Hoi Ladies, Ben even benieuwd of er ook andere zwangere vrouwen naar Amerika zijn gegaan toen ze rond 20-30 weken zwanger waren? Moest je het van te voren aangeven bij de vluchtmaatschappij? (wij vliegen US Airways) - en hoe zit het met een doktersverklaring? Ik wil liever geen verloskundige verklaring gezien ze dat in Amerika niet herkennen. Hoe beviel de vlucht en de reis zelf? Ik hoor graag van jullie de ervaringen
Bij de meeste maatschappijen mag je tot 36 vliegen, maar je moet wel een zwangerschapsverklaring hebben. Die moet je sowieso hebben.
volgens mij mag je maar tot 28 / a 30 weken vliegen. omdat ze beang zijn voor bevallingen aanboort . maar je kunt het beter na vragen bij de vlieg maatschappij
Bij US Airways mag je tot 34 weken vliegen, dus dat is geen probleem. Een zwangerschapsverklaring zal ik inderdaad bij VK en Huisarts aanvragen, deze moet max. 5 dagen oud zijn..
Ik ben naar Amerika geweest. Met 15 weken en met 19 weken weer terug. Op de heenweg een hele heftige bloeding gehad in het vliegtuig.. dan duurt zon rit heeel erg lang! Ik heb dus niet zon positieve ervaring. Maar als ik 28 weken was weet ik niet of ik het zo lekker zou vinden.. (met mijn ervaring op 15 weken vlieg ik sowieso nooit meer als ik zwanger ben). Ik zou zeggen als je je goed voelt en weinig kwaaltjes hebt gewoon doen! Wel echt 1 x per uur even lopen en veel drinken!! En idd die verklaring mee!
Ligt een beetje aan de soort reis die je gaat maken en hoe ver je precies ben en hoe je je voelt. Ik heb drie kindjes, bij de ene zwangerschap had het makkelijk gegaan, bij de ander absoluut niet. Lange vluchten zijn ivm trombose in een zwangerschap sowieso niet handig dus ga regelmatig een stukje lopen.
Als het kan en je je er goed bij voelt, gaan! Maar ik zou wel een hele goed reisverzekering afsluiten die alle medische kosten dekt, voor jou en de kleine. Er zijn mensen failliet gegaan omdat ze opgenomen werden in een Amerikaans ziekenhuis. Mocht het nodig zijn, dan is dat in ieder geval geen zorg.
Ik voel me goed dus ik ga zeker. Kan niet wachten om in de VS te shoppen voor de kleine. Zorg & reisverzekering is goed geregeld!
Ik heb met 16 weken ook gevlogen en dit was binnen europa. Dit is mij slecht bevallen. Lichamelijk vond ik het zwaar. Ben heel erg verkouden geworden had enorm veel last van druk op mijn oren en ben vervolgens ook benauwd geworden. Dit hoeft niet met de zwangerschap te maken hebben maar de zwangerschap geeft daarbij nog extra druk. Ik voelde me niet optimaal tijdens die vakantie.
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap naar Brazilie geweest. Ik was toen 26 weken. Ik zou dit niet zo snel weer doen, een verre reis maken. Vliegen ging echt super goed, geen problemen gehad.
Wij hebben ook net een vakantie naar mexico geboekt, dan ben ik 25 weken. Ik heb het nagevraagd bij de verloskundige en verschillende vriendinnen en die gaven allemaal hetzelfde aan. Als je je goed voelt moet je ervoor gaan let wel op dat je voldoende drinkt en regelmatig een rondje loopt. Dus ik hoop dat het goed gaat het is mijn eerste vliegreis terwijl ik zwanger ben...denk dat het voor iedereen anders is en dat je het eerst zelf moet ervaren om er echt een mening over te hebben. Fijne reis en veel shop plezier!
Ik zelf zou nooit vliegen naar Amerika als ik zwanger ben. Man man, met 16 weken naar Italië gevlogen en dat vond ik geen pretje. Op zich ging het goed, maar ik zat zo vol vocht op de terugweg, de reis was echt niet prettig. Het is natuurlijk wel heel lang vliegen naar de US, dus ik zou, zoals eerder al aangegeven er goed op letten dat je goed blijft lopen en drinken tijdens de vlucht. Have fun!!
Met 20 weken ben ik naar het Westen van de VS gegaan. Het vliegen was te doen, gewoon wat vaker lopen. De reis door het land moest ik wel wat aanpassen. Ik kreeg last van BI, lage bloeddruk en harde buiken, dus moest vaker rust nemen. Met 28 weken zou het wel een stuk zwaarder zijn denk ik. Probeer iig goed naar je lichaam te luisteren! Welke staten ga je bezoeken? En wat voor reis gaat het worden?