Normaal mannengedrag???

Discussion in 'Na de bevalling' started by NoessePoes, Nov 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hoi,

Wil even vragen of meer meiden mijn verhaal begrijpen, OVER MANNEN.....
    Mijn man vind omdat ik thuis ben dat ik alles alleen moet doen, al hoe wel ik 3dgn in de week werk...
    Manlief vind dat hij niets hoeft te doen want meneer werkt 5 dagen HOOR!! pfff...
    Nu issy weer boos naar bed omdat ik heb gezegd je mag vanaf vandaag zelf je brood gaan smeren... (gisteren had ik gevraagd of hij mij even in het huishouden wilde helpen maar nee hoor dat is voor vrouwen en meneer werkt 5 dagen hoor maggie ook weekend vieren) Vorige week moest hij een avondje op ons lieve manneke passen en meneer belt na 10 min. al op kom maar naar huis want ik krijg hem niet stil... ik zei zet hem dan eventjes in het wippertje dat vind hij wel fijn, maar nee hoor 10 minuten erna werdt ik echt gebeld dat ik NU moest komen... (want hij dacht dat D. stikte) Dus ik snel naar huis was er eigenlijk helemaal niks aan de hand hij lag heerlijk op zijn buik te slapen... Maar manlief is 3 dagen kwaad op mij geweest...

Toestraks zei ik wil je a.u.b. de hondjes even uitlaten dan leg ik de kleine lekker op bedje (of wil jij dat doen, nee hoor) en dan kunnen we samen ff bakkie doen... met veel moeite deed meneer t maar vraag niet hoe.
    Dus ik zei schat we moeten samen gewoon de dingen verdelen want anders werkt t niet hoor... begon hij meteen nou als je wilt scheiden moet je t zeggen hoor... pfff... waar slaat dat nou weer op...
    Hoort dit erbij of is mijn vent nou gewoon overspannen??

1x in de week ga ik lekker ff met mijn zoontje zwemmen sinds 2 weken hij vind dat zo leuk.
    Nou zegt manlief dat ik alleen maar leuke dingen doe en w8 met t huishouden tot hij thuis is... nou echt niet... ik sta om 7u op zoontje om 9u. want dan kan ik het huis, de was etc. al weggewerkt hebben...
    maar mijn man hoefde nooit wat in huis te doen ondanks ik eerst ook 40 uur in de week werkte... maar nu vraag ik heel soms of hij even mee wilt helpen en dan wordtie kwaad...
    snapt iemand dit of is dit typisch mannengedrag??;)

Of kan het ook aan het vallen van de bladeren liggen??;)

Sorry hoor dat het zo'n lang verhaal is geworden...Moest t ff kwijt...

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze snappen niet dat een kind heel bewerkelijk is. Ik zou m gewoon echt de waarheid vertellen en hoe je dagindeling er uit ziet als hij t niet gelooft. En anders in de praktijk brengen. Kom nou, mijn man had mij niet gebeld hoor.. En meehelpen, sjeetje.. lijkt me logisch!

3. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Nee dat snappen mannen idd niet ze denken er hetzelfde over als een boek wanneer je er geen zin meer in hebt dat je hem dan ff weg kan leggen... en dat ze dan gelijk slapen.. nou echt niet dus... Ik kan dus nooit weg... ik heb samen met mijn moeder een eigen bedrijf waar ik ons zoontje mee naar toe kan nemen, als ik werk is mijn moeder achter (daar woont ze) en ik in de showroom zodra de kleine honger heeft wordt hij live gevoedt als ik geen klanten heb... Maar als ik dan 1x in de 2 wkn op zaterdag werk wil manlief niet eens meer oppassen moet ik de kleine nog meenemen want dan kan opa wel oppassen...
    Nu heb ik gewoon het gevoel dat manlief dit leven niks vind... mijn schoonmoeder zegt dat manlief gewoon bang is dat er wat gebeurt... maar ja ik kan binnen 5min. thuis zijn vanaf m'n bedrijf...
    Ik weet gewoon niet wat ik er mee aanmoet, gelukkig ondanks dit alles kan me weer helemaal opvrolijken met ons super heerlijk ventje... Ik geniet super van hem...

