Hoi meiden, Gisterenavond zelf voor het eerst de Genol-f spuit geprikt! Ging goed, gelukkig! Was even spannend, maar ook zo voorbij. Gebruikt er nog iemand Genol, ik wil even vragen of je bij iedere keer dat je de prikpen gebruikt er weer 37,5 (1 druppel) uit moet laten komen om de pen gebruiksklaar te maken. Ik pak nu de pen van 300. Ik moet 150 spuiten, dus voor 2 keer.. Maar hoe kan ik zien of ik nog voldoende in de pen heb zitten voor vandaag? Alvast bedankt voor jullie reactie!
kimmie: ik moet eigenlijk ook gonal-f gebruiken, en dat gebruiksklaar maken hoeft maar 1x alleen de allereerste keer. en er zit voldoende gonal-f in de spuit hoor. elke kleur spuit heeft zijn eigen hoeveelheid.. geloof dat rood 300 e inzitten.. weet niet hoveel je spuit, maar als je meer dan 37.5 e spuit zul je een andere kleur spuit hebben met meer eenheden erin.
zo hier ff update. gister weer echo gehad, cyste was nu 16 mm in plaats van 18 dus hij is langzaam maar zeker kleiner aan t worden. rechts zat een ei dus we mogen de poging laten starten, alleen zonder gonal-f deze keer. vrijdag terug komen voor echo, en dan waarschijnlijk na het weekend inseminatie. heb t met de arts erover gehad of het goed is om de laatste poging misschien ivf te gaan doen, en dat mag gewoon.. dus dat is wel fijn. sorry voor mijn weinig reageren op jullie..
kimmie: oh lees dat je 150 spuit met een pen van 300.. nou als er maar 1 klein druppeltje uitkomt met klaarmaken voor de 1e keer dan heb je voor vandaag nog wel genoeg hoor.. snap niet dat als jij 150 moet spuiten jij niet een pen hebt gekregen met meer eenheden erin.
Hoi Gaby, dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad 2 pennen van 300 gekregen en 1 van 900. Ik was dus begonnen met die van 300. Morgen pak dus die van 900. Dankjewel voor het doorgeven. Ik ben zo twijfelachtig of ik het nu wel goed heb gedaan. Ik hoop dat de dosis voor vandaag nog voldoende is omdat ik dus 1x 37,5 heb gedaan om de pen gebruiksklaar te maken. Er zit nl. precies 300 in, dus ben bang dat ik vandaag 37,5 tekort kom. Jeetje, maar wat heb jij een enorm zware tijd zeg! Heel veel sterkte, ik hoop echt dat deze poging eens gaat lukken. Dat gun ik je echt!
Goedemorgen Meiden, Dat de zon straalt voel ik me gelijk iets vrolijker @ Marcia Ja klopt idd wij vertellen nu express niks meer tegen ons ouders en vrienden omdat we dit met ze tweeen willen doen en niet elke keer vertellen hoe of wat.. Dus blij dat ik het hier kan delen idd met meiden die me 100% begrijpen.. @ Char1983 Idd sterke vrouwen Gisteren had ik het weer heel even moeilijk met spuiten maar dacht jullie kunnen het dus vooruit ik ook en dat ging weer goed en over de punctie denk ik nu niet na eerst maar vrijdag de ego kijken hoe ik ervoor sta.. @ Marieke73 ik nog steeds wachten op je pb hahaha maar thanks voor het vertrouwde verhaal van dormicum hoop het zelfde als jou mee te maken 3 kwartier voor de punctie inbrengen toch? Hoe is die verder met je? Weet je al wat he gaat doen ? had het al gevraagd in een pb maar hoorden niks? @Timon idd dat strekt je wel idd succes ook voor jou meis.. Hou je koppie omhoog en denk aan je zelf alleen jij bent de gene die jou lichaam kent en laat ze maar lullen sta er boven en luister goed naar je lichaam hoor... @gaby1986 Succes meis en dat maakt niet uit dat je niet uit hoor .. Soms is alleen van je afschrijven voldoende je bent altijd wel de gene die reageert dus een keer reageren is echt niet erg
He meiden, Het is 2 maart en het zonnetje schijnt heerlijk!!! Lekker wezen wandelen met mijn hond... @ Timon dat apparaatje is een autoinjector daar doe je de spuit in en zie je de naald niet als je drukt op een knopje en de naald zit erin dus ideaal!!! en ik kan daar lucrin en Gonal f (150) samen in doen dus maar 1 keer spuiten...Scheelt veel hoor... Heb trouwens veel hoofdpijn hebben jullie daar ook last van? en @ Mistery kan me voorstellen hoor dat je spuiten nog moeilijk vind...Blijft eng maar jij spuit alleen met je injectie dan zonder apparaatje? Meiden ondanks alles geniet van het zonnetje als dat kan natuurlijk...En voor de mensen die moeten werken werkse...
kimmie: je kan altijd nog ff ziekenhuis bellen en navragen he, dat zullen ze vast niet erg vinden, maar ik neem aan dat als je een pen van 300 e hebt, ze er wel rekening mee houden dat je hem 1x op 37.5 moet ontluchten.. anders zou het wel heel erg zonde zijn namelijk want dan zou er veel weggegooit moeten worden.
