Als jullie mijn cycli zien: 30 april - 29 dagen 24 mei - 36 dagen + 13 dagen na nod (kreeg ik vmk) 4 juli - 25 dagen + 2 dagen na nod (werd ik ongesteld) 29 juli - 21 dagen 19 augustus - 39 dagen + 5 dagen na nod kreeg ik VMK 27 september - 57 dagen 23 november - 39 dagen + 1 dag na nod (werd ik ongesteld) 1 januari - 35 dagen Waar de + achter staat heb ik positief getest. Denken jullie ook dat dit niet helemaal normaal is? En dat hier wat aan gedaan gaat worden? Of loop ik te hard van stapel? Ik zelf vind het namelijk niet echt prettig, geen idee hebben hoe het gaat lopen. En ook vind ik de variatie te groot. We moeten naar de gyn voor de uitslag van het chromosoom onderzoek, maar ook voor mijn cycli dus was ff benieuwd naar jullie mening.
Hai, Ik heb er geen verstand van maar vind het wel opmerkelijk dat je 4 x positief test en in alle gevallen gaat het ook erg vroeg weer mis. Dus nee, vind niet dat je te hard van stapel loopt. Zou zelf ook graag willen weten hoe dit kan. Laat je weten hoe je afspraak is vergaan morgen? Groetjes, K
Voor de keren dat het mis is gegaan ben ik al onderzocht, daar is de uitslag van het chromosoom onderzoek ook voor. Hormonen waren toen goed, maar die cycli die ik nu heb zijn voor mij ook zo verwarrend. Ik laat zeker even weten hoe het gegaan is.
Brrrr, krijg er kippenvel van. Elke keer die vreugde als je een positieve test in handen hebt en dan daarna ........ ohhhhh. Nee, je loopt naar mijn idee dus absoluut niet te hard van stapel, dit is hoe dan ook niet goed. Ben erg benieuwd wat de gyn ervan zal zeggen en of ze actie kunnen ondernemen. Heel veel sterkte!!
het is wel erg onregelmatig inderdaad.. Maar dat kan ook komen door al die (v)mk.. je hele hormonalehuishouden zou ontregelt kunnen zijn
hoi Je loop niet hard van stapel hoor maar ik wil je wel waarschuwen voor het ziekenhuis. Hier dus dezelfde problemen al 9x een miskraam gehad en volgens de gyn alles in orde, na 4jaar in het ziekenhuis te hebben gelopen waren we het beu, mijn cyclus ging van 18dagen naar 37 dagen en bijna geen bloedverlies maar dit kon geen kwaad. Ik ben toen overgestapt naar stichting geertgen en daar kregen we te horen dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was en mijn ei soms te snel of te langzaam groeide. Ik spuit nu gonal-f en heb voor de 2de keer op rij een cyclus van 27dagen. Ik moet zeggen dat mijn cyclus niet meer onder de 20dagen is geweest sinds ik gonal en pregnyl spuit. Deze keer is het progesteron omdat mijn lh al te hoog was. heel veel succes en ik hoop dat je droom snel uit kom en dat je goed geholpen ga worden. Als je niet tevreden ben blijf dan niet tobben en zoek hulp waar je je goed bij voel.
Minimuis, pfff jij hebt ook heel wat moeten doorstaan zeg. Ik denk ook dat er bij mij met het baarmoederslijmvlies iets niet helemaal goed gaat. Ben erg kort ongesteld met weinig bloed maar wel veel stolsels. Ik denk dat ik in ons ziekenhuis wel goed zit. Ze hebben bij de 3e keer zelf aangegeven dat er verschillende testen gedaan moesten worden. Dus ik hoop dat er nu ook serieus naar gekeken zal worden. Ik zal zeker niet meer blijven tobben. Er moet nu gewoon iets gebeuren. Ben overigens wel erg zenuwachtig. Brr. Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
helaas heb ik dezelfde ervaring als minimuis. Zodra je meerdere miskramen hebt begint de strijd tegen het protocol. In het miskramen gedeelte hebben we een topic voor vrouwen met meerdere miskramen. Ik heb daar super veel info gekregen en op die manier heb ik een afspraak bij het spaarne ziekenhuis geregeld. Moet uren rijden, maar dat is het mij waard. Iedereen weigerde mij een hysteroscopie. Met mijn bm kon niks mis zijn. Ik menstrueerde en word zwanger. Tenslotte hebben wij al een dochter. Dus mijn 5 (en als ik al mijn pos test meetel 8) mk zijn gewoon pech... Na zeuren, smeken en huilen is het mij gelukt.. heb ik toch een verkleving zitten!
