niet te gaan slapen meer. Maargoed, we zullen wel zien tzt.
Als ze niet mogen toucheren of voelen of je ontsluiting hebt, hoe komen ze er dan achter hoeveel ontsluiting je hebt? Bij mij werd er na 't breken van de vliezen gewoon gevoeld hoeveel ontsluiting ik had hoor!
Het hangt natuurlijk ook af hoe lang je zwanger bent maar als je vliezen gebroken zijn en de bevalling komt nog steeds niet op gang, wordt je de dag erop naar het ziekenhuis gestuurd, en afhankelijk van het ziekenhuis wordt nog ongeveer 24-48 uur gewacht voor ze de bevalling aan inleiden, maar je kunt er van uitgaan dat binnen 78 uur nadat de vliezen gebroken zijn je kindje geboren gaat worden, soms zelfs langer als alles verder goed is. Of doordat je zelf weeën gaat krijgen, of ze gaan je inleiden. In de tijd dat je vliezen gebroken zijn wordt je wel heel goed in de gaten gehouden hoor, ze houden je vruchtwater in de gaten, ze houden de kleine in de gaten dmv ctg, ze houden in de gaten hoe de weeënactiviteit is etc etc etc. toen mijn vliezen waren gebroken bij de 1e maar ik nog geen weeën had moest ik de 2e dag na het breken van de vliezen naar het ziekenhuis hopend dat de bevalling toch nog zelf zou beginnen, maar jammer genoeg niet dus, de 3e dag werd ik in de ochtend aan het infuus gelegd en hoewel het eerst niets deed en er al gesproken werd over gel of weet ik veel waar ze het over hadden (wat ze de dag erna zouden gaan doen, dus de 4e dag) begon toch uiteindelijk ineens die weeënstorm en werd 2,5 uur later de kleine geboren.
Het is toch zo dat je binnen 24 uur na het breken van je vliezen goede weeen moet hebben, omdat ze je anders naar het zh sturen ivm infectiegevaar. Daar kijken ze het dan nog 48 uur aan heb ik mij laten vertellen.
ja als je na een dag nog geen weeën hebt sturen ze je door naar het zh. Daar houden ze jou en de kleine in de gaten dmv ctg-filmpjes e.d. en wachten ze of je zelf nog weeën krijgt, en krijg je geen weeën of gaat de kleine achteruit of verlies je teveel vruchtwater wordt je ingeleid. het hele hoe en wat is eigenlijk verschillend per ziekenhuis en per vrouw(situatie)
bij mij hebben ze gewoon gevoeld, hoeveel ontsluiting ik had, nadat me vliezen handmatig waren gebroken
Als je vliezen gebroken zijn, 24 uur, dan ga je sowieso voor een check-up naar het ziekenhuis, als je nog geen weeen hebt. Dus je hoeft s nachts niet te bellen als je vliezen gebroken zijn, je vruchtwater helder is en geen weeen hebt, dan bel je meestal smorgens naar je VK.. In somige ziekenhuizen krijg je nog de keuze om de aankomende 24 uur nog thuis door te brengen, mits er niets aan de hand is. Bij 48 uur is dan vaak de grens van opnemen in het ziekenhuis. Maar elk ziekenhuis zal wel zo z'n eigen protocollen hebben.
Bij mij ook maar ze moesten ook een draadje op het hoofdje van de kleine zetten en dan zitten ze ook met hun vingers in je lijkt mij.