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Oppassen doe je op het kind van een ander... voor je eigen kind ZORG je, ook als je man bent.
    Ik vind het wel logisch dat de persoon die de minste uren buitenshuis werkt, het meeste binnenshuis doet. Je zou eigenlijk allebei evenveel vrije tijd over moeten houden.
    't Lijkt mij een goed gesprek waard.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn man doet momenteel het hele huishouden omdat ik nog best veel niet kan/mag ivm ks... En gelukkig heeft hij ook door dat een dag op een baby passen (in ons geval 2) zwaarder is dan een dagje werken... Als ik weer ga werken ga ik sowieso op de zaterdag werken en hij heeft de voetbal er voor op gegeven want dan heeft hij de hele dag met zn zoontjes! Ook gaat hij er 's nachts uit, verschoont luiers en geeft de fles. De papa taak wat ik dus absoluut niet mag doen is het badje... Hij vind het zo ontzettend leuk om de mannen in bad te doen! Hij moet al zoveel missen omdat hij op het werk is dat hij ook een momentje met zn kereltjes alleen wil dus het scheelt echt per man hoor!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Nou eerlijk gezegt zou ik echt heel boos zijn als dit mijn man zou zijn bah bah. Het is net ofdat zijn leven niet veranderd sinds zijn kind er is en die van jouw wel. Nee vind het echt niet kunnen. Ik werk ook maar 3 dagen maar ik vind het wel fijn als hij ook eens wat doet. Ik mag gelukkig niet klagen

7. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Heerlijk dat je man zo lekker met je zoontjes om gaat...
    Helaas ziet mijn man dit niet... misschien omdat ik BV geef en ook absoluut niet makkelijk ben mijn kind aan iemand te geven... Maar bij mijn man ligt dat toch anders... die hoort toch lekker met de kleine te knuffelen etc.
    Luiers verschonen doettie soms als ik het al zo'n 10x gevraagd heb.
    In badje nee hoor dat heeftie nog nooit gedaan.
    Hij heeft D. denk maar 1x aangekleed miss. 2x.

Ik vind het gewoon zo lastig dat hij zo weinig naar ons heerlijke ventje omkijkt... ik vind het heerlijk om alles met ons kleintje te doen maar wil ook dat mijn man dat ook heerlijk vind...
    Ga toch maar eens morgen weer met manlief een goed gesprek voeren want dit werkt natuurlijk niet zo...
    Misschien denkt hij wel dat ik hem vanalles ontneem omdat elke seconde van ons schatje wil genieten en dat lijkt me logisch ook!!!

8. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0

Idd ja sorry ZORG ja!! jammer dat mijn man denkt dat het oppassen is...
    Laatst zei hij ga jij maar lekker naar de bios naar ladysnight met je vriendin dan pas ik wel op... nou hoe kan dat nou als ik na 5 min. alweer naar huis moet komen omdat D. even huilt... pfff...
    Ik snap wel dat ik het huishouden moet doen maar hij kan me toch best wel even helpen... ik heb nooit vrije tijd terwijl hij met zn klote lui op de bank ligt omdat hij een luie dag heeft ingeschakeld dat betekend dus: zak chips, snoep en drinken naast hem en heel de dag de bank niet afkomen...
    Helaas werkt dat zo niet met een kind en honden etc....

9. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Ik ben ook heel erg boos ja maar als ik er wat van zegt begint meneer gelijk over scheiden...
    Idd meneer zijn leven is niet veranderd na de komst van ons schatje... als meneer weekend heeft hoeft hij niets te doen... zo denkt hij... dus ook niet luiers verschonen, in badje etc...

