Direct beginnen met flesvoeding - welke?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dubbelgeluk, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Die gebruik ik ook, maar die kan je vaak 1+1 gratis kopen, waardoor dat wel meevalt qua extra kosten (en ik vind ze het meest prettig). Bij babyvoeding werkt dat niet zo.

Theezeefje vindt dit leuk.
  2. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Nutrilon bij alle kids. Ging er destijds vanuit dat dat nr. 1 kwaliteit melk was. Maar dat zal wel niet kloppen, deze keer ga ik me er meer in verdiepen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Ach, ik heb dan weer geen 1000 euro uitgegeven aan een kinderwagen/babykamer. En de babyvoeding voor een paar euro meer maakte ook niet uit,kind kreeg er ook Spa blauw bij ( ging beter ivm krampjes)
    Kost nou eenmaal geld ;)
    Was meer geld kwijt aan de vele soorten flessen die we allemaal hebben geprobeerd.
    Eigenlijk best erg als ik over nadenk:eek:
    Maar ja, totaal geen verstand ervan had ik toen. Als er een 2e was gekomen dan had ik wel beter geweten :roflmao:

Marsepein, Dubbelgeluk en Simmiee vinden dit leuk.
  4. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Onze oudste heeft 9 maanden bv gehad en toen ah opvolgmelk.

De 2e heeft 4,5 maand bv gehad en toen kruidvat. (In het ziekenhuis is ze een paar keer bijgevoed met sonde en cupje en die gebruikten hero.)Ik dacht omdat ze zo jong was dat ik beter nutrilon kon geven. En haar nichtje van dezelfde leeftijd kreeg het ook. Op het bureau zeiden ze echter dat het niet uitmaakte. Omdat ze vanwege de overgang van borst naar fles verstopt raakte heeft ze nog een speciale variant van de kruitvat voeding gehad. Ben effe de naam kwijt.

Onze 3e werd vanaf 3 maanden bijgevoed en later volledig met kruidvat.

Ik ben er heel positief over de kruidvat voeding en het scheelt bijna de helft in prijs met nutrilon..

5. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43

Hier ook :roflmao: nutrilon met spa blauw :eek: maar het werkte enorm voor de krampen. :thumup: en eindeloos veel flessen :o:

Dubbelgeluk en Theezeefje vinden dit leuk.
  6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Ha,ha! En maar stipt bijhouden dat de fles niet langer dan 1,5/2 dagen geopend was want anders was het niet goed meer voor kind..:D
    Heb ooit bij de jumbo gestaan bij de flessenautomaat met 4 grote shoppers vol met lege Spa blauw flessen, medewerkers keken mij aan of ik wel wijs was..:roflmao::roflmao:

7. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Na de borstvoeding bij de eerste begonnen met kruidvat maar toen bleek dat ze op het kinderdagverblijf Hero hadden en aangezien dit bij de prijs van de opvang inbegrepen was toch Hero gaan geven (twee voedingen combineren leek me niet handig). Bij de tweede meteen met Hero begonnen (zelfde kinderdagverblijf). Nu ook wel handig aangezien ik dat bij de AH kan bestellen bij het bezorgen van de boodschappen. Ik gebruik nu overigens Hero Comfort in verband met spugen en dat werkt echt super goed.

8. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Wist ik niet van Spa blauw. Hier kregen mijn kids gewoon kraanwater. Bij de eerste moest het nog gekookte kraanwater zijn en die laten afkoelen maar de andere twee mochten gewoon kraanwater meteen uit kraan icm gekookt water voor de juiste temperatuur. De voorschriften zullen nu dus wel weer veranderd zijn ben benieuwd.

9. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Wij zijn ook begonnen met kraanwater en toen gekookt kraanwater.. maar wij hebben nogal veel kalk in het water en dat kan zorgen voor kramp en/of verstopping werd ons verteld. Dus toen over op en spa blauw en er was inderdaad verbetering

Dubbelgeluk, Theezeefje en Marsepein vinden dit leuk.
  10. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Hahaha bij ons waren in de zomer de gewone flessen niet dus wij hebben alles gedaan met die 0.5l flesjes :roflmao:

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Tipje: pakken Bar le Duc :p Die gebruikten wij voor flesvoeding.

Theezeefje en Marsepein vinden dit leuk.
  12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Wij ook 0,5l het begin, daarna konden we doorschuiven naar de literflessen Spa blauw :roflmao: Maar onze plus had niet eens grotere flesjes dan 0,5l... dus maar naar het stadje verderop halen.

@Sado : de bar le duc pakken waren te groot, moest er niet aan denken dat het pak te lang aangebroken stond in de koelkast.... kind zou er toch wat van kunnen krijgen...:oops:
    Nu 5 jaar later denk ik toch dat we een beetje overdreven...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  13. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ja maar barleduc heeft meer zout er in zitten geloof ik..:roflmao: Mijn liefste man heeft alle watersoorten met elkaar vergeleken en vond spa de beste optie :roflmao::roflmao:

14. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Oh dan lag het aan de plus! Onze plus heeft namelijk ook alleen maar 0.5l.

Theezeefje en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Haha wij dronken er zelf ook van :p Er ging hier een pak per dag door.

Theezeefje en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik begreep tijdens de intake van de kraamhulp dat het nu nog steeds kraanwater is, wel koud en dan opwarmen in de magnetron of inderdaad aanmaken met gekookt water.

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Begonnen direct met kruitvat nr 1.
    Helaas groeide hij hier totaal niet op.
    Kraamzorg zag dat vaker bij kruidvat melk en adviseerde een ander merk om het even wat.
    We zijn na 1 week over gestapt naar voor ons vetrouwd merk hero( vroeger friso)
    En meneer groeit nu heel goed :)

18. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor hipp combiotik, omdat deze als alternatief voor maltodextrine echt alleen suikers uit lactose (melk) gebruiken..
    Ook een bijkomend voordeel dat t probiotica bevat en omega 3, en biologisch is.

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Begonnen in zh met Hero standaard. Door cb over gegaan op nutrilon comfort ivm krampjes, heeeeel veel scheetjes en moeilijke ontlasting.
    Met 3 maanden door de huisarts op pepti gezet.
    4e maand kreeg hij neocate via kinderarts 1.
    5e maand terug op nutrilon, want volgens kinderarts 1 toch geen koemelkallergie.
    Tip van huisarts in maand 5: geitenmelk. Ging ook niet goed.
    Met 6 maanden machtiging via huisarts voor neocate.
    Met 8 maanden door kinderarts 2 koemelkeiwitallergie vastgesteld.
    Inmiddels bijna 3 en drinkt nog 300ml neocate +1 op een dag.

Kregen als tip van de kinderarts voor de baby die in januari verwacht wordt borstvoeding en anders hypoallergeen.
    Of er hypoallergeen is van huismerken weet ik niet. Wil in eerste instantie borstvoeding geven. Mocht dit kindje kma hebben, kan ik zelf snel op dieet. Mocht de borstvoeding niet lukken, willen we sowieso een bus hypoallergeen in huis hebben.

20. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Als je de hypoallergene melk wilt gebruiken voor de kans op kma tegen te gaan, heeft dat weinig nut. Dit is in 2011 al bewezen dat het geen effect heeft. Zie ook https://www.ntvg.nl/artikelen/koemelkallergie-bij-zuigelingen-nieuwe-inzichten/volledig

Ik ben hier nl ingedoken omdat mijn dochter ook kma heeft gehad en ik dus voor de baby straks een keuze moet gaan maken welke kunstvoeding wij willen geven.

Deel Deze Pagina