Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik breek even in
    Mijn naam is marieke ik ben 37 (net) en wij gaan voor baby 2
    De eerste is verwekt met iui, maar nu gaat het minder goed.
    We zitten in iui ronde 4 en het zaadniveau van mijn man is al niet zo heel goed (miljoen of minder)
    Maar de laatste keer waren het er maar 100.000.
    Als maandag bij de iui blijkt dat het aantal weer zo laag is, moeten we over naar icsi
    Ik ben best wel een beetje bang

Kan iemand van jullie mij een beetje uitleggen hoe icsi in z'n werk gaat
    Wanneer en waarmee begin je en hoe lang duurt het voor de terugplaatsing en mijn grootste angst de punctie
    Alvast heel erg bedankt

en iedereen hier heel veel suc6

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mariek: oh balen dat jullie waarschijnlijk woor icsi gaan! hoop voor je dat het niet nodig is.. ik heb een dagboek daarin staat vanaf het begin af aan wat wij hebben moeten doen en mee hebben gemaakt met de 1e 2 icsi's maar ze hebben ook verschillende behandelingen in de icsi zelf.. als je een kijkje wil nemen... www.babyschuurmans.babysite.nl

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Zowi,

Volgens mij las ik een paar dagen geleden toch dat jij naar Meppel gaat toch? (is hier ook een Meppel topic trouwens op het forum voor als je wat wilt weten van de dames daar over Meppel of de gynaecologen ofzo...de behandelingen wisselen op het topic, sommigen doen (nog) IUI, anderen IVF en weer anderen icsi) Ik ben ook in Meppel geweest, icm Zwolle. Wachtlijsten zijn daar niet lang dus w.s. duurt het vast niet lang voordat je bericht krijgt. Ik had vorig jaar gebeld naar de poli gynocaelogie en kon +/_ een maand later al voor intakegesprek en de eerstvolgende menstruatie al met de pil beginnen ter voorbereiding op de icsi.

Heel erg veel succes met alles!!

Groetjes Majo

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom! Wat betreft ICSI, kijk maar eens op deze site: IVF / ICSI - ICSI - ICSI algemeen - UMC Utrecht

Ik ben Timon, 34 en wij zijn 3,5 jaar bezig voor ons 1e kindje. Bijna 1,5 jaar in de mmm en door slecht zaad (0,3 miljoen) zijn we ook met ICSI bezig. We gaan volgende week starten met de echo's voor ons cryo tp. De 1e poging is op een zeer vroege miskraam (4 weken) uitgedraaid. Nu vreselijk duimen dat ons eskimootjes wel wilt blijven plakken.

De punctie is voor iedereen anders. Ik heb een vrij pijnlijke gehad, omdat ze via mijn ene eierstok door de wanden naar de andere eierstok gingen. Die ligt ernaast en dit was makkelijker dan een 2e keer aanprikken. Toen was het echt heftig, maar de pijn trok vlot weg.

5. carma

carma Niet meer actief

Ik ben echt zooo verdrietig en teleurgesteld
    We hadden deze keer maar 30.000 goede zaadjes :eek:
    Het zaad is ingebracht en de arts was zo lief bij mij even een echo te maken om te kijken hoe en wat
    Ook volgens haar was het bm slijmvlies mooi dik en het ei was net gesprongen
    Deze kans kunnen we zo goed als verloren beschouwen en als het volgende keer weer zo is dan gaan we in sept voor icsi
    Ik vind het echt zo eng vooral de punctie
    We hebben gevraagt hoe het kan dat ze hoeveelheid van 1.1 miljoen naar 800.000 naar 100.000 naar 30.000 kan gaan
    Volgens de arts kan dat liggen aan het feit dat carlo veel in de auto zit en de boel dan afgekneld word en natuurlijk het weer ook (de warmte)

Ik ben op zich wel optimistisch over icsi omdat bij mij alles in orde is en als ik bv 10 eitjes heb je ook maar 10 goede zaatjes nodig hebt voor de bevruchting in het lab
    Ik heb het idee dat als deze worden ingebracht dat ze wel blijven plakken.
    Maar goed het is wel een emotionele stap en ik ben echt verdrietig
    Waarschijnlijk gaan we het nu ook bij mij thuis vertellen omdat ik dit echt niet alleen kan en iemand extra nodig heb naast carlo

OOO ik zit alweer te huilen, ik ga maar naar bed dit word niks meer vandaag

Bedankt voor jullie info en ik zeg maar tot sept denk ik

6. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    @mariek... helaas welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Het aantal zaadcellen is wel heel hard achteruit gegaan... succes met alles.
    Wb de punctie. Dit is echt bij iedereen verschillend. Ik heb zelf 1 punctie gehad en ik heb wat zitten te lachen, kletsen in de stoel. Ik had totaal geen pijn... Het is echt heel verschillend bij iedereen, je nog niet te druk om maken...

Zondag gaat bij ons de eerste spuit er weer in... Spannend.

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hey Meis,

Natuurlijk ben je verdrietig. Het is heel spannend en eng maar houdt moed! Zoals je zegt, bij jou is alles in orde! Dat vergroot je kansen onwijs!
    Veel sterkte. Liefss Maria

8. carma

carma Niet meer actief

Dank je wel voor jullie lieve reacties
    Ik wacht eerst maar weer eens deze ronde af misschien heeft onze lieve heer nog een verassing in petto
    We hebben er gisteravond na de iui om 18.00 zelf nog maar wat extra zaadjes erachteraan gespoten hihihi
    Dan in augustus ook nog een ronde want je moet 3 keer heel weinig hebben dan krijg je icsi
    En in sept starten voor icsi, moet ik wel aan het einde van
    de vakantie in italie starten met spuiten maar dat maakt niet uit.
    Ik las dat je op dag 21 van je cyclus start met spuiten

9. gaby1986

mariek: sommige starten eerder met spuiten ligt aan welk schema je moet volgen en of je van te voren aan de pil moet of niet.. ik zelf heb wel steeds vanaf dag 21 moeten beginnen met spuiten.. zie je er tegen op?

