Vraag over niet verlengen tijdelijk contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lief of Stoer, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Goedenavond,

Mijn werkgever verlengt mijn contract dat 22 februari afloopt niet. Als reden werd opgegeven dat ze verder willen bezuinigen en dat één van de eigenaren er gelijk klaar mee is bij een zwangerschap.
    Mijn plekje vervalt echter niet. Ik heb gevraagd hoe ze dat gaan doen en als antwoord kreeg ik dat er geschoven zal worden met personeel uit de andere 2 filialen. Mogen ze mijn contract niet verlengen ondanks goed functioneren en het niet verdwijnen van mijn werkplek?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lief of Stoer,

Jammer dat je ondanks je goede functioneren geen contractverlenging krijgt.

Je werkgever is bij een (tijdelijk) contract voor bepaalde tijd niet verplicht je een nieuw contract aan te bieden.
    Je kunt daar helaas niets aan veranderen. Het goede functioneren en niet verdwijnen van je werkplek heeft hierop geen invloed.
    Actuele informatie hierover vind je hier.

Heb je ten minste 26 weken hebt gewerkt in de 36 weken voordat je contract afloopt? Dan heb je waarschijnlijk wel recht op WW. Deze kun je aanvragen via de website van UWV Werkbedrijf. Daar kun je je ook inschrijven als werkzoekende.
    Actuele informatie over de WW vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina