gerbuik je waspoeder of vloeibaar wasmiddel? Dat was bij mij één van de oorzaken van het vaal worden.
Wij gebruiken vloeibaar. Het merk Ariel of van Lidl. Ik vind dat het water in Amsterdam erg veel kalk bevat.
Ja mogelijk dat je dan van die anti-kalk tabletten kunt toevoegen. Of gewoon azijn in het wasverzachter bakje doen....... en neeeee, dat gaat niet stinken! Maar mogelijk dat het wel helpt tegen de kalk en de vale was.
Echt stom dat ik voor de vaatwasser wel anti kalk spul gebruiken voor de wasmachine niet. Het viel mij ineens op, omdat het shirtje van mijn zoon lelijk was geworden.
Ik gooi bij iedere was eerst zo'n anti kalk tablet erin werkt super goed en alles blijft netjes in de was...succes!!
Voor de donkere was is het altijd goed om er azijn bij te doen (tip van een eigenaar van een kledingzaak zij doet dit ook altijd) zo worden je kleren niet zo vaal. steradent zou ik alleen bij witte was er bij doen. Je hebt overigens voor de kleding die vaal zijn geworden een 'hg vaal textiel weer nieuw'. Ik heb deze gebruikt voor voornamelijk donkerblauwe kleding die vaal was geworden ziet er nu weer goed uit
Laatst was ik bij een client en die wast haar was altijd met regenwater... ( ja je moet er maar zin in hebben ) Maar die heeft na jaren nog steeds mooie kleding en ook de wasmachine zonder kalksporen. Verder doe ik heel veel niet in de droger want dan blijft het ook langer mooi.