Ik wil graag voor onze zoon(autisme) een lijn met plaatjes ophangen wat we allemaal gaan doen op een dag maar waar kan ik het vinden. alvast bedankt!
Startpakket-51 dagritmekaarten STANDAARD | Start pakket dagritmekaarten | Wonder Dagritmekaarten Deze zijn alleen niet gratis...
Ik denk dat je zoiets zelf kan maken, bij Action/Xenos of andere winkels lijn halen wasknijpers en plaatjes zelf maken met behulp van foto's of zelf tekenen,
Ow, voor het geval dat je niet goed weet hoe je moet zoeken (dat kan natuurlijk) die kaartjes heten dagritme kaartjes
Heeft hij trouwens begeleiding? In deze regio gaat begeleiding vaak via ORO of MEE, en die hebben een cd rom met honderden picto's die de ouders dus gratis krijgen, je moet er alleen even naar vragen. Wie weet is dat bij jullie ook zo?
Je kunt ook informeren bij instellingen voor verstandelijk gehandicapten. Zeker de autitengroepen hebben echt voor alles wat je kunt bedenken plaatjes. Zij kunnen je vast kopieren of doorverwijzen. Succes ermee. Wij hadden trouwens op de groep waar ik werkte een groe houten plank gemaakt met klittenband erop. Dan kun je per dag de kaartjes ophangen handig als iets bijzonders is zodat je iets kunt wisselen
Diddl Dagritmekaarten Ik vind deze site altijd goed, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een dagritme kaartje voor. Ook voor dingen waar je tegenaanloopt, bv aan tafel blijven zitten enzo. Je moet wel tegen diddl kunnen...
Op bovengenoemde site staan ook kaartjes waarmee je een afkoelplek, nadenkplek etc kunt aangeven. Vaste plekken voor sleutels ed kunt aangeven.
misschien kun je zelf een magneet bord kopen, met maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag, of met tijden wat jij maar het fijnste vind, en dan foto's maken van wat bij jullie bekend het, een foto maken vna het zwembad, de speeltuin, de tandarts, de dokter, de kinderboerderij, huis van opa en oma en dan deze foto's laten afdrukken als foto magneetjes, zo kun je steeds magneetjes bij de dag/tijd doen
wij hebben ze via onze pedagoog gehad. deze heb ik gewoon gekopieerd en via een magneetbord hangt het in de woonkamer
als je niets kunt vinden of niet weet hoe je moet beginnen, wij werken volgens picto's met onze clienten ze hebben er echt heel veel baat bij! het is lekker overzichtelijk en voorspelbaar! als je picto's nodig bent, mag je me wel pb sturen, kan ik ze wel kopieren en naar je opsturen!