Hallo allemaal, Graag zou ik jullie raad willen in het volgende: Mijn zoontje, nu 10,5 week oud, krijgt borstvoeding. Vanaf december heeft hij om de 4/5 dagen een poepluier, dit loopt er echt langs alle kanten uit, is dus erg dun. Hij heeft er erg veel last van, huilt echt bij alle windjes die hij laat en ook de poepluier doet hem pijn. Sinds vandaag is hij ook erg onrustig met het drinken. Hij drinkt heel eventjes gulzig, daarna laat hij telkens los om weer opnieuw aan te happen. Het lijkt alsof hij veel kramp heeft tijdens het drinken. Hij laat veel boertjes en vindt het eigenlijk alleen maar fijn om rechtop te drinken (wat ik niet kan met bv geven aan hem). Hij huilt echt van de pijn soms bij het drinken. Als ik hem de andere borst aanbiedt, is hij stil, dan drinkt hij weer even gulzig een paar minuten, waarna hetzelfde loslaten-happen-kramp-loslaten enz. ook weer begint. Na de voeding is hij niet voldaan, dus ik vermoed ook dat hij weinig binnen krijgt. Is dit herkenbaar voor jullie? Of hebben jullie tips? (ik ga zo wie zo morgen het cb bellen, maar wil het ook graag van ervaren moeders horen!!)
het lijkt net of ik mn eigen verhaal lees. mijn kindje is even oud en doet hetzelfde. ik ben er nog niet over uit in ieder geval. ik weet ondertussen wel dat ik niet te weinig melk heb. het lijkt op kramp wat ie krijgt. groetjes http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/242713-kindje-drinkt-raar-de-laatste-tijd.html
Mijn dochtertje kreeg dit ook rond die leeftijd, alleen zij poepte maar 1 keer in de 14 dagen. Wanneer ze dan poepte was het heel dun en konden we haar meteen onder de douche zetten. Na enkele weken ging ze wat vaker poepen en tegenwoordig om de aantal dagen en is het wat dikker. 2 dagen voordat ze gaat poepen krijgt ze er ook last van, onder het drinken loslaten en huilen, windjes laten, krampjes. Het hoort er denk ik een beetje bij. Na 3 maanden wordt het vaak iets minder, maar die van mij heeft voor het poepen vaak toch wel wat last hoor. Je hoeft je dus niet druk te maken.
Maar wat dan het rare is, Thijs had vanmiddag een flinke dunne poepluier, en bij de voeding daarna (ruim 2 uur later) had hij hetzelfde, weer loslaten, happen, loslaten en veel windjes. Terwijl andere keren hij na de poepluier gewoon weer rustig was. Wel dronk hij gisterenavond en vanavond heel rustig uit de fles.
mijn zoontje heeft ook altijd zo'n last van krampen..denk steeds dat het aan mijn voeding ligt ofzo...maar dat ie na de voeding weer wilt drinken, is op de pijn van de krampjes te verzachten met de warme melk...hier helpt een speentje om zn pijn op "af te zuigen" ...zegmaar... voor het eerst had ie het net heel erg, zelfs loslaten en dan heeel erg zielig pijnlijk huilen..normaal heeft ie dat nooit... vaak is het trouwens na een hele volle poepluier...idd volgende voeidng ofzoiets weer pijn en krampjes...heb dna altijd het idee dat het er nog niet allemaal uit is....lastig is het vind ik..en heel zielig..
Iemand anders nog ideeën???? Vandaag heeft hij erg last van kramp gehad, zelfs tijdens het badje en nu ook weer, terwijl hij al ligt te slapen..... Zo zielig.....