Heel veel succes vandaag en ik duim dat ze iets voor je kunnen doen. Nanette dat doe ik ook maar niet alle positieve testen mee tellen anders word het zo'n hoog aantal dat je vanzelf de moed verlies
Nanette, ja ik heb in dat topic ook al een beetje meegepraat geloof ik, maar eigenlijk wil ik dat niet, want dan wordt het zo "echt" zeg maar. Klinkt waarschijnlijk raar, maar zo lang ik er niet te veel over nadenk kan ik er redelijk mee om gaan. Ik heb nogal de neiging om er in te blijven hangen dan en dat wil ik niet. Maar als ik er met deze gyn niet uit ga komen meld ik me zeker even bij jullie, want ik ben er eerlijkgezegd wel een beetje klaar mee.
weet je linda. dat snap ik wel.. Je wordt er namenlijk zo vreselijk moe van om continu te moeten vechten.. Maar de andere kant is als er nisk gebeuren gaat kom ik nooit uit deze circkel van miskramen.. Het liefst ben ik een struisvogel met mijn hoofd heel diep in het zand! heel diep! Maar misschien heb jij geluk en tref jij een gyn die alles voor je wil doen!!! Dat gun ik je meis! Geen gevecht en toch een baby!
Nanette, het is zo verschrikkelijk moeilijk. En de omgeving zegt dan steeds ach het was nog zo pril of er zijn genoeg vrouwen die pas op hun 40ste een kind krijgen. Ik wil niet wachten totdat ik 40 ben, en hoe pril het ook is, die hormonen gieren wel door je lijf, en je hebt toch een kindje in je buik gehad. En zolang ik mijn hoofd in het zand steek hoef ik er niet aan te denken. Ik probeer dat dus ook zo weinig mogelijk te doen. Maar nu komt het dan weer even boven omdat ik naar de gyn moet. En dan ben ik zo bang dat er toch iets mis is dat niet makkelijk op te lossen is. Als het iets is dat met pillen of zo op te lossen valt heb ik er geen problemen mee, maar iets heftigers weet ik niet of ik dat wel trek. Ik gun het jou net zo hard. Een mooie lieve baby. Ik denk dat ik geen gevecht zal hoeven voeren. Vrienden van mij zijn nu sinds 9 weken zwanger en ook een hele medische geschiedenis, ze waren ook nog niet zo lang bezig en toch werden ze heel goed geholpen. Dat geeft mij weer moed. Ik lees hier zoveel verhalen van Gyn's die maar roepen probeer het maar of we vinden niets dus is er niets. Maar dat kan ik vanmiddag pas zeggen. Dus tot die tijd heb ik mezelf een google verbod opgelegd en mag ik er niet te hard over nadenken.
een google verbod is helemaal zo fout nog niet ik hoor vanmiddag wel wat je er van vond bij de gyn.. Voor nu ga ik duimen
Hier mijn verslagje van de gyn. Eerst hebben we het over mijn cyclus gehad, die was inderdaad te flexibel. Ik mag nu volgende ronde met Clomid beginnen en dan kijken of ik wel een eisprong ga krijgen. Toen kregen we de uitslag van het Chromosomenonderzoek. Van mij is het goed. Maar van Man niet. Het kan geen kwaad met betrekking tot het krijgen van kinderen en de mk's maar wel als we een jongetje krijgen. Hij heeft een misvorming van zijn Y chromosoom. Dat houdt in dat als we een jongetje krijgen dan kunnen er fouten in de voortplantingsorganen komen als het Y chromosoom niet in zijn geheel doorgegeven wordt. Dus als ik zwanger ben moet ik sowieso een vlokken test om te kijken of het een jongetje of een meisje is en als het een jongetje is dan gaan ze kijken of het Y chromosoom in zijn geheel aanwezig is. Daarnaast moet Man natuurlijk ook zaad inleveren want als hij ook nog slecht zaad heeft dan hoef ik geen clomid te gebruiken. We hebben het er even goed over gehad en dit zijn de laatste dingen die we doen. Ik heb ook voor mezelf besloten dat we het bij 1 kind houden als het al gaat lukken. Man heeft er nu al een beetje genoeg van. Hij wil ook niet meer naar de gyn. alleen nog voor de uitslagen van het zaadonderzoek. Maar dat kan ook vast telefonisch. En ik wil ook geen verder gekloot aan mijn lijf. Ik vind het wel best zo.
