Wat schotelen jullie je kinderen voor Savonds?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 5 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi!

    zoals titel al aangeeft; ik ben benieuwd wat jullie kinderen Savonds (mee) eten! mee hebben weer een periode van niet willen eten etc… kids zijn 5, bijna 4 en 2,5

    sinds kort moeten we zoutarm gaan eten wat het ook niet echt veel makkelijk maakt helaas.
    Dus vandaar, heel benieuwd wat jullie pot schaft!! :D
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik denk dat het bal weinig uitmaakt wat je ze voorschotelt als ze toch niet eten.
    Kies wat je zelf lekker vindt en geef ze de kans om mee te eten. Eten ze niet hebben ze pech, maar dan eet jij tenminste lekker.
     
    Robijn89, femkes, Jackie87 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Vanavond hebben ze enkel chips en chocolade gehad als avondmaal. Iets met loedermoeder en Sinterklaas :oops:

    Wat ze (meestal) graag eten: spaghetti, penne met spinazie en spekjes, bloemkool/broccoli (in overschotel), frietjes, rijst met paprika en zoetzure saus, ravioli, lasagne, pannenkoek,soep met broodjes,...

    Wat meestal geen succes is: klassieke agv, en salades (behalve pastasalade)

    Best veel wat ik weet dat ze graag lusten. Maar als ze hun dag niet hebben dan eten ze er toch niks van :rolleyes:
     
    Youtan en Lies1611 vinden dit leuk.
  4. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier zet ik ze voor wat wij ook eten, met soms hier en daar een aanpassing erop. Dus bijvoorbeeld als wij salade eten doe ik het bij hen de losse onderdelen die ze wel lusten op hun bord.

    Of ik kook extra groenten of een eitje die ze wel lusten mee…

    Maarja hier zitten we ook in de fase dat niks lekker of goed is, dus ik doe ook niet teveel moeite en dan eten ze maar veel of niet. Wij geven ze altijd rond 17 uur een flinke bak rauwkost, die gaat schoon op, dus groenten zijn dan in ieder geval achter de kiezen.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wij eten, denk ik, meestal zoutarm. :roflmao: Niet bewust, maar gewoon omdat we geen zout erbij doen (alleen bij bv. patat).

    Wat ze zoal eten: pannenkoeken, patat, pizza (de jongste alleen met kaas en de oudste ook met tomatensaus en ananas en ham), lasagne (bladen met spinazie a la crème), kale pastores geraspte kaas (de oudste sinds kort soms wel met saus), rijst met pindasaus en kroepoek, rösti, aardappelkroketjes, aardappelgratin (van de Jumbo), duchesse aardappeltjes, komkommer/tomaat/paprika/worteltjes (allemaal alleen rauw), broccoli, bloemkool, sperziebonen, snijbonen, de jongste ook maïskolf, dan hebben we het wel gehad, denk ik.
     
  6. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Hij moet gewoon met ons mee-eten, de enige aanpassing die ik doe is het niet te pittig maken. Bij ons is de afspraak dat hij alles moet proeven, maar daarna zelf beslist hoeveel hij eet. Dat werkt hier heel goed. Hij eet nu zoveel meer dan een jaar geleden.
     
    masami en Mapje vinden dit leuk.
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dit exact. Ik probeer een keer per week wel iets te maken waarvan ik zeker weet dat de middelste of oudste het lust en verder is het gewoon wat de pot schaft. En ze moeten sowieso wat proeven en verder eten ze anders maar niet (maar ze krijgen ook niks anders of een boterham)

    En wij eten alles van rijst tot overschotel tot avg tot stamppot tot pasta tot Mexicaans tot Indonesisch.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier konden op een gegeven moment nog maar 3 maaltijden en dan was er nog gezeik.

    Sindsdien eten we wat ik lekker vind en de rest past zich aan.

    Een boterham is alleen een optie voor de kinderen als we toch al ongezond eten. Dus lusten ze geen pizza, prima, dan mogen ze een boterham. Lusten ze geen rodekool, dat is dan dikke pech.

    Wel heb ik meestal 2 soorten groenten, zodat de kinderen er ten minste één lusten.

    En vlees mogen ze hier zelf kiezen of ze het eten, zelfde geldt voor sauzen. Maar ik gooi niet graag vlees weg, is toch een dier voor gestorven. Dus als ze een bepaalde soort weigeren, krijgen ze de keer daarop nog maar een paar stukjes om aan de smaak te wennen, meer niet.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ze eten al heel lang gewoon met ons mee. Van alles, en ze lusten ook veel. (Echte pittigheid voegen wij zelf op ons bord toe) Eet je niet, jouw probleem. Dan krijg je een extra stuk komkommer, en komt het verder morgen wel weer goed. (Bij de mijne dan he)
     
  10. roever

    roever Niet meer actief

    Haha
    Dat deden wij ook al… dachten we.
    Totdat ik er ineens op moest gaan letten na opname ziekenhuis kind.
    Dan valt het vies tegen hoeveel je toch nog binnen krijgt die…
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Dankjewel allen voor jullie berichten!
    Eigenlijk deden we al zoals velen zeggen; mee eten met de pot en anders maar niets..

    maar merk dat t me toch soort dwars zit hahs als in mega ongezellig tafelen….:oops::(
     
  12. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Gezellig is het hier ook niet hoor :rolleyes: 100x herhalen dat ze moeten zitten, niet met de vork zwaaien, geen putjes in de tafel maken met de vork, niet met je bord draaien, bekers die omvallen, elkaar niet duwen, stop met stampen, etc.

