Op de kamer van onze jongste zit een veluxdakraam. Nu hebben wij en de oudste "normale" ramen en daar dus een rolluik. Bij de jongste is dus een dakraam van velux met een "nep"verduisterend rolgordijn. Nu sluit dit niet netjes aan en 1 zijkant *floept* er steeds uit Dus s morgens is het nu al best licht op zijn kamer. En nu met naar bed gaan dus ook. Ik wil zijn kamertje graag echt pikkedonker krijgen. Hebben jullie tips voor een goede verduistering bij een dakraam? Of sluiten de echte verduisteringsgordijnen van velux wel echt goed aan? Zijn die wel echt pikke donker? Ik hoor graag tips en ervaringen. Of eventueel een link met een goed verduisteringsrolgordijn etc
Hier een echte van velux en die sluit gewoon helemaal. Heb er ook met plisse gordijn maar die heeft nog een heel klein innimini randje.
Ah top! En moet ik dan nog letten op een speciaal type? Of gewoon de echte van velux die past op ons type dakraam
wij hebben ook de echte velux en die sluit prima! op het velux dakraam staat een code daarmee kun je het juiste verduisteringsgordijn bestellen. Staat ook goed uitgelegd op de site van velux
Hier op zolder velux rolgordijn, 100% donker daar. Sluit perfect aan. 1e verdieping ook dakramen en daar hadden we eerst b merk rolgordijnen, maar die waren snel kapot. Nu duo-plissé en die is verduisterend, maar op 2 plekken lopen draden door de gordijnen en hier komt dus ook licht door. De kamer wordt er niet licht van, maar je ziet het wel duidelijk als het binnen donker is en buiten licht.
Top! We gaan morgen even meteen naar de nummers op het dakraam zelf kijken en dan meteen bestellen of bij de Gamma halen. Want straks in de zomer gaat de zon onder aan zijn kant van het huis. Dus dan is het om 22.00u nog licht op zn kamertje
Wij hebben er ook 1 van velux zelf. Of ook een rolluik, mijn overburen hebben ook rolluiken voor de dakramen.
Hebben we naar laten kijken. Maar gaat bij ons helaas niet. De binnenkant is helemaal afgetimmerd en afgewerkt. Dus was geen plaats voor het kastje en lint vd rolluik. Helaas
https://www.dakraam-gordijn.nl/catalog/velux/verduisterende-rolgordijnen Hier heb ik hem besteld voor onze zoon zn kamertje. Echt, ideaal. Je kiest hem op velux raamnummer, dus past perfect. Makkelijk te installeren ook. Hebben hem net precies ook besteld voor onze kamer. Dus bevalt goed. En echt pik donker
Hier eigen merk van de karwei. Zit er nu 7 jaar in en is verduisterend. Echt donker. En die was een stuk goedkoper dan die van velux