hoi lindanna en de rest, wat een moeilijke uitslag zeg, maar jullie gaan er wel dapper mee om! Het lijkt me heel moeilijk om dat te horen over de chromosomen van je vriend. Je hoopt al zo op een goede zwangerschap en zelfs als je dus een "plakker" zou krijgen, is er nog niets zeker! Das echt wel even een klap. Wees maar even heel, heel lief voor jezelf en elkaar zou ik zeggen. Ik was eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van jou en die andere meiden die dus een dun bmslijmvlies hebben: Zagen ze dat dan niet direct op de standaard 1e echo's die je krijgt? Ik moet nog voor de intake (eind maart), maar ik had begrepen dat je direct een echo krijgt. Zelf hoop ik daar ook op, want ik menstrueer ook maar licht en maak me wat zorgen om mijn bm. Ik heb zelf geen vroege mk, bij mij is het nog nooit raak geweest, maar zws heeft mijn man ook "matig" zaad. Ik ben bang dat met mijn evt dunne bm, het dan moeilijk wordt voor ons... Dus moet ik nog ergens op aandringen als ik daar ben voor de intake? wat denken jullie? Hoe heet zo'n test?
Lindanna wat een heftige uitslag zeg. Ik begrijp heel goed dat jullie zeggen dit is het laatste wat we proberen en dan hou het op. Dit telt ook voor ons wij willen nog wel eventueel ivf doen maar daarna hou het gewoon op en zullen we samen verder gaan. Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws. Hopelijk komt onze wens uit en krijgen we een groot wonder. Vasca Ik heb te dun baarmoederslijmvlies maar in het ziekenhuis keken ze daar niet echt naar pas toen ik bij stichting geertgen kwam werd dit verteld. Het kan mede komen omdat ik een asherman verleden heb dit zijn verklevingen die komen door een curettage. Dit werd in het ziekenhuis eerst ook ontkend maar na het meten van progesteron en geen menstruatie moesten ze hier toch op terug komen. Mijn menstruatie duren van een uur tot maximaal 2dagen licht bloedverlies een inlegkruisje is voor mij voldoende om het op tevangen. Nu ik hormonen gebruik is mijn baarmoederslijmvlies verbeterd en zelfs tot 8.1 veel beter als de 5.3 dus. Heel veel succes bij je onderzoeken en laat je met een kluitje in het riet sturen.
he bah! wat is dat slecht nieuws. En wat zal je man oko geschrokken zijn lijkt me zo! Levert je man nog wel zaad in?? Of laten jullie dat ook op zijn beloop? Ik snap jullie redenatie wel hoor! Het is ook allemaal niet niks..
hoi minimuis, bedankt voor je uitleg. Jouw menstruatie is inderdaad wel heel licht. Dat stelt me gelukkig wel weer wat gerust, al is dat niet aardig. Ik ben zelf nu meestal een tot anderhalve dag ongesteld (gebruik dan ca 6/7 tampons) en dan nog een aantal dagen heel weinig nadruppen... dat kan wel weer tot 7 dagen duren Na die eerste dag heftiger bloeden kan ik het ook met een inlegkruis af, maar daarvoor gelukkig niets. Ik hoop maar dat ik met zorgen maak om niets dan, maar ga toch wel specifiek naar die meting vragen. Dank je wel!
Goeie morgen, Bedankt voor jullie lieve reacties. Mijn man moet inderdaad nog zaad inleveren, maar daar verwacht ik niets van. Ik ben niet voor niets al 4 keer zwanger geweest. Toch??? Vasca, ik weet niet zeker of ik te dun bmslv heb. Ik dacht het toen wel, maar dat kan ook maar zo zijn dat er niets aan de hand is. Ik heb een bmslv van 6mm. Maar dat schijnt wel genoeg te zijn om zwanger te worden en te blijven. Maar als je het niet vertrouwt kun je het beste gewoon een afspraak maken. Dan weet je het zeker.