@ char1983 Ja ik had de eertse dag van het spuiten last van migraine ja ik heb 1 grote spuit daar heb ik last van cetrotide ofzoiets en Gonalf F prikpen die voel ik niet maar hoofdpijn had ik dus ook Ja lekker he die zon ik wordt er ook vrolijk van
@Mistery Dan moet jij wel 2 keer spuiten dan? Zo heb echt zo veel hoofdpijn had het gister zo erg dan ik om 9 uur me bed in ging! Maar heb ook last van hoofdpijn als ik weer iets te veel gedaan heb...Zit namelijk in de ziektewet dus moet het al rustig aan doen.Maar las in het ziekenhuisboekje dat je er idd hoofdpijn van kan krijgen dus minder...Maar gaat wel weer over.
Ja twee spuiten moet ik zetten gonal F 150 mg en cetroide die grote spuit ja dat had ik de eerste dag spuit nu twee dagen en moet zeggen voel me nu redelijk goed hoor.. Ja gewoon 3 paracetamol en het was de volgende dag gelukkig weg bij mij. Hoezo zit je in de ziektewet? Ik heb gelukkig het korte schema dus hoef gelukkig maar ongeveer 10 dagen te spuiten vrijdag een ego om te kijkenhoe het gaat en bloed prikken en jij?
als ik zo lees dat jullie het over een grote spuit hebben? wat moet ik me daarbij voorstellen.. een naald van hier tot tokio, of gewoon veel vloeistof..
Beide lange naalden De eerste grote naald die doe je er eerst op die meng je met vloeistof en de poeder in een buisje dan samen voegen door te schudden en dan op zuigen in de spuit naald verwisselen dan spuiten de pen is erg klein en merk ik niet het is de Cetrotide die ik bedoel Cetrotide (werkzame stof: cetrorelix) blokkeert de receptoren van een natuurlijk hormoon, het zogenaamde luteïniserend hormoon releasing hormoon (LHRH), en zo, indirect, de werking van dit hormoon. LHRH regelt de productie en afgifte van een ander hormoon, het zogenaamde luteïniserend hormoon (LH), dat de eisprong tijdens de menstruatiecyclus stimuleert. Cetrotide wordt gebruikt om de voortijdige afgifte van LH en daarmee het voortijdig vrijkomen van een eicel (oöcyt) uit de eierstokken (oftewel "voortijdige eisprong") te voorkomen. Een voortijdige eisprong is zeer ongewenst tijdens een behandeling waarbij de eierstokken (ovaria) worden aangezet om meer eicellen te produceren (stimulatie van de eierstokken), omdat de voortijdige afgifte van LH ervoor zorgt dat er oöcyten vrijkomen voordat deze kunnen worden afgenomen met een eenvoudige procedure voor kunstmatige voortplantingstechnieken (follikelpunctie).
Dat zou kunnen dat ken ik weer niet maar heb een naalden fobie maar heb nu al 2 keer zelf gezet en ben mega trots op me zelf en elke keer als ik die naald in me handen heb denk ik die meiden kunnen het ook schiet op dat helpt me wel. Het scheeld ik hoef maar 10 dagen ongeveer te spuiten Ik heb as vrijdag mij ego. Hoop wel dat mijn ongesteldheid weg is zo een beetje onsmakelijk zijn vind ik Hoe is het met je Gaby?? Gaat het een beetje
mistery: nooit een uitgangsecho gehad dan zeker, want die moet juist als je ongesteld bent. hoe het hier gaat, ja redelijk eigenlijk, zit met teveel dingen in mijn hoofd en kan het allemaal niet echt een plaatsje geven, vandaar dat ik eigenlijk meer neig om na deze poging er een maandje rust in te gooien. wil even helemaal niks meer van alles niet, thuis,werk,zekenhuizen gewoon even niks.
Klinkt heel begrijpelijk Gaby, het hakt er ook allemaal wel behoorlijk in hè Het is steeds en en en en Soms heb je even rust nodig, jou lijkf reageerd ook op negativiteit en dat kan een zwangerschap ook tegen houden Een heeeele dikke knuf voor jou meis xxx
Nee van mij zijn ook geen grote naalden hoor zijn best klein en dun eigenlijk.... Maar Mistery de reden dat ik thuis zit zijn alle opstapelingen van...Ik was geestelijk en lichamelijk totaal uitgeput vooral doordat we een jaar en een aantal maanden bezig zijn met zwanger worden en behoorlijk wat terleurstellingen hebben te verwerken gehad maar vooral ook omdat ik maar door ben blijven gaan en veel ook heb weggestopt...Dus alles kwam eruit...Dus moest ik even voor mezelf kiezen...En niet steeds voor mijn werk...ik wil immers niets liever dan zwanger worden dus...dan maar even geen werk voorloppig....En dat is moeilijk hoor want ik was een echte workoholic....
ja maar het is niet alleen maar t niet zwanger worden meer hoor, het is gewoon echt alles wat er is... dingen van vroeger dingen van nu... en alles wat nog komen gaat. net als char een opstappeling van alles. ook precies de rede waarom ik al meer dan 5 maanden in de ziektewet zit..