Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

alexandra: dat hoeft niet persee maar daar hebben we voor gekozen.
    als wij kid in nederand doen, komen we op een wachtlijst van 1 jaar.. en ze willen ons niet helpen omdat we nog 1 icsi vergoeding hebben, dus vandaar dusseldorf.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Alexandra, jullie hebben nog een lange wachttijd te gaan. Ik ken je gevoel... frustratie dat het allemaal zo lang moet duren. Kan er nu dus ook slecht tegen dat de afspraak pas op 10 september is en ik dus deze komende cyclus waarschijnlijk moet overslaan.
    Moeten jullie naast het chromosomenonderzoek ook bloed prikken op HIV? Deze uitslagen duren vaak even. Vraag het maar na.
    Jouw jaloezie... herkenbaar. Ik had vorig jaar een zwangere vriendin die zat te klagen. Heb toen gevraagd of ik het van haar over zou nemen. Had ze helemaal niet gehoord, want ze was zo met haar eigen dingen bezig.
    Om niet door te slaan heb ik op een gegeven moment tegen mezelf gezegd dat onze kinderwens supergroot is, maar dat ik de heftige emotie eruit wil halen. Anders kan je niet meer over straat, nergens meer van genieten en loop je veelvuldig met je ziel onder je arm.
    Waar zit het LUMC?

3. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik weet de uitslag niet meer zo precies (ik wou dat ze dat eens op papier mee gaven :S) maar ik geloof dat hij 5% in klasse B had en je moet 50% in A en B samen hebben. (In klasse A heeft hij dus sowieso nooit iets.) En dan na bewerking bleef er niet genoeg over om een redelijke kans te hebben met IUI. Volume en hoeveelheid zaadcellen is telkens goed, maar ze zijn gewoon telkens te traag.

Ik ben bijna 34 jaar, mijn man 27. En nee, natuurlijk roken we niet. ;) Ik ben gestopt nog voordat we gingen proberen zwanger te raken, want ik wilde niet pas stoppen als ik al zwanger zou zijn. Ook drinken we allebei niet. Mijn man doet er daadwerkelijk ALLES aan om zijn zaad niet negatief te beinvloeden... is zelfs multivitaminen met zink gaan slikken, is zonder ondergoed gaan slapen, drinkt geen cola light meer, want stel je voor dat dat nou eens slecht zou kunnen zijn... Hij heeft wel een zittende baan (kan ook niet anders want hij is software ontwikkelaar) maar hij heeft geen overgewicht en probeert toch wel zo veel mogelijk te bewegen. Meer kan hij niet doen. Helaas.

4. gaby1986

alexandra: nou dan doet die in ieder geval alles ervoor ja :)

wij hadden 96% in d en 4% in c

goed dat je bent gestopt met roken.

5. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik vind het ook echt zo klote dat we nu al 2 rondes niks hebben kunnen doen en dat er de komende rondes ook niks gaat gebeuren. Tot nu toe hebben we wel altijd zelf geprobeerd, omdat we toch op een wonder hopen. Ik ben al een keer op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar dat is dus mis gegaan.

Nee, we worden niet getest op HIV geloof ik. (Ik ben wel al eerder eens getest, los van het hele zwanger worden gebeuren.)
    Maar inderdaad, het chromosomenonderzoek zou wel even duren.

Dat niet meer kunnen genieten van dingen, ik heb dat toch wel vaak hoor. Een dagje stad is gewoonweg een kwelling met al die kleine kinderen en zwangeren om je heen. Maar ja, wat moet je dan he... thuis blijven.

6. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Oh ja, wat ik nog wilde vragen (aan wie maar antwoorden wil): Hoe heftig is het om hormonen te moeten krijgen? Moet ik me op het ergste voorbereiden of valt het wel mee?

7. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hee Alexandra, Welkom meid.

Ik vind het wel heftig. Maar ik blijk nu 31 follikels ontwikkeld te hebben. Anderen vinden het allemaal wel meevallen.

Liefsss

8. gaby1986

alexandra: iedereen reageert heel erg verschillend op die hormonen, en niet iedereen spuit hetzelfde, al die bijwerkingen zijn mij wel meegevallen, het enige waar ik eigenlijk echt last van had was dat ik heel erg snel moest huilen.. :)

9. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Nou dan ga ik maar uit van de meerderheid en dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik ben vooral bang dat ik er nóg prikkelbaarder van zal worden dan ik al ben, door alle frustratie. Sneller huilen vind ik niet zo'n probleem. (Heeft verder niemand last van.)

10. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hier vielen de bijwerkingen van de hormonen ook heel erg mee... had zelfs 50 follikels.

Wat betreft chromosoomonderzoek... uitslag duurt 8 wekend. Tenminste in het UMCN!

11. gaby1986

chromosoomonderzoek duurt overal lang.. geloof ik..

12. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Dames... heb twee a emmy's aan boord. Spannend... 7 september mag ik testen!

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ohh wat lekker snel testen!

14. carma

carma Niet meer actief

DUIM DUIM DUIM
    Test op de datum dat mijn dochter geboren/ jarig is dus dat moet goed komen
    Suc6 komende 2 weken meis

15. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Joehoee... de verpleegkundige was op 7 september getrouwd. Dus ook al een rede vond zij voor een positieve test! :S

16. carma

carma Niet meer actief

En 7 is het geluksgetal voor veel mensen

17. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Oh wat spannend zeg! Ik duim voor je!

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ingrid, veel succes!!!

7 september is ook mijn trouwdatum!!!
    3 jaar geleden zijn we getrouwd en het was een prachtige dag.

19. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Gaby, ik las ergens dat jij het moelijk hebt.
    Een hele dikke knuffel voor jou meid!

20. gaby1986

sikki dankje... :'(

Deel Deze Pagina