Ik geef nu al ruim 10 maanden bv aan mijn zoontje. Het is met ups en downs gegaan, we hebben vaker een dipje gehad maar we komen er steeds redelijk makkelijk weer bovenop en genieten er zo van. Ik ben van plan om er nog lang mee door te gaan. Maar momenteel zitten we weer even in een flinke dip. De productie is echt heel erg achteruit gelopen door allerlei omstandigheden die alemaal tegelijk komen. Ik heb een paar weken een hoop extra diensten gewerkt omdat er iemand op vakantie was, ik ben weer ongesteld geworden, R. is erg verkouden geweest. Drinken uit de borst ging erg moeizaam met ademen, dus we zaten in de vreemdste houdingen om hem maar rechtop te krijgen zodat hij zijn neusje vrij had. Daarbij ook nog eens sinds een paar dagen flinke tepelkloven rechts, heb ik al vaker gehad, maar dit keer is het drinken aan die kant echt te pijnlijk. Gevolg: Ik zit nu dus een paar keer per dag weer te kolven om mijn rechterborst te ontzien en om mijn productie weer omhoog te krikken, pfff, om moe van te worden, die rotkolf. Weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil. Hoef niet per se tips of adviezen, want wij komen wel weer uit dit dipje, we hebben het vaker meegemaakt, al was het in mindere mate. Ik wilde het gewoon even van me afschrijven... Als ik naar mijn zoontje kijk doe ik het natuurlijk met alle liefde. Hopelijk zijn we er snel weer helemaal bovenop en kan ik mijn kolf het raam uitgooien en daarna samen met R. weer volop genieten van de borstvoeding. Op naar de volgende 10 maanden.
Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen! Toch een klein tipje: heb je al eens een lk mee laten kijken? Nu nog tepelkloven.. lijkt me dat hij niet helemaal goed aanhapt?
@ Linnie: Nee, denk dat dat niet nodig is hoor. Ik denk dat het door zijn verkoudheid komt, dat hij niet goed kon aanhappen en ademen. (heb jij trouwens in het begin ook meegekletst in het novmama topic of ben ik in de war met iemand anders?)
Oja, dat zou natuurlijk ook door z'n verkoudheid kunnen komen, daar had ik niet aangedacht. Ja, dat klopt! Goed onthouden!