Onze baby heeft een beetje een rare manier van ademhalen. Hij ademt soms zo snel alsof hij een hondje is die hijgt. Als hij slaapt of drinkt dan ademt hij gewoon normaal maar als ik hem op schoot heb of als hij speelt (met name als hij zich inspant) dan gaat de ademhaling dus snel omhoog. Een tijdje teug ben ik bij de HAP geweest voor iets anders en toen vond de arts het zo raar dat ik doorgestuurd werd naar de eerste hulp. Daar heeft hij aan de monitor gelegen maar hij viel in slaap en dus zagen ze niks raars (in zij slaap doet hij het niet). Ik ben uiteraard daarna meteen naar de kinderarts gegaan maar op dat moment deed hij niet raar ademen omdat hij aan het huilen was ( had lang moeten wachten dus toen was hij moe). Ik moet eind jan weer terug naar de kinderarts maar vroeg me af of er andere zijn die dit ook hebben gehad bij hun kind. Ik weer overigens niet of hij dit altijd heeft gehad, mij viel het pas op toen kraamvisite er iets over zei.
Hier ook heel verschillend ademen, maar ik maakte me er nooit zorgen om aangezien de kraamzorg zei dat de ademhaling van baby's 'regelmatig onregelmatig' is. Ik vind dat wel de lading dekken van mijn kindje. Hier ademt ze bijv. onrustiger als ze flink aan het spelen is.
Baby's ademen sneller omdat hun bloedsomloop sneller is, bij ons duurt het langer voordat het rond is, logisch, wij zijn langer en dikker etc. Inspanning? Omdat hij t in zijn slaap niet doet...