Doet jou man zomaar alles uit zijn eigen, of moet je er toch welleens om vragen??

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Nou mijn vriend was af uit zijn eigen,stofzuigt en dweilt uit zijn eigen en ruimt op. Oke soms laat ie ook wel dingen slingeren enz haha. En soms moet ik ook wel dingen vaker vragen maar dat doet ie het meestal wel zonder te mopperen.

Ook voor sem doet ie alles. Hij staat op voor hem om zijn ontbijt te geven. Verschoont dagelijks luiers legt hem op bed speelt met hem. Hij vind het heerlijk om hem in bad te doen en wandeld graag met hem en gaat ie naar de kinderboederij enz.
    Hij moet in het weekend voor sem zorgen omdat ik dan werk dus hij moet wel maar anders zou hij het ook doen hij is super gek met hem. Vind het eigenlijk niet normaal dat je vriend zo weing voor jullie kind doet en daar mag je hem best op aanspreken.
    Vrienden van ons die papa was het zelfde als jouw vriend met het gevolg dat ze nu niet graag bij papa is hopelijk kan je dat voorkomen

11. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    ik moet eerlijk zeggen dat je je man wel overdrijft hoor? net alsof het te veel is ! zijn leven is niet alleen veranderd ook de jouwe! maar denk dat voor mannen wat moeilijker is! maarre jaa dat opassen woord is het niet is zorg! is ook zijn taak! niets is voor vrouwentaak! marriage and parenting is takes 2 person in this case then!! ..he should take his act together!

maar moet wel zeggen mijn man was ook zo in begin als ik eindelijk ging douchen (keizersnee) even tijd voor mezelf ging mijn ook echt gelijk mij uit de douche halen alleen omdat zoontjelief aan het huilen was hmm... dus denk dat het wel typical man-reactie is als het gaat om jou bellen na 10 minuten al!

alleeen dat hondenuitlaten .. moet je volgende maar zeggen ik wil best wel de honden uitlaten ga jij maar zoonlief inslaap laten vallen ;) jou keuze ..haha

alleen waar slaat dat scheiden op?
    je moet even serieus in gesprek gaan met hem
    en met andere zaken

12. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    ik vind het gedrag van je man echt niet normaal.
    Het is logisch dat jij meer dan hij doet in het huishouden, maar niet alles.

Ik weet dat het voor mannen anders is dan voor vrouwen, maar hij gaat te ver. En dan dreigen met scheiden is echt idioot.
    mama ben je 24/7 en papa natuurlijk ook. Maar ik denk dat papa's het papa-zijn makkelijker los kunnen laten. Ik kon dat in het begin zelf echt niet, moest ik echt leren (duurde wel tot ukkie een halfjaar was)

Eigenlijk moet je gewoon een avondje weggaan en dat hij je niet mag bellen. Kan hij ervaren wat het is om voor jullie uk te zorgen.

Een goed gesprek lijkt me erg nodig....

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik hoor vaker dat er in het begin stress is in huis omdeze dingen. Maar je meot je man gewoon heel goed duidelijk maken dat een kind heel veel aandacht nodig heeft en dat je niet alles alleen kan doen ook al werkt hij 5 dagen. Hier was het in het begin ook zo, maar na een tijdje werd het wel duidelijk hoe het is om de hele dag met een kind te zijn en dan ook nog het huishouden doen. Nu helpt mijn man me gelukkig wel veel mee zeker als ik het vraag. Hij zucht wel eens als ik hem iets vraag maar dan krijgt hij een zucht terug.

