Diplomazwemmen zonder publiek

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 29 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Kinderen kunnen zichzelf t ook omkleden. Hier moest zwemkleding thuis al aan. Kinderen die zichzelf niet zo goed kunnen aankleding hadden onesies en slippers/regenlaarzen aan. Ging echt prima bij alle kinderen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Meestal wel ja.
    Maar op sommige zwemscholen mogen ze met 4 of 4,5 al terecht.
    Niet alle kinderen kunnen het dan al.
    Bij 5 á 5,5 kunnen ze het vrijwel allemaal.

    Overigens laatst wel een schrijnend verhaal gelezen over een zwembad hier in de buurt (1 die wij ook hebben overwogen) over een kind met ASS die daar nu gewoon geweigerd wordt "want papa/mama mogen nu niet mee naar binnen", terwijl het aan-/uitkleden hem zelf niet lukt en z'n ouders ook nodig zijn bij de les geloof ik als vertaler tussen wat de badjuf zegt en wat hun kind begrijpt.
    Zo triest :(

    Sorry ik ga wel lekker off-topic zo :oops:
     
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Hier kon je je inschrijven met 4 jaar, maar was een wachtlijst van bijna een jaar.
    Hier was wel een moeder die altijd naar binnen mocht, maar dit was al ruim een half jaar geleden.
     
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Hier mag 1 ouder meezwemmen tijdens diploma zwemmen
    Kijken kan via het raam is heel groot en er mag 1 ouder naar binnen
     
  5. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier heeft de oudste in december 20 haar A gehaald. Proefzwemmen op 12 december en afzwemmen was afgelast ivm de lockdown. Kregen nav proefzwemmen het diploma. Heel leuk thuis gebracht. In april afgezwommen voor B en toen mocht ik bij het raam kijken. Bij C hebben we normaal kunnen kijken. Daarna zijn we met opa en om naar het pannenkoekenhuis geweest.
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Voor kinderen/mensen met een beperking gelden andere regels. Zij mogen wel een begeleider meenemen als het goed is zonder qr verplichting.
     
    Sophy vindt dit leuk.
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    We gaan idd woensdag zonder publiek afzwemmen voor C. Jammer dat t zo gaat maar ik ben al dolblij dat er geen lockdown is en ze dan klaar is :)
     
    Athina vindt dit leuk.
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik hoop dat dat bericht ook asap. het betreffende zwembad bereikt!
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Hier mochten ze met 4 beginnen (mijn oudste begon de dag voordat ze 4 werd, de jongste toen ze een paar weken 4 was). Maar op school moeten ze met gym ook (grotendeels) zelf aan en uitkleden, ik ben daarom met 3 wel begonnen met oefenen daarvoor. Ze konden het niet allemaal zelf, maar simpele kleding wel. Dit los van mijn mening van kinderen ‘alleen’ naar zwemles laten gaan overigens.
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Los van het feit dat ik het belachelijk vindt hoe kinderen de dupe worden van regels en in sommige gevallen van hun ouders, denk ik toch wel dat de gemiddelde 4 jarige zich zou moeten kunnen redden met een onesie of anders een joggingbroek en een shirt en eronder een paar crocs of laarzen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home

    Eens
    Ik heb al m’n kinderen al jong geleerd zelf aan en uitkleden zelfs de jongste van 2 trekt dr eigen maillot en jurkje aan
    Nu is het na zwemles wel afdrogen etc maar daaar kan je thuis is ook mee oefenen
     
  12. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Onze zoon moest afzwemmen voor A in de zomer van 2020. Doordat het geen groot gebouw is, mochten we al maanden niet naar binnen. Zoon vond het helemaal niet gek dat hij zonder ons ging. Zelfs minder spannend, doordat er niet allemaal toeschouwers naar hem zaten te kijken. Hij kwam met badjas aan en diploma in zijn hand naar buiten. Stralend van geluk.

    Bij B ging het net zo. Ik had dat vooraf niet verwacht. Maar als ik terugdenk aan mijn eigen afzwemmen, vond ik dat helemaal niks. Al die mensen, die spanning, die verplichte foto. Nee, ik geloof dat het voor veel kinderen fijner is als het op een zwemles lijkt.
     
    TotalBella en Athina vinden dit leuk.
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Hier werden de diploma's gewoon per post verzonden:rolleyes:
     
  14. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Van de zomer mochten we op de tribune zitten op anderhalve meter met 2 personen (per kind dat moest zwemmen). Lopen dan mondkapje, zitten dan af. Omkleden mocht 1 ouder met kind in apart hokje (de ander wachtte buiten). Diploma uitreiking aan de rand van het bad (ouders op tribune)

    Vorige week mocht er 1 persoon van achter glas (kantine) meekijken. Kinderen werden nat (met handdoek) naar kantine gebracht en daar op 1.5 je kind op een stoel afdrogen. Hele tijd mondkapje ophouden. Diploma uitreiking aan de rand van het bad, ouder dus nog achter glas.

    Jammer dat het zo moet maar ben eigenlijk allang blij dat het gewoon doorging allemaal!
     
  15. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Voor A in juni zonder publiek.
    Voor B in september met publiek.
    Voor C in november zonder publiek.

    Er is alle keren een livestream geweest. Zelfs de opa’s en oma’s konden zo meekijken. Vond ze hartstikke leuk.
    De keer dat we erbij mochten zitten vond ze het leukste.

    Ze kreeg haar diploma direct na het zwemmen.
     

Deel Deze Pagina