dipje?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Annemarie76, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Bleh... ik heb even een dipje... Ik ben moe, heb momenteel vaak hoofdpijn ( word er 's nachts soms wakker mee ( niet van..) ) Heb weinig zin om wat dan ook te doen...

Eigenlijk zou ik eens "retegoed" op mn eten moeten gaan letten, ik bedoel.. een gewicht boven de 100 kg en lente van 163 is niet gezond.. maar ik heb er de puf niet voor.. Alle zoetigheid/vettigheid ( snoepjes, chips) gaan mn mond in.. en vooral op de tijden dat de "betrap-kans" t kleinst is..

Ik voel me al een paar dagen zo "opgeblazen".. Als ik loop, ben gister de koeien uit t land wezen halen, begin ik na 5 minuten al half te hijgen, dus een conditie van niks he...

Soms baal ik zo.. waarom lukt t mij niet om de knop om te zetten.. Mezelf "een schop onder mn kont te geven" en te zeggen ( schreeuwen) Nu is t genoeg... Nu moet je voor jezelf zorgen..
    Eigenlijk is gezonder eten en niet meer snoepen/snaaien neit eens zoveel moeite.. maar t patroon doorbreken..

In de Kinderen stond in de mommy-make-over een verhaal van een moeder die 70!!!!! kilo is afgevallen, gewoon door gezonde keuzes te maken.. en dan kan ik zo boos en verdrietig op/om mijzelf worden.. Waarom kan ik dat niet.. Wat is t dat t mij keer op keer niet lukt..

Ik ben een kei in t verzinnen/zoeken van excusses.. Gijs is daarbij nu heel makkelijk... "Geen oppas" scherm ik dan maar mee...

Soms ben ik ook zo'n stomme trien... Heb niet alleen mezelf te pakken, maar ook mn gezin.. en toch zit die knop nog steeds vastgeroest...

zucht..

toch iets leuks/positiefs voor mijzelf doen: Ik ga de nagelstyliste bellen.. Ik wil mn nagels wel weer eens mooi hebben;)

2. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Waarom ga je niet langs de huisarts en leg je daar het probleem voor. Misschien dat degene je kan motiveren of tips kan geven om je gevoel van onvrede aan te pakken. Wanneer je dat weer zelf in de hand hebt voel je je misschien beter waardoor je wel de moed hebt om te gaan lijnen en goede keuzes te maken!.

Succes in ieder geval. Het komt vast goed. Heb vertrouwen.

Share This Page