Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Sikki en Ingrid, dikke knuffel meiden! Ik hoop dat jullie (andere) cryo's straks een mooie positieve test opleveren... Heel veel sterkte en dikke knuffel!

Jessy hoe gaat t nu met jouw? Wanneer gaan jullie weer starten of had jij ook nog cryo's?

Gaby wat rot voor jullie. Ik hoopte zo dat het gesprek zo fijn was en jullie meer duidelijkheid zou geven :( Lijkt me zo lastig die keuze. Hebben jullie ook nog aan bijv. duitsland zitten denken? Dat hadden wij misschien nog geprobeerd bij een 3e ICSI ivm assisted hatching, misschien picsi, meer invriezen, andere hormonen ofzo... Maar weet ook niet of dat haalbaar is voor jullie (ivm reisafstand etc.) KID is bij ons ook ter sprake gekomen, tenslotte nemen kinderen vaak gedrag over van degene die ze opvoed. En joey is de opvoeder en dus de papa. Daar gaan ze ook door opvoeding op lijken. Pfff lastige keuze meis, veel sterkte en voor nu een heeeeeeele dikke knuffel!

Loesie, wat een mooie score zeg!!!!!!!!!!!!!!! Vertel, hoe ging t???? Hoe was de narcose en mocht je vrij snel naar huis? Spannend nu! Ik duim voor mooie bevruchtingen!

Sparkle welkom hier (helaas!) Wij moesten ook voor ICSI ivm te slecht zaad voor ivf.

Mijs heel veel succes vandaag. Bah, die onzekerheid in de mmm, vreselijk! En je kunt niets anders dan afwachten. Ik hoop dat je punctie een mooi ei opleverd!

Hier alles goed, vriendlief wordt morgen 30 dus moet vanmiddag nog cadeautjes kopen, huis poetsen, taart bestellen etc. etc. ;) Vandaag dus maar dagje vrijgenomen. We zouden t niet vieren als de test negatief was, maar nu dus toch maar wel vieren. iedereen rekent er in ieder geval op dus wordt weer druk. Moet nog bedenken waar ik iedereen (in onze huiskamer) laat... denk een paar statafels en dan past t wel :p

Dikke knuf meiden! Denk aan jullie

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik weet niet of ik wel naar het buitelland wil.. ik weet helemaal niet wat ik wil.. voel me zoow verdrietig :( kan alleen maar huilen.. en dan moet ik ook nog straks werken.. met dat stomme blije carnavals gedoe..

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Net gebeld, van de 16 waren er 11 geschikt en daar zijn er 7 van bevrucht!
    In principe natuurlijk een prima score, maar je zit zo met die 16 in je kop, dat het eerst een beetje tegenviel.
    Maar als je bedenkt dat er van de 11, 7 bevrucht zijn, dan mag ik natuurlijk niet klagen!

Morgen om 12.50 is de terugplaatsing!

Gaby, ik loop ook in Dusseldorf en er is een Nederlandse arts en ook een Nederlandse assistent. Ook de rest van het personeel, als je daar al mee te maken krijgt, doet z'n best om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen!
    Er zijn er zelfs wat die ook een beetje Nederlands kunnen!
    Ik vind het er erg fijn!

Liefs

4. gaby1986

weet iemand hoe het zit met kid wachtijden in dusseldorf....

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ze zeggen geen wachtlijsten te hebben...over KID weet ik het niet. Zal je eens een linkje opzoeken...

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
  7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sorry, wat een link...heb hem kleiner geplakt, maar hij doet het wel!

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Loesie! gefeliciteerd met jullie bevruchtingen! En wat gaat zo'n kort protocol snel! Wij hadden met onze icsi 15 eitjes, 7 bevrucht, 1 terug geplaatst en 4 cryo's dus dat werden er ook steeds minder. Zo gek is jou score nog niet hoor. Nu hopen dat ze mooi gaan innestellen!

9. gaby1986

heb het gelezen.. geeft me weer wat hoop.. :)dank je .. echt iets om met joey over te gaan hebben..

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Kleintje, en kijk wat het jou gebracht heeft! JOEHOE!!!
    Ik ga daar ook voor!!

Gaby, fijn dat ik heb kunnen helpen!

liefs

11. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Lieve Gaby,

een hele dikke knuffel voor jou, het is ook niet niks!
    Even (misschien ongevraagd) advies: ik zou ICSI 3 nog wel proberen en eventeel daarna over gaan op KID. Dan heb je dat tenminste geprobeerd en kun je jezelf nooit verwijten dat je niet alles hebt geprobeerd. In Duseldorf gebeurt de punctie onder narcose en hoef je daar in ieder geval niet tegenop te zien.

