wat doe je met een peuter tijdens bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by memke, Dec 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Nou ja het topic zegt t al. Wat doe je met een peuter als de bevalling begint? Zie als het overdag begint dan hebben we genoeg tijd om schoonouders te bellen dat ze hem willen ophalen...Maar wat nou als ik snachts onverwachts naar het ziekenhuis moet, ik kan mijn schoonouders dan wel bellen en die willen hier dan best slapen op de bank, maar ja het duurt wel zowieso 3 kwartier voordat ze hier zijn, nou ja zolang kan ik misschien niet wachten als ik naar Ziekenhuis moet... En verder heb ik niet veel mensen om me heen hier, die ik snachts kan belllen..
    Wie heeft er wat tips voor mij, hoe ik dit het beste aan kan pakken.. Want ik maak me er echt super druk over... HELP
    Alvast bedankt..

Annette :cry:

2. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik heb met mijn schoonouders afgesproken dat ze onze oudste ophalen bij het beginnen van de bevalling, bij de eerste wee bellen we ze dus. Misschien een idee?

3. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Of mee nemen richting het ziekenhuis en ze daar laten komen...

4. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Afspraak met de buren of vrienden?

Bij mij ging de bevalling van de 2e erg snel. We hadden van te voren een heel overzicht van mensen die we zouden kunnen bellen.l

5. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ja buren zou kunnen maar we wonen hier nog niet zo lang, dus om die midden in de nacht te bellen.En familie en vrienden wonen allemaal minstens half uur tot 3 kwartier van ons vandaan, dus dat wordt moeilijk..
    Zie het hoeft niet zo te zijn dat ik naar ZH moet,maar ja je moet wel overal rekening mee houden..
    En ik vind het een beetje moeilijk om mijn zoontje snachts van bed te halen..Tsja als het niet anders kan ja dan moet het wel..
    Hmm moeilijk hoor...
    Nog meer tips? Alles is welkom!
    BVD

6. jamy

jamy Actief lid

Aug 7, 2007
    125
    0
    0
    enschede
    als de bevalling snachts begint had ik de kleine gewoon in bed laten liggen... Mooie verrassing als die wakker word :D :D

7. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Wij brengen hem aan het het begin van de bevalling bij ons schoonzus een paar minuten verderop

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik zit ook een beetje in tweestrijd hoor, want ergens zie ik het ook totaal niet zitten dat onze oudste van huis is terwijl er zo iets enorms zal veranderen in zijn leventje... En gevoelsmatig ''klopt'' het ergens voor mij ook niet zo. Mocht me een goed idee te binnen schieten zet ik het hier neer, oké?

9. Writer

Writer Niet meer actief

moelijk he , ik had het ook dat probleem tot kort geleden , ik had ook geen familie in buurt iedereen woont ver weg dus zat echt mee , maar toen ik over heb gepraat met wat vriendinnen ,iedereen bod zich aan als oppas ook miden in nacht wouden ze wel komen halen en oppassen , echt zulke lieve vriendinnen :D dus heb nu 2 lieve dames de willen oppassen en ook nog volgende dag naar school brengen als schooltijd is , dus ik ben ontzettend blij dat nu zo kan ,maar weet hoe moelijk het is , hoop dat je iemand vind die voor je kan oppassen :thumup:

10. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook al ken je mensen niet zo goed; (bijna) iedereen zal bereid zijn je een handje te helpen als het zover is.
    Je zou kunnen vragen of één van de buren in jullie huis komt oppassen, terwijl je peuter nog ligt te slapen en jullie naar het zkh gaan. In de tussentijd kunnen opa en oma dan komen.
    Dan is de kans klein dat je peuter er iets van merkt dat ie even door vreemden wordt opgevangen...
    Succes!

11. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ok bedankt voor jullie tips! Ik zal er over nadenken wat de beste optie voor ons is! moeilijk maar we komen er wel uit! THNX

12. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Wilde hier net een topic over plaatsen!
    Wij hebben ook niet zoveel keus. Het probleem bij ons is echter dat de mensen die zouden willen oppassen er allemaal wel een 'maar' aanzit:
    - moeder is herstellende van ziekte, dus best zwaar voor haar
    - schoonmoeder woont ver weg, duurt minimaal anderhalf uur voor ze hier is (en ik moet gezien voorgeschiedenis bij de eerste weeen naar het zh!). Daarnaast heb ik bij haar een 'niet zo pluis' gevoel qua oppassen. Ze heeft in het verleden nogal vreemde dingen gedaan. Allemaal goed bedoeld, maar het zou mij geen goed gevoel geven als ze hier uuuuuren op mijn zoon zou moeten passen (chocoladereep geven aan baby van 7 mnd, gelukkig zagen we dit en hebben we m kunnen afpakken, chips voeren, zodra hij zelfstandig kon zitten werd er een kleuterstoeltje tevoorschijn getoverd, en erop gezet, ze zet 'm op de grond en gaat rustig de afwas doen in de keuken waar ze geen zicht op hem heeft enz.)
    - een van de weinige vriendinnen hier in de buurt heeft zelf 3 kinderen, dus dat wordt wel erg druk bij haar. Vindt ze zelf geen probleem, maar dat betekent wel dat onze zoon van hot naar her wordt gesleept

Daarnaast is onze zoon de laatste tijd niet erg makkelijk qua oppas. Hij raakt helemaal over zn toeren als papa en mama samen weg zijn.
    Ik weet wel dat we wat dit betreft geen keuze hebben, we kunnen hem moeilijk meenemen naar het ziekenhuis, maar rustig weggaan.....nee, dat zit er niet in ben ik bang! En daarom zie ik er ernorm tegenop!

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Tja ik vind het ook lastig. Ik heb mijn ouders en een vriendin als 'standby' en hoop maar dat het niet al te acuut en midden in de nacht gaat gebeuren allemaal... We moeten maar even afwachten he?
    Ik heb al bedacht, desnoods gaat ons zoontje in 1e instantie mee naar het zkh en komen mijn ouders hem daar ophalen. Maar dat lijkt me geen ideale situatie...

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met onze tweede hebben we de eerste (toen 2 jaar) naar de buurvrouw kunnen brengen, was netjes 's morgens om tien uur.
    En nu met de derde...... hahaha, nu zijn onze zoons 23 en 21, alleen de jongste woont nog thuis.
    Ben blij dat ik naar het ziekenhuis ga om te bevallen. Mag hij op het huis passen.

Maar ff alle gekheid op een stokje... als je geen oppas hebt voor je peuter wordt het wel ff anders.
    Als het in de avond begint, kun je hem vast wel laten slapen.
    Maar mocht je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten... tja... heb je geen zus; goede kennis van een vereniging, kerk; of buurvrouw die wel een poosje wil oppassen? :rolleyes:

15. memke

memke Actief lid

Jun 15, 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    tsja ik vind het echt moeilijk hoor! Zie als het overdag begint de weeen dan bel ik schoonouders of mijn ouders wel op, geen probleem maar ik zit echt over de nacht in.. En nee heb geen zus, alleen een broer,maar ja die woont minstens 3 kwartier verderop... En we wonen nog niet zo lang in dit dorp, om mensen te vragen om snachts op te passen dus die mogelijkheid is er niet..
    Nou ja ik denk toch maar dat we moeten afwachten hoe de bevalling loopt, dat weten we niet eerder dan Februari...Hmmm zal wel goed komen hoop ik, komt zoals het komt..!..

Share This Page