14. tonka

tonka Bekend lid

Nov 2, 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Met het trouwen ging je echtgenoot een bondschap aan geen levenslange kost en inwoning in een hotel! Brood smeren doe je uit liefde en dat mag best gewaardeert worden. Jij zou dus 4 dagen weekend hebben volgens je man? Twee dagen voor het huishouden en jij hebt ook weekend. De overige twee dagen doe je dus samen. Daar is het weekend voor naar mijn idee, om gezinstijd te hebben. Wij werken beide onregelmatig, degene die thuis is die zorgt voor alles, zijn we beide thuis doen we het samen. De volgende keer dat hij dreigt met scheiden moet je maar eens opperen dat het misschien niet zo'n slecht idee is, jij houdt dan ook veel vrije tijd over, je hoeft immers geen brood meer te smeren, geen extra boodschappen, geen extra was, geen extra rommel.

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Jee ik schrik hier van. Wat moet jij het zwaar hebben!! Je lijkt wel zijn sloof en moeder. Hallo we leven in 2010. Ik snap dat als hij fultime werkt jij het meeste werk op je neemt, maar een stofzuiger door het huis halen moet kunnen hoor. en brood voorzichzelf smeren al helemaal. E verder is het ook zijn kind en als hij weekend heeft is die zorg net zo goed voor hem. Inc luiers verschonen knuffelen en badderen. Jij hebt dan toch ook weekend?
    Ik denk dat het tijd word voor een heeel goed gesprek waarin jij duidelijk maakt wat je van hem verwacht!! En dat hij niet in de middeleeuwen leeft. Je bent zijn moeder toch niet?
    Een gezin vorm je samen!!

16. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Je moet zoals meerderen al zeggen een goed gesprek met hem gaan voeren,mijn man werkt 4 dagen en thuis werkt ie ook nog,maar dan nog doet hij veel in huis,hij doet meestal het stofzuigen,was ophangen,vaatwasser in of uitruimen,ik doe wel wat meer maar goed,zodra hij thuis is en we hebben gegeten gaat hij altijd afruimen.
    Soms moet ik hem wel vragen om iets te doen,maar dan doet ie het ook.
    We hebben 2 kids en hij verschoont over het algemeen de oudste meestal en ik de jongste..en wat betreft oppassen( lees:zorgen voor de kids als ik een avond wegga)hij doet het met alle plezier! We hebben 1 keer meegemaakt dat hij ook wat te doen had terwijl ik een feestje had,we hebben daaruit geleerd dat we onze plannen beter moeten communiceren..

Meid,bespreek het met hem want de zorg van kinderen is niet alleen voor de vrouw maar zeker ook de man,het moet niet zo zijn dat hij alleen 'nodig' is bij het maken van een kind maar ook wat erna komt!

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sorry maar ik vind dit echt belachelijk... ik zou echt niet met zo een man kunnen leven...
    en ik zou echt niet na 20 min terugkomen als hij zou bellen hoor... jij kan hem toch ook niet van zijn werk afbellen?

Mijn man doet meer dan de helft van het huishouden en heeft 2 papadagen per week (maandag en vrijdag) ondanks dat hij 38 uur werkt. Ik hoef hem nooit iets te vragen, hij doet het gewoon uit zichzelf... maar goed ik ben ook geen type wat het accepteert als mijn man zo weinig doet... dan zou ik lekker het huishouden laten liggen en dan kon hij zijn eigen sokken en overhemden wassen...

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Het gaat bij die van mijn ook niet allemaal vanzelf. Moet ook zeggen dat de vrouw een stuk meer doet. Ook is die van mij niet zo stabiel. Ook als je dingen vraagt moet het vaak wel even met een protest. Maar hij doet het wel. Vind het wel eens jammer dat veel een strijd is. Maar dreigen met scheiding vind ik ook niet ok. Heb nadat ik met de borstvoedingperiode gestopt was bewust wel eens een dag gepland voor mijzelf (wilde ik niet graag hoor) maar was ook om manlief iets duidelijk te maken. Bracht de druk dan wel eens om hoog. Door te vragen of allerlei taken aan het einde van de dag gedaan waren. En dan hoor je hem piepen. Langzaam wordt het respect dan wat groter. Alleen die van mij vergeet ook snel en is makkelijk. Good luck!

19. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Helaas is het zo dat papa worden voor sommige mannen langer duurt. Vrouwen lijken daar in te rollen.

Het heeft er meestal mee te maken hoe ze thuis zijn opgevoed...met een mama die alles deed (denk daar dan aan)

Die van mij was ook zo...moest zijn brood smeren enz enz...maar dat was snel over hoor. Ik zei gewoon als je niet jezelf als een volwassene gaat gedragen ipv een puber die nog bij mama thuis woont en alles gedaan krijgt....dan zoek ik een man die wel volwassen is en met jouw dochter wil spelen.....

Heeft hem wel wakker geschud. Maar het heeft lang geduurd voordat hij uit zichzelf haar aankleedde....(denk dat het ook onzekerheid was...van wat moet ik dat kind in hemels naam aan doen!!)

Maar moet zeggen...ze is nu 2,5 en het gaat goed hoor. Het is alsof hij nu een echte papa is! lief en zorgzaam en denkt vaak aan veel dingen, helpt in huishouden....ik doe het gewoon niet allemaal meer....zeg hem...ik werk ook fulltime van 8 tot 8....(dochterlief) en dan vaak nog van 18 tot 21 in de avonden en hele dagen in weekend (echt werk) pff wanneer heb ik dan weekend??? Die keren dat ik snachts me bed uit moet omdat ze huilt...en ff uitslaapt in de ochtend? Is dat mijn weekend....dan sta ik op om wat was weg te werken!!

En dat snapte hij na verloop van tijd wel...het heeft echt lang geduurd..maar nu ruimt hij zelf op...doet de was in de wasmachine (soms wel eens wit bij zwart...maja) enz enz..

het is de gedachte die telt hij doet zijn best!!!!

Moet zeggen hij is echt enorm veranderd vooral het laatste jaar....sinds de kleine meid ook ging zeggen.....Nee papa nie doe! Maaaamaaaaaaaa........ghehehehe...

En dan ik nog ff eroverheen..ja moet je maar meer met je dochter doen...........ghehehehe...

Misschien word het beter....een hond kan je ook trucjes leren....maar het is vooral hem in laten zien en niet zelf gaan liggen en dood spelen....(alles dus gewoon doen omdat het anders niet gebeurd....) het kan dat je ff door de vuile was heen moet of zo...(letterlijk!) Maar misschien gaat er dan een lampje branden.

Hier heeft het geholpen om gewoon dochter lief in de ochtend aan hem te geven....hier....ik moet weg...(toen overdag werken en ik moest om half 8 beginnen, hij om half 9)

Schone luier, drinken, eten en kleertjes liggen klaar....succes!

En ook avondjes weg......ik nam mijn telefoon wel mee, en hij belde wel eens om te vrgaen hoe doe ik dat enz enz...maar echt dat ik thuis moest komen...nee...
    Nu moet ik zeggen hij mag ook zijn dingen nog doen zoals naar voetbal gaan...dus ik heb hem dat ook gezegd...dat doe jij...dan mag ik dat! (jij gaat 1 keer per week ofzo....dan mag ik wel 1 keer per 3 maanden)

Succes!!!

En dat scheiden......laat het hem maar waar maken dan he.....vraag hem waarom hij daar mee komt...of dat hij daar misschien zelf wel aan denkt....(mannen praten niet altijd over alles waar ze mee zitten...) misschien is die wel bang dat je idd weg gaat...

Groetjes, knuffel!!

Miranda

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Vind het niet helemaal terrecht om het gedrag op de opvoeding van zijn ouders te schuiven. Ze kunnen zelf ook wel nadenken. Zijn moeder heeft hem vroeger vast ook niet voorgedaan hoe hij kinderen kan maken, maar warempel dat kunstje beheerst hij ook.

Share This Page