Hoe staat Joey er nu tegenover? ICSI 3/KID?

Loesie, ik vind ongeveer de helft emmy's een hele mooie score!! Zet hem op kleine embryootjes van Loesie! Morgen mogen 2 van jullie weer in mama (ik vind het een bizar idee dat het buiten je lichaam gebeurt, kindje maken) en dan lekker nestelen!

Hier hadden we gelukkig een heel goede dag: ei zat nog op z'n plek (was waarschijnlijk het grote follikel dat op springen stond waar ik last van had) en de punctie viel me mee. Een scherpe prik (zo voorbij) en wat zeurderig menstruatiepijngevoel erna tijdens het opzuigen en nog 2 uur er na. Maar heel draaglijk: kon gewoon de stad in. Hebben biosje gepakt :)
    En het zaad bleek ook geschikt :) :) :)
    Uiterlijk zondagmorgen horen we of er een embryo is ontstaan.
    We zijn zoooo blij!!

12. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Whow mijs nog de stad in....... Ik werd per taxi naar huis afgevoerd en heb 2 dagen op bed gelegen.......

En nu hopen op bevruchting. Is toch gewoon 1 eitje als je in eigen cyclus ICSI doet?

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    Belgiƫ
    oooooooooo loessie wat een schitterende scores!! proficiat hoor, ik wens je voor morgen ook alvast het beste!!! mooi mooi mooi

sikki en ingrid, dikke knuffel meiden, en sikki, ik had dat ook, als het toch niet goed zit, liever dat snel te weten... ik testte dus ook altijd vroeger, maar goed jullie beiden gaan gewoon lekker voor de andere cryo '(s)

gaby, mss een heel gek voorstel maar zou je niet een keer naar brussel kunnen komen, daar zijn ze heel goed, icsi is daar immers uitgevonden, ik zou het toch eens overwegen, voor een evt 3e ICSI dan, maar je moet natuurlijk zien waar jullie je beiden het best bij voelen!

sparkle, bij ons was het direct icsi omdat er maar 1% van mijn man zijn spermacellen normaal gevormd was...

mijs, goed dat de pijn meeviel; nu is het nog even reuzespannend, ik duim hoor, dikke knuffel!!

calani

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, een dikke knuffel. Hopelijk komen jullie er snel samen uit. doe dat waar jullie je goed bij voelen.

Loesie, superscore! Laat je de rest van de embryo's invriezen?

Mijs heeft de punctie gehad! Wat fijn dat het je is meegevallen. En dan stoer nog de stad in. Spannende dagen!

Sparkle, wij gaan na 2x IUI voor ICSI. Dit door het ineens dramatisch tekort aan zwemmers, terwijl het met de semenonderzoeken ruim genoeg was. Maar goed, we krijgen een deze dagen de oproep en dan de intake, prikinstructie en hopelijk starten in april.

Calani, alles goed?

15. gaby1986

calani: brussel is echt te ver.. :D dat zien we echt niet zitten..

ik denk dat we voor kid gaan... we krijgen sowieso weer met icsi een c kwaliteit.. (niet dat je daar niet zwanger van kan worden) maar het radboud heeft niet voor niks afgeraden om een icsi 3 te gaan doen... ik ga een mail sturen naar mijn ziekenvonds.. en vragen hoe dat zit meet vergoedingen.. en joey ziet het ook zitten. dus ben benieuwd.

mijs: ik ben ook een keer gaan winkelen... na de punctie van 20 folikels.. :) maar dat heb ik geweten hoor.. dat heb ik wel afgeleerd..

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kan me wel voorstellen dat je erna bent gaan winkelen. De stad is zo dichtbij het Radboud. Neee, jij voelde je dus goed genoeg na de punctie.;)

17. gaby1986

hahaha ja ikke wel.. tot dat de verdoving goed was uitgewerkt en we in de music store stonden.. en ik toch echt ineens naar huis wou.. haha..

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Fijn zo midden in de stad. Stond de auto vlakbij?

19. gaby1986

we waren in cuijk gaan winkelen en de auto stond in de parkeergarage...dus de afstand viel mee.. maar laten we zeggen dat ik toen blij was dat ik thuis was. haha heb echt gehuild toen.. maar ik ben douchen tot morgen..

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal voor te stellen dat je dan heel blij bent thuis te zijn.

Deel Deze Pagina