Als er daadwerkelijk sprake is geweest van de schending van de rechten an het kind zoals dat in de verdragen van het kind is vastgelegd, dan is het aan de Russische overheid om te bepalen wat er met deze diplomaat en zijn kinderen moet gebeuren. Daar heeft Nederland dan weer niks over te zeggen.
@Tupp: ja, dat klopt alleen het land van herkomst kan hen ontslaan. In het geval van veel landen betekent dit dat als een diplomaat zich misdraagt, dat hij dan gewoon de Sjaak is net zoals ieder ander zou zijn. Maar dit geldt helaas niet voor alle landen. Laten we hopen dat Rusland in dit geval zich wel redelijk opstelt en dat deze man gestraft wordt.
Ik vind het alleen maar zielig voor de kinderen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk mishandeld door hun vader, maar dit feit wordt helemaal ondergesneeuwd door het politieke aspect. Wat gebeurt er met deze kinderen en worden ze nu geholpen?
Nederlandse excuses aan Rusland - NOS Nieuws belachelijk. De politie had dan maar gewoon de andere kant op moeten kijken!!!!! Ik kook van woede
Hypocriet vind ik het! Doet mij aan dit filmpje denken. Is het niet toevallig dezelfde gast? Dit is geen bananenrepubliek? Pownews powned aso-diplomaten! - YouTube
Ach ja, onze Koning moet er binnenkort naar toe voor staatsbezoek. Een diplomatieke rel vlak voor een bezoek veroorzaken en je weet dat dat het gespreksonderwerp wordt. Slimme zet van die Russen.
Deze diplomaat wordt binnen nu en 3 maanden overgezet naar een andere post. Hij heeft teveel schade aangericht en dat weet Poetin ook hoewel hij zo hamerde op het excuus. Poetin is niet sympathiek maar ook niet dom.