Hier niet, opa wil niets met mij en zijn kleinkinderen te maken hebben en oma die verwent ze af en toe met speelgoed
niet per kind- hier heeft oma een spaarpotje voor zichzelf waar ze dagelijks 1 euro in doen- en daarvan doet ze leuke dingen met de kleinkinderen. Gewoon ook omdat het sparen leuk is op deze manier. Maar verder niet.
Hier hebben.mijn ouders wel een spaarrekening voor mijn zoon waar ze elke maand een bepaald bedrag op storten.
Mijn schoonouders wel, alleen hebben ze straks 6 kleinkinderen dus duur grapje Mijn moeder doet het niet, maar koopt regelmatig kleding en speelgoed voor ze.
Schoonouders sparen 50 pm op de zilvervloot vd kids Mijn ouders zijn meer vd nuttige dingen tussendoor
Ja mijn schoonouders sparen voor beide kinderen op hun spaarrekening. Niet handig gezien daar belasting over betaald moet worden mocht hun iets overkomen. Maar wel lief dat ze het doen.
Mijn moeder spaart al t kleingeld voor haar kleinkinderen. Ieder kleinkind (zijn er 13) heeft een spaarpot. Aan t eind van het jaar krijgen ze een bedrag voor op hun spaarrekening. Schoonouders sparen niet.
De ene opa en oma niet. De andere per kleinkind 1 euro per week. Jaarlijks bij de verjaardag wordt dat bedrag overgeboekt naar de spaarrekening. Ik geloof dat ze ook nog een aparte spaarrekening hebben waar ze geld op zetten, dat na hun overlijden onder de kleinkinderen verdeeld moet worden. Ik vind het lief dat ze dit doen. Maar in onze situatie is het gelukkig niet nodig, we sparen zelf ook voor de kinderen.
Mijn ouders zetten 600 per jaar op de zilvervloot van mijn dochter. Ze wilden dat ook voor mijn zoon gaan doen maar beiden zijn overleden voor hij geboren werd. Mijn dochter was toen net 3. Op haar rekening staat die €1800 die ze toen gespaard hadden plus wat rente. Ben nog altijd in dubio wat ermee te doen. Verdelen onder beiden of alleen voor dochter houden. Mijn schoonvader kon het niet missen en is inmiddels overleden. Mijn schoonmoeder al jaren geleden overleden dus vanaf die kant is niet gespaard.
Schoonouders gaven een zilvervlootrekening als kraamcadeau u, storten er maandelijks 20 euro op, wij vullen zelf aan tot de 600/jr. Mijn ouders geven elke verjaardag een klein cadeautje en 100 euro op de spaarrekening.