Hallo dames, Vandaag voor het eerst echt gekolfd. Mijn man heeft de melk met fles aan onze zoon gegeven. Ging super. Kolfde meteen de eerste keer al 120! Hij dronk er 90 van. Volgens mij is dat prima voor een kindje van 5 weken. Maar voor het kolven en nu erna ook voelt mijn borst zo zwaar. Had het gisteren al even op die borst ook geprobeerd, maar 20, om te zien of het werkte. Ook na het kolven blijft de borst zwaar voelen. Vooral onderin. Doet echt een beetje zeer. Wat is dit? nog teveel melk? Omdat er niet aangedronken is voor mijn zoontje zelf? Moet ik meer afkolven? Heb eerder te veel dan te weinig melk en wil de productie niet nog meer omhoog gooien. Wie heeft tips?
Warme douche nemen en masseren. Er mogen geen harde plekken te voelen zijn, anders een beetje er als het ware proberen uit te duwen onder de warme douche (eerst gewoon douchen zodat de borsten al goed warm zijn, niet meteen gaan duwen)
Moet ik hem dan weer die borst aanbieden? Als hij in het echt drinkt? En de ander dan? Daar is dan al vrij lang niet aan gedronken. Sinds vanochtend. Is dat niet erg? Links heeft altijd meer melk geproduceerd dan rechts, heel apart.
Gewoon beide aanbieden, halverwege afkoppelen zou ik doen. En je kan de plek die zeer doet ook een beetje masseren voor hij drinkt en eventueel ook nog als hij drinkt.
Ik had 1 borst die heel veel produceerde, werd telkens keihard en lekken etc. Ik heb hem voor het voeden helemaal leeggekolfd en toen gevoed ( aan de borst dus) rest Vd dag telkens aan de borst gevoed, daarna volgende ochtend weer leeggekolfd en steeds langere tijd tussen kolven gelaten ( min 24 uur) na 3-4 dagen was de borst normaal ( stel je kind drinkt 90cc en je borst heeft 200 CC dan hou je telkens 110 CC over, ik denk dat dat bij jou ook het geval is dus echt kolven totdat borst helemaal zacht is )