    Ik zou ook niks kunnen zeggen, maar ik vind dat ze echt wel de leeftijd hebben om 10 minuten aan tafel te zitten en zich ook 10 minuten te gedragen aan tafel.
     
  13. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ze lusten geen AVG, maar hou ik zelf ook niet van.
    Wat ze wel graag lusten (2 en 3 jaar): stamppot, penne, noedels en wraps. Vooral zoete aardappel uit de oven of airfryer is favoriet.
     
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.937
    113
    Hier eten ze wat ik maak of niks, ik wil geen gezeur en geklaag aan tafel. Dus de keuze is eten en gewoon gezellig kletsen, of niks eten en gezellig kletsen ;) Maar dingen als ‘ieeel wat viieeesss’ wil ik echt niet horen, ze hoeven ook niet te zeggen dat alles lekker is, en ze mogen best aangeven dat ze bv spruitjes niet lekker vinden - maar op normale toon, niet zeurderig en klagerig.
    Wij eten zoutarm, dat zijn ze dus wel gewend. (Ik maak alles zelf, dus er kan nergens plots ‘verborgen’ zout in zitten.)
     
    hummeltje5 en roever vinden dit leuk.
  15. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    668
    370
    63
    Vrouw
    De oudste eet nu sinds een jaar een stuk beter zijn groenten. Wat er nu goed in gaat is spinazie, broccoli, rode bietjes, tomatensoep, paprika, komkommer en soms ook bloemkool. Andere dingen die hij graag eet zijn pizza, poffertjes en pannekoeken. Vlees, vis en ei gaan matig. Ja, visfriet:o:
    De jongste eet momenteel slecht zijn avondeten. Eet wel graag paprika en komkommer, dus dat geven we regelmatig. Tomatensoep en rode bieten gaan redelijk, de rest eet hij niet. Pizza en pannekoeken dan weer wel goed ;)

    Beide kinderen zijn overigens totaal geen fan van salades, pasta- of rijstgerechten e.d. AVG gaat er toch het beste in.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zorg dat er altijd iets is wat ze kunnen eten en ik kook alles los (en gooi het voor ons indien van toepassing door elkaar). Werk voor ons prima. Bv. zoals gister, toen aten we hutspot (dat vindt de oudste trouwens ook lekker, net als andere stampotten, maar de jongste gruwt er van), dan moet de jongste wel een hapje proeven, maar verder koken we dan voor haar wat anders. Ow, en de oudste lust sinds twee jaar ook tomaten-, kippen- en groentesoep. De jongste vindt soep nog één van de vieste dingen die er zijn. :roflmao: Gelukkig voor haar houd ik er ook niet van, dus we eten het niet vaak. :D
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De meeste weken:
    3-4x per week eten we agv.
    1x per week pasta.
    1x makkelijk (bijv. pannekoeken/soep met broodje knakworst/restjes/oid.).
    1-2x per week iets anders zoals een nieuw gerecht/ rijstgerecht/ stamppot oid.

    Hier gaat bij de oudste alles er goed in, maar rijstgerechten of pasta oid. nóg vlotter.

    De jongste is sowieso kieskeurig.
    Die heeft nu toevallig ook weer een periode dat ze echt slecht eet.

    Denk dat het qua voorschotelen niet veel uit maakt.
    Als ze niet willen eten dan eten ze toch niet.
     
    roever vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Dit had ik geschreven kunnen hebben:thumup:

    Ik ben niet anders gaan koken sinds de kinderen er zijn.
    Ze eten alle drie vanaf een maand of 10 volledig met de pot mee en dat is dus gevarieerd eten. Ook wij eten zoutarm, is noodzakelijk vanwege mijn bloeddruk, maar daarnaast kook ik zeer zelden met pakjes/zakjes. Helemaal niet lekker, al dat zout, ben ik helemaal ontwend :)
    De kinderen zijn gewoon gewend om alles mee te eten, dus ook bijvoorbeeld erg gekruide of pittige maaltijden.

    Vinden ze alles even lekker en gaat het bord altijd leeg? Neehoor :D Maar dat vinden wij als volwassenen ook niet en hoeft ook helemaal niet, toch :)
    Ik begin er in elk geval niet aan om voor iedereen iets anders te maken. De ene keer eet je iets wat je lekkerder vindt dan de andere keer, simpel.
    Je mag best iets niet zo lekker vinden en dat ook uitspreken maar inderdaad op een normale toon.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Eten is hier vreselijk. Oudste heeft ASS en eten is echt een ding voor haar. De jongste is gewoon een kleuter die graag uitprobeert.
    Maar ook nog eens met intoleranties en allergieën te maken, en dat maakt eten lastig.

    Wij eten meestal
    1 keer agv
    1 keer pizza ( zelf gemaakte)
    1 keer iets met rijst
    1 keer pasta
    1 keer opa en oma (dan eten wij dingen die zij echt niet lusten zoals currys en lasagne)
    1 keer brood met soep (eten ze allebei alleen maar brood)
    1 keer restjes.
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb vanavond voor het eerst wat anders voor de kinderen (bijna 4 en 5,5) gemaakt.
    We zouden patat uit de oven eten met frikadel.
    Normaal als we patat eten halen we het.
    Maar de kindjes blieven geen frikandel (ook niet als we het halen overigens, dito qua kaassoufflé en kroket :|).
    Dus omdat ik toch zelf die friks moest bakken dacht ik: dan haal ik voor hen nog wat vlees uit de vriezer.
    Uiteindelijk hamburger gebakken.
    Vreet de jongste dat óók niet op! :cry:
    Nu maar door de pasta gooien...
     

Deel Deze Pagina