Mare! Erg mooie naam, Dinthe vind ik echt niet mooi.. net of t Jinthe net niet is dus dan maar Dinthe Mara en Mint(h)e vind ik ook erg leuk!
Mare! Of anders Mara. Net iets liever. De trend van Dinthe, Jinthe, Ninthe, Winthe, Zinthe of wat al niet meer heb ik nooit begrepen
Hoe spreek je Mare uit? Ik lees het als maar-uh alleen aan de reacties te zien is dat niet de juiste uitspraak.
Anders dan de rest vind ik Dinte wel leuk! Vrolijke naam! Ik ben niet zo dol op Mare, beetje zeurderige klank...Mara wel mooi.
Haha! Nou, speciaal voor jou dan. Het ging over zo’n rits namen waarvan dan alleen de eerste letter werd veranderd. Ik kwam in een paar maanden tijd op de route naar mijn werk de namen Teije, Feije, Peije en Steije tegen. Dat zou straks allemaal bij elkaar in de klas zitten! Maar dat is natuurlijk info waar ts niks aan heeft, vandaar dat ik het toch maar had verwijderd.
Ik vind mare niks. Misschien nog Maura Dinthe (met een h dus) vind ik erg leuk! Net als Minthe of Jinthe.
Haha! Mirre vind ik mooi.. Myrra past niet bij ons als gezin, wel een mooie naam! Myrthe zo heet mijn tantezegger alleen dan anders geschreven, geen optie.. Ik weet niet waar Jinthe vandaan is komen vallen als ik tussen de Friese namen kijk zie ik vaak Jente staan, lijkt toch alsof het daar wat vandaan komt tenminste hier in Friesland!
Ik vind hem ook prachtig hoor, maar ik loop altijd als een gek die namen hardop te zeggen en ik ben toch echt bang voor maaruh.
Ja snap dat je denkt dat het dan maarrreeeeehh kan worden, Het ergste is dat met bijna elke naam wel wat is.... heb hetzelfde, of het nou uitspraak, schrijfwijze, afkortingen, rijmbaar, of wordt geassocieerd met bekende mensen/ omgeving/ verleden/ tv of voorwerpen enzo. Om gek van te worden! Ieder heeft er wat anders mee. Ik vind Mara leuker, Mare niet zo. Dinte wel leuk, maar Bente leuker!
Dit inderdaad. Mare vind ik wel mooi, maar Maren nog even wat mooier, wat meer een volledige naam. Doet me altijd aan de zee denken.
Ik heb me afgevraagd of ik Mare en ‘maar uuhhh’ te dicht bij elkaar vind liggen... maar dat vind ik niet; ik zou bv met roepen echt zeggen ‘MAAAAAA-ruh!!’ Voelt voor mij echt als een naam ipv ‘maar uuhhh’ dus