buik al 5 wkn niet gegroeid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaprinses, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Hallo meiden,

Vanaf week 30 staat mijn buik op 30 cm en nu week 35 sta ik nog steeds op 3 cm....
    vrijdag heb ik een echo omdat mijn vk zich daar een beetje zorgen over maakte, ik ben alleen vergeten te vragen of mijn kleintje wel gegroeid kan zijn omdat mijn buik zelf niet gegroeid is?
    Heeft iemand een idee?

Bloeddruk was bij de vk mooi laag 120/48 en ik voel de kleine ook heel erg goed!
    Vk kon overgens niet goed voelen hoe hij ligt.

En als ik op de bank of ik bed lig is mijn buik gewoon lekker soepel en kan ik hem alle kanten op bewegen maar als ik sta is hij constant knetter hard en helemaal onderin mijn buik iets soepeler.
    Als ik mijn hand aan de bovenkant van mijn buik leg dan kan ik hem niet tot nauwelijks indrukken???
    Miss niet genoeg vrchtwater? en zakt alles naar beneden als ik sta?
    Heb echt geen flauw idee wat dit is!!!
    Herkent iemand zich in dit laatste?

Liefs J

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    ik bedoel in week 35 nog steeds op 30 cm ivm 3 cm

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik kan je helaas geen antwoord geven, maar als het echt niet goed is, zal je het wel horen toch? Zou je zolang je niets hoort niet teveel zorgen maken zolang je hem nog genoeg voelt.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mij staat de omvang van mijn buik al bijna vier weken stil en ik heb teveel vruchtwater en een kleine die, tot vorige week in ieder geval, iets te hard groeide. Ik heb ook dat wanneer ik lig en mijn buik ontspannen is ik hem makkelijk kan indrukken, maar wanneer ik sta voelt hij een stuk harder en kan ik hem aan de bovenkant nauwelijks indrukken. De harde buiken voel ik dan ook een stuk minder.
    Heb dit ook bij mijn gynaecoloog aangegeven, maar deze gaf aan dat het geen kwaad kon.

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    okeej thanx voor jullie antwoorden!
    We zullen morgen zien...

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Bij mij stond mijn buik ook stil. Toen bleek dat mijn kindje een groeiachterstand had (P5) en ik te weinig vruchtwater.
    Meestal betekent het niks.
    Misschien is je buik niet in omvang gegroeid, maar wel in lengte? Is je kind al ingedaald?

7. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ja lengte van schaambot totaan de bovenkant van mijn Baarmoeder, die staat al 5 wkn stil!
    Nee kindje is nog niet ingedaald en mijn baarmoeder staat nog heel hoog (gister inwendig onderzoek gehad)
    Wat betekend p5? (sorry haha)

8. smartie1980

Dat ze bij de 5% kleinste kindjes hoort. Ze viel buiten de groeicurve, maar 2 weken later al iets groter. Nu valt ze er net binnen.
    wat zegt je vk?

9. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    niks eigenlijk, moet eerst 2 wkn wachten op de echo maar omdat zij zei dat dat veel te lang duurde hebben ze me er vrijdag ochtend tussen gedrukt

10. smartie1980

Is spannend he? Maar goed, het is al snel. Wacht het even af en kijk wat er uit komt.
    Laat je het ons weten?

11. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ja tuurlijk laat ik het hier even weten.
    Vanavond maar op tijd naar bed haha
    Bedankt iig nog!

12. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Vanmorgen eerst een echo gehad, De beeb is idd klein hij zat nu tussen de 1950 en 2010 gram, buikje zat op ruim 31 wkn hoofdje en nog iets? zaten op ruim 33 wkn en alleen zijn beentje liep precies volgens de curve.
    Buikje zat zelfs onder de lijn van kleine kindjes!!! (onder de P5)
    Toen kreeg ik een ctg en daarop bleek dat alles NU goed is!
    En toen moest ik naar de gyn/vk en die hebben alles met me doorgenomen en besloten dat ze me 2 keer in de week willen zien voor een echo en een ctg!
    Zodra ze erachter komen dat de kleine niet meer groeit in mijn buik en de navelstreng niet goed meer functioneerd (bloedstoevoer)
    dan gaan ze de kleine halen:$ en dat doen ze zelfs nog voor de 37 wkn als het nodig mocht zijn :$:$:$
    Dus dat wordt dit weekend alles klaar maken, box naar beneden en de zkh tas klaar zetten!!! omdat ze ook zo kunnen besluiten om hem volgende week te halen als het nodig moest zijn.
    Als alles gewoon goed blijft gaan: wat we natuurlijk hopen!!! dan groeit de kleine nog ong. 900 gram dus komt ie waarschijnlijk net niet aan de 6 pond
    Ben nu ook overgenomen door het zkh dus moet sowiezo in het zkh bevallen (was ik toch al wel van plan)

