Misschien ben ik te ongeduldig.. Maar 2 weken geleden ben ik bevallen na een spoed keizersnede. Nu is mn huid tussen mn navel en litteken erg gevoelig en de rest van mn buik voelt ook vreemd. Of je verbrand ben door de zon ofzo... En een vochtrol boven t litteken. Van de wond zelf geen last dat is gevoelloos... duurt dit lang? Gaat dat rot gevoel ooit nog weg en zoja wanneer?
ja bij mij duurde het een tijdje maar geen vocht. gewoon die gevoelige huid zoals je zegt. nog gefeliciteerd! ! en een fijne kraamperiode!!
Dat is heel normaal hoor. Heb ik ook. De laatste keizersnede is in 2012 geweest en tot op de dag van vandaag nog steeds last van dat rare gevoel rond het litteken. Voelt ook alsof de huid verdoofd is.
Ja, de huid boven m'n wond (keizersnede aug 2013) voelt ook alsof het "slaapt"/gevoelloos.. Schijnen veel vrouwen in mindere of ergere mate last van te hebben, omdat ze je zenuwen hebben doorgesneden..
Mijn jongste is nu 3 jaar en heb nog steeds van gevoelige plekken bij mijn wond.Zodra een van mijn kindjes op mij ligt doet alles ook zo pijn in de buurt van de wond.
Hier sinds kort weer normaal, maar onze oudste is dus al 3,5 jaar. Kan best lang duren voordat alles weer ok voelt. Is ook een enorme buikwond moet je bedenken. Gefeliciteerd met jullie kleintje en fijne kraamperiode
tweede ks in april 2009 gehad en af en trekt het litteken nog of jeukt als het gaat sneeuwen. Ook is de bovenste huidlaag blijft doof maar de laag eronder is weer ok.
Ik heb ook nog wel een jaar gehad van zowel gevoelige huid en soms ook dat ik juist heel verdoofd gevoel had. Inmiddels voelt alles rondom het litteken weer helemaal normaal. Ook nu tijdens de zwangerschap geen verandering.
Heb in november een keizersnede gehad en de eerste weken voelde het inderdaad zoals jij beschrijft. Maar na ongeveer 2 maanden was dat gevoel weg en heb ik tot vandaag nooit last van gehad. Geen verdoofd gevoel of wat anderen beschrijven. Het kan dus ook sneller gaan
Ik hoop dat het bij mij ook zo snek zal gaan! Vind alleen die verdikking boven het litteken zo raar.. Vochtophoping ofzo? En die uiteindes van dat litteken zijn zo raar... Of de een overlapping aan elkaar gehecht hebben ofzo? Moeilijk uit te leggen
Hier nu bijna 2 jaar na de laatste keizersnede. Ik heb er niet vaak meer last van qua pijn, maar het is nog wel gevoelig en op bepaalde plekken nog juist gevoelloos. Soms jeukt het juist ineens heel erg, maar het kan idd dus nog wel even duren.