Dipsausjes ( weight watchers )

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wie oh wie

Kan me helpen aan dipsausjes die Weight Watchers proof zijn:D

Ik heb binnenkort een verjaardag en wil dan wat van die dipsausjes maken maar kan op inet weinig vinden.

Dus wie heeft er een lekker dipsausje?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor bij tortillachips: tomatensalsa. En misschien ook avocado/guacamole. Maar weer niet of dat mag van WW :D

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik deed altjid hier sausjes mee maken: Calvé - Mayonaise volgens mij is die 0 punten maar weet niet zeker meer.

en anders met curry (is ook weinig punten)

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja die heb ik ook.

Maar ik weet niet wat voor sausjes ik moet/mag maken..

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik maak altijd zelf tsazikisaus.Met griekse yoghurt.Niet helemaal puntloos,maar wel heel veel minder punten dan gewone witte sauzen.
    Gewoon een bakje van die griekse yoghurt.Komkommer er doorheen raspen (niet een hele,je merkt vanzelf wanneer het genoeg is) wat knoflook en dille erdoor.Erg lekker en ook een goed alternatief voor knoflooksaus.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Thanks ga ik die ook eens maken.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Avocado's zijn veel punten! Ik maak meestal knoflooksaus van magere yoghurt :)

8. bereke

bereke Niet meer actief

Die recepten heb ik toevallig deze week gekregen bij de weight wachters. Momentje...

9. bereke

bereke Niet meer actief

Avocadodip: 2 punten per persoon - voor 4 personen
    Halveer 1 kleine avocado (90gr), verwiijder de schil en prak het vruchtvlees met een vork. Pureer met 100 gr magere yoghurt (0% vet) en 1 koffielepel azijn. Voeg 1-2 eetlepels magere melk toe zodat er een romig mengsel ontstaat. Breng op smaak met peper en zout en roer er 1 uitgeperst teentje knoflook door.

Tomaten chilidip: 0 punten per persoon - voor 4 personen
    Snij 12 groene pepers in blokjes, meng met 400 gr gezeefde tomaten en breng op smaak met zout, chilipoeder en 1 snuifje suiker.

Kruiden-uiendip: 2 punten per persoon - voor 4 personen
    Snipper 1 ui en bak met 1 uitgeperst teentje knoflook in 1 koffielepel olijfolie. Voeg 2 koffielepels Provencaalse kruiden toe, blus af met 3 eetlepels groentebouillon en neem de pan van het vuur. Voeg 4 eetlepels zure room, 1 eetlepel room (tot 15% vet), 1 eetlepel citroensap en 2 eetlepels kruidenroomkaas light toe. Pureerd en breng op smaak met peper en zout. Roer 1 eetlepel gehakte peterselie door de dip.

Groentesticks: 0 punten per persoon - voor 4 personen
    Snij 4 wortels, 400 gr bleekselder, 2 koolrabi en 1 komkommer in ca. 5 cm lange repen en 2 paprikas in repen en leg alles op een bord.

Smakelijk!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bereke Thanks!!

Daar was ik naar opzoek super!!

Deel Deze Pagina