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hallo daar,

Geen zorgen maken hoor. Komt vast goed.
    Mijn kindje zat met hoofd,buik en benen op p2. Ik werd direct opgenomen en met 38 weken woog mijn zoontje 2100 gram. Met 36 weken werd hij op 1400 geschat dus het uiteindelijke gewicht viel ons nog mee.
    Hou wel rekening met misschien een paar daagjes couveuse.
    Die krielkipjes kunnen vaak nog niet helemaal zelf hun warmte vasthouden :) Qua ontwikkeling zit het meestal helemaal goed.

toi toi toi en niet te veel zorgen maken.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wat fijn dat ze je goed in de gaten houden, en ja miss raar gezegt maar niet te veel zorgen maken.
    Ik heb zelf met 36 weken een echo gehad, omdat ze dachten dat het in stuit lag, ze hebben toen de kleine gelijk opgemeten en hij lag mooi op t gemiddelde allemaal prima zou toen ruim 3000 gram zijn en mooi op lengte volgens de boekjes bij die weken, en bij de geboorte ongeveer 3600gram zijn (bij 40 weken)
    echter met 38 weken is hij geboren met een gewicht van 2550 en 46 cm.
    Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat ze met een groeiecho er ook wel wat naast kunnen zitten.
    Maar meid zet hem op en idd TOI TOI TOI

15. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    dank je!
    Mijn dochter heeft ook 5 dgn op de NEO gelegen dus weet wat me te wachten KAN staan!

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden was 3000 gram, en 51 cm dus een slanke babay zeg maar, maar hij mocht meteen mee naar huis ik moets m alleen de eerste week iets dikker inpakken.
    dus ik duim voor je dat je kleintje doorgroeit en gewoon de 6 pond bereikt!

wel fijn dat ze je verder zo goed in de gate houden succes!

17. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Hoi! hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Jij bent alleen 2 dagen eerder uitgerekend ;)

Mijn kleintje zat vorige week op 1800 gram bij 33.5 weken. Ze houden het goed in de gaten, moest gister heen voor controle van vruchtwater en navelstreng en moet a.s. maandag weer heen voor een groeiecho. Het blijft wel spannend zo!
    Ach ja ziekenhuiskoffers maar klaar hebben staan en hopelijk mogen onze baby's blijven zitten tot in ieder geval 37 weken!

Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?

18. smartie1980

Nou, ik hoop dat het allemaal nog goed komt. Misschien komt er nog een groeispurtje. Ik zelf wordt ook in de gaten gehouden met groei echos omdat ons kindje ook klein is. Onder de P5 (maar neit genoemd welk getal.)

Ik weet idd dat ze je kindje dan eerder kunnen halen, maar dat doen ze alleen als het nodig is. En je kindje is vanaf week 34 wel af, maar kan zichzelf dan nog niet goed warm houden.
    Nou ja, daar zijn ook oplossingen voor. Ik weet het, liever alles gewoon, maar niet te veel zorgen maken hoor. Veel rust, dan groeien ze vaak ook ineens snel.

19. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    iedereen bedankt voor de opbeurende woorden

Susanne, ik moet maandag weer voor een ctg en een echo en dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag weer.
    Dus jij 01-01-2011 uitgeteld?
    Gelukkig hebben we afgesproken dat als ik me zorge maakte of iets dergelijks dat ik dan moest bellen en dat ik langs mocht komen.
    Kleine is wel heel rustig vandaag, k kijk het nog ff een uurtje aan en als ie niks van zich heeft laten horen dan bel ik ff (denk ik)
    Pff sta normaal heel erg sterk in mijn schoenen maar dit doet je toch wel ff wat hee!!

Smartie, onze kleine jonge zat met zijn buikje ook onder de P5
    Hoofdje en nog iets? precies erboven en zijn beetje lag op de blauwe / gemiddelde lijn!

20. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Even update, heb na een tijdje toch maar even gebeld naar het zkh en moest gelijk langs komen!
    Kleine was idd rustig (rustiger als normaal) maar ctg zag er verder prima uit en had ook volgende vw.

Deel Deze Pagina