10. carma

carma Niet meer actief

Nou tegen het spuiten niet, dat doe ik nu ook en daar draai ik m'n hand niet voor om
    Maar ik zie wel op tegen de punctie, en ik hoop dat ze goed kunnen verdoven
    Ik las dat ze ook van binnen kunnen verdoven, dat hoop ik dan maar

Volgens mij hoef ik niet aan de pil, ik heb ik aug nog een iui dan heb ik er al 5 achter de rug
    en in sept start ik dan met icsi behandeling

11. gaby1986

oh okeej..ik heb met de punctie 2 hele tegenstrijdige verhalen.. maar dat is toch echt bij iedereen anders.. ik ken zelfs iemand die bijna 30 folikels had en de punctie zonder verdoving gedaan ad en gewoon geen pijn gehad heeft..maar ja zoiets zou ik niet eens uit willen proberen,..

12. carma

carma Niet meer actief

30 :$:$:$
    Jéééé dan moet je toch echt met je stokken op de grond lopen :D:D
    Ik dacht dat het altijd om een ei of 10 gaat
    Ik heb er nu met iui steeds 1 of 2 en dat met 10 dgn 37,5 en 5 dgn 75 eh gonal f
    Hoeveel eh spuiten jullie dan?

13. gaby1986

de 1e icsi had ik 20 folikels, waarvan er 13 eitjes uit zijn gekomen. 12 bruikbare en geinjecteerd... 6 zijn doorgedeelt.. en 2 c kwaliteit terug geplaatst.. ik spoot toen decapeptyl en 150E puregon.. bij icsi 2 had ik 5 folikels waaarvan 3 bruikbare en geinjecteerd en 1 eitje deelde door, maar dat was ook c kwaliteit.. ik spoot doen hetzelfde als bij icsi 1..

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heee meiden!!! Alles goed?

Vanmorgen voor een echo geweest. De fa kon mijn 2e eierstok niet goed vinden, omdat deze naast de ander zit. Wel zag ze iets wat ze duidelijker wilde hebben en daarom moest ik bloed laten prikken. Wel was mijn bms 5,5 mm.
    Vanmiddag de uitslag vernomen; (voor zover wij weten) niets aan de hand, maar wel morgen terug komen voor nog een echo en bloed prikken. Dus zien we morgen nogmaals het UMC van binnen. ;)

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Je bms wordt al een moooooi bedje! Lekker opschudden en goedddd nestelen straks!

16. gaby1986

timon: succes vandaag weer in het ziekenhuis..

all: ik had gister ook een echo.. check mijn onderschrift.. :D

17. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    @ Mariek, Bij de eerste ICSI ben ik van 100 --> 125 --> 150 --> 175 IE Puregon gegaan. Heb uiteindelijk 9 FM's gehad. Ik ben bekend met PCO en heb in iedere eierstok 25 follikels zitten, dus die mogen niet alle 50 gaan groeien door de puregon. Ik had 14 eicellen, 11 geinjecteerd, 11 gedeeld, 1 afwijkend gedeeld, 3 A kwaliteit, 1 terug laten plaatsen en 2 op poolexpeditie. Tijdens de cryobehandeling 1 goed ontdooid, A kwaliteit gebleven, 1 ontdooiproces niet overleefd.

Bij de tweede ICSI start ik met 125 IE Puregon. Ben benieuwd.

@ Timon, idd al een aardig bedje aan het kweken ;). Ben benieuwd. Succes!

18. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Gaby... spannend. Succes!

19. kom jullie allemaal even heel veel suc6 wensen..

hier gaat het goed..

yippie laat hier wat hcg achter...

liefs yippie

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heee Yippie, heb je nergens last van? Hoe zit het trouwens met een afspraakje?

Gaby, jij gaat ook lekker! Ik hoop dat morgen beide follikels mooi groot zijn.

Nou dames, deze cryo tp poging is afgebroken. De fa liet ons in het dossier zien wat de onderzochte waarden waren (... 646 en lh 16). Hieraan was te zien dat ik wel opbouwend naar de eisprong bezig was. De echo was weer spannend, want dat wat daags ervoor werd gezien leek voor deze fa aan de andere kant te liggen. De grootte was nog hetzelfde en ook nu was het twijfel of het een follikel was. Ze kon mijn andere eierstok ook niet vinden. Mijn bms was van 5 naar 7 mm gegaan in 1 dag tijd!
    Uitslag van de bloedtest kwam 's middags; De waarden waren weer gestegen en ze vermoeden dat we te dicht op mijn ei zitten. Hierdoor willen ze deze tp afbreken om in augustus opnieuw te starten, met eerder met echo's te beginnen. Een plekje in de verwachte week is al gereserveerd. :D
    Het voelt goed zo. Het is niet anders en beter zo dan ons eskimo op een verkeerde wijze te verliezen.
    Vandaag heb ik een druk in mijn zij gehad en volgens mij was dat mijn ei. De gemaakte beslissing is duidelijk de juiste.

Deel Deze Pagina