Ik had een ledikantje op de weggeefhoek gezet, dit was afgelopen vrijdag. Meteen reactie van iemand die hem wilde ophalen, wanneer dit kon. Ik gaf aan het hele weekend bijna, en anders doordeweeks savonds of overdag (m.u.v. dinsdag). Hij wilde graag zaterdagavond komen halen. Ik heb het adres gegeven, maar hoorde niks meer over een tijd oid. Zaterdagochtend gevraagd hoelaat we hem konden verwachten... Geen reactie. Zaterdag halverwege de middag gevraagd of hij die avond nog wilde komen... Geen reactie. Zaterdagavond laat een berichtje: Sorry er is iets tussen gekomen, kan het morgenavond? Geen probleem. Hij zou zondag in de loop van de middag laten weten hoe laat hij er zou zijn. Zondagavond nog niks gehoord. Om 20.30uur heb ik een berichtje gestuurd dat ik er vanuitging dat hij niet meer zou komen. Dat ik het jammer vond dat hij niks heeft laten horen en dat ik het bedje opnieuw op de weggeefhoek ging zetten. Stuurde hij een uur later terug dat hij met zijn vriendin en kindje naar de EHBO moest omdat ze van de trap waren gevallen, en dat hij daar geen bereik had om het door te geven.. Uit beleefdheid heb ik gevraagd of alles goed ging en dat hij m dan nog wel mocht komen halen als het vandaag of vanavond kon, omdat we hier niet veel ruimte over hebben. Hij antwoordde meteen dat hij vanavond kan. Nu heb ik om 12 uur gevraagd hoe laat we hem dan kunnen verwachten vanavond.. En krijg ik weer geen reactie terug! Ik ben in staat te zeggen dat hij niet meer welkom is en het ledikantje aan iemand anders te geven, maar ja hij heeft wel ons adres... Zouden jullie nog een paar uurtjes afwachten of zelf de afspraak maar afzeggen?
Gewoon een berichtje sturen dat hij zijn kans voorbij heeft laten gaan en dat je het ledikantje aan iemand anders gaat geven. Zo jammer als mensen niet (meer) reageren of niet komen opdagen.
Je kunt eventueel een berichtje sturen dat hij een half uur of uur de tijd heeft om het tijdstip door te geven dat hij komt en dat je anders een andere bestemming zoekt voor t ledikantje.
Ik zou het niet meer aan die persoon geven. Als iemand het echt wil hebben moet die persoon zijn best doen. Het is nog gratis ook. Nee kans voorbij
Ik ga inderdaad maar afzeggen dan. Echt heel vreemd, hij reageerde meteen dat hij hem graag wilde hebben en dan dit soort acties, voor iets dat gratis opgehaald kan worden. Hopelijk is er iemand anders die we snel kan, hij staat hier in de weg
Tot net nog steeds geen reactie. Heb gestuurd dat hij niet meer hoeft te komen. Mocht hij wel komen doen we iig niet open . Bij deze: iemand interesse in een wit ledikantje?
Ik vind dat je hem al heel veel kansen hebt gegeven. Eerlijk gezegd had ik na zaterdag al gedacht "dikke doei, iemand anders krijgt het".
Waardeloos hé, hoe moeilijk is het om te zeggen dat je het toch niet wil hebben? Ik begrijp die mensen niet, je doet er moeite voor en je geeft ze notabene je adres..
Heel irritant dit soort geneuzel! Bij weggeef dingen spreek ik niet eens meer een tijd af.. Ik spreek een dag af, zet hem klaar buiten onder de carport (niet in direct zicht vanaf de straat) en als hij er savonds nog staat gaat hij weer op de weggeefgroep (en dat laat ik ook vantevoren weten)
Ik zou na zaterdag er al klaar mee zijn geweest. Ik heb dezelfde ervaring met gratis spullen weggeven. In dat geval gaat hij gewoon weer op internet er op, en mag de volgende serieuze reactie hem komen afhalen. Vaak krijg ik op gratis af te halen al binnen een paar uur veel reacties. Dan kijk ik welke reactie het meest serieus overkomt, en daar reageer ik dan op. Daarnaast geef ik pas mijn adresgegevens als we een concrete afspraak hebben staan, met datum en tijd. Ik heb geen zin meer om voor niets te thuis te blijven wachten.
Ik plaatste het opnieuw of als je de advertentie nog hebt staan een ander eruit kiezen. Als ik er heel snel vanaf moet zet ik er altijd bij vandaag nog ophalen. Tot nu toe elke keer dezelfde dag opgehaald
Had ik ook met mijn bedje. 1e persoon had mij serieus 10x een berichtje gestuurd met een super zielig verhaal over dat haar zoontje geen bedje had en blabla. Dus ik (stomme koe dag ik ben) vind het zo zielig dus zij mag het hebben. Spreek iets met haar af. Komt ze niet opdagen. Ze was het vergeten. Ja dikke Doei dan. Dus met persoon 2 afgesproken. Dag afgesproken maar toen sneeuwde het net zo hard dus of het de week erna kon. Nou prima. Kwam ze niet opdagen. Geen berichtje niks. Had het bijna naar het stort gebracht toen iemand een berichtje schreef dat ze op zoek was naar bedjes en spulletjes voor haar opvang. Dag met haar afgesproken en ze heeft de afgesproken dag nog een keer gevraagd of het zeker doorging. Ben naar de kelder gedaan en heb er nog 4 grote zakken speelgoed bij gedaan. Vorige week vond ik een pakje met een bedankkaart en een doosje merci. Super blij dus dat ik het aan haar gegeven heb. Ze was echt zo dankbaar.
Om deze reden ben ik echt zo klaar met de weggeefhoek hier in het dorp!! Wij gingen een laar jaar geleden van twee huishoudens naar 1. Veel weggegeven. Zeker de helft kwam njet opdagen. Heel veel slechte smoezen! Al weet je dat natuurlijk nooit zeker, maar hoeveel mensen hier wel niet zijn overleden...) en veel mensen die gewoon nier op kwamen dagen. Hier hebben we een systeem dat je zulke mensen 'aan kunt geven' bij de beheerder van de site. Bij meerdere klachten worden ze verwijderd. Maar goed. Alsnog redelijk wat slechte ervaringen...
Ik had er allang klaar mee geweest. Hij krijg het ledikantje, dan hoef jij niet te blijven vragen wanneer hij deze komt halen, het is graag of niet.
Gister om 20.30 bericht: Ja sorry alles loopt hier zo kl*te, vandaag weer de halve dag in het ziekenhuis gezeten. Als test gestuurd: Als je hier binnen het uur kan zijn kun je m nog halen. Geen reactie uiteraard, hadden we ook niet verwacht maar het bevestigde ons vermoeden. En maar vol blijven houden hoe graag je hem wilt. Pffffffff wat een figuren.
Ik heb 1 keer iets afgezegd en gevraagd of het de volgende dag kon. Er lag toen ijs op de weg en er werd afgeraden om te gaan rijden. Verder zou ik bij een 2e afzegging van mijn kant al laten weten dat ik het snap als het aan een ander wordt verkocht en 1000 keer m'n excuus maken. Dit kan gewoon echt niet, maar hier ook dezelfde ervaring met gratis of heel goedkoop helaas