Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe voel jij je, Mijs?

Jessy, laat je niet van de wijs brengen door je vader en schoonmoeder. Smaken verschillen toch altijd en waarom zal je hun tevreden moeten stellen? Hebben zij jou wel in de jurk gezien? Nee, volg je gevoel en geniet van je jurk! Een keertje opnieuw passen is helemaal niet erg.;)

2. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    julie zijn allemaal veel te lief....

vandaag een gesprekje gehad in het ziekenhuis. Waar we allebei een beetje boos van zijn.
    We hoorde vandaag dat ze gewoon eicellen waren vergeten.
    Wij moesten zelf de eicellen naar het ziekenhuis brengen omdat ze bij ons geen tp's doen. Hebben wij de dag van de puctie dus gedaan. Er zaten 2 buisjes in de kist. Blijkt dat ze in het ziekehuis 1 buisje waren vergeten.
    Waar gewoon 3 eicellen in zaten en toen ze er achter kwamen was het dus al te laat en waren de eicellen niet meer bruikbaar.
    Ze wouden ons er na de tp niet mee lastig vallen omdat wij ons dan mischien druk zouden maken. Dus we kregen het vandaag te horen. Mijn vriend is er heel kwaas om en ik ben eiegenlijk nog steeds in shock. Dit hadden mischien 3 goede emmy's kunnen worden.
    Maar we krijgen nu aankomende maand een tp van 1 cryo omdat we er maar 1 hebben.
    En we zijn vandaag weer begonnen over de aantal tp. Ze raden het ons weer af. Maar wij hebben gezegt dat bij de volgende punctie we 2 tp's willen en het mocht.,... dus we hebben goed en slecht nieuws gehad. We mogen ook gelijk starten als de tp niet is gelukt. Want ik heb zo'n hekel aan een maand wachten.

Ben ontzettend benieuwd hoe het met iedereen hier is. Of er vandaag nog toffe dingen zijn gebeurd

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

jessy: jeetje dat ze een buisje vergeten.. das niet normaal.. 3 eicellen.. gewoon weg.. :( je had mischien wel 3 cryo's meer kunnen krijgen.. :$
    knuffel!!

4. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    *breekt even in*

Jessy, ik zou het hier absoluut niet bij laten zitten!! Ze kunnen dit gewoonweg niet maken, zonder daar een vorm van schadevergoeding tegenover te zetten. Door hun domme fout had je misschien wel 3 extra cryo's kunnen hebben en dus extra kans.

Laat ze maar lekker een oplossing gaan bedenken.

Liefs

*breekt weer uit*

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje Jessy, wat is dit erg!!!!!!!:$:x Waarom raden ze meer tp's af? Ik zou kijken of je toch iets van een schadevergoeding kan krijgen, want dit is echt heel erg dom van het zh. Hoe kun je een buisje vergeten??????

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik ben het helemaal met inbraakBright eens! Ik zit idd ook aan een vergoeding van een extra poging of iets dergelijks te denken, Jessy!
    Laat het maar even bezinken...

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    He meiden

ben er ook weer even (snel) Sorry maar tis gewoon kotsen, werken en slapen momenteel ;) Maar ben wel dolgelukkig en blij natuurlijk! Dat zeker! Maar vandaar dat ik hier niet al te veel verschijn....komt hopelijk snel weer meer!

Mijs allereerst dikke knuffel, hoe voel je je?

Loesie voor jouw is het nu echt superspannend! Ik denk aan je en duim voor je!

Jessy het is JOUW dag! Dus jij bepaald hoe je eruit komt te zien. Maar als je een naar bijsmaakje hebt zou ik gewoon nog eens met een vriendin teruggaan. Dan kun je hopelijk helemaal met een enthousiast gevoel aan je jurk gaan denken!
    Maar JEEETJE zeg! Dat ze gewoon 3 eicellen zijn vergeten :$ Ik vind dat echt schandalig zeg! Daar MOET gewoon een of andere schadevergoeding tegenover staan. Echt denk er maar eens over na inderdaad. Dat je misschien extra poging krijgt (of deel ervan) mocht het ooit nodig zijn bijvoorbeeld....Maar goed, dit moet je natuurlijk zelf bedenken en waarschijnlijk wordt je van je cryo gewoon zwanger! Maar fijn dat ze jullie zelf de keuze laten van 2 terugplaatse. Tenslotte hebben we maar 3 kansen, dus snap dat je het optimaal wil benutten. Wij hebben er ook 2 terug laten plaatsen, zijn daar nu heeeeel blij mee. Uiteindelijk is 1 van de 2 ook niet ingenesteld maar gelukkig hadden we de ander nog ;)

Ingrid hoe gaat t met je? Je kan alweer bijna gaan aftellen tot de cryo tp! We moeten binnenkort echt afspreken! :)

Yippie dikke knuffel! Hopelijk wordt je snel ergens bij een leuke baan aangenomen! en voel je je qua whiplasch ook snel weer ietsjes beter..

Wensje ook welkom in dit topic! Spannend, binnenkort start je dus met je eerste poging?!
    Wij kregen in maart 09 te horen dat icsi de enigste optie was. Hebben toen dna en chromosomenonderzoek gehad en vanaf begin mei op de wachtlijst. In juni prikinstructie gehad en konden ons daarna aanmelden. Op 17 augustus begonnen met icsi 1. Helaas maar 1 slechte bevruchting en geen cryo's. Op 30 september is onze 1e poging mislukt. Op 21 december begonnen met spuiten voor icsi 2. Op 18 jan. de punctie gehad, 3 dagen later de tp van 2 toppertjes en ik heb op 29 januari (stiekum) al getest. En de test was en bleef positief! :) Inmiddels weten we dat 1 van de 2 toppertjes het niet heeft gered, de ander is wel ingenesteld en daarvan ben ik nu dus 7 weken zwanger :D Dat was mijn verhaal in een notendop! (en als je je verveeld is er ook nog een deel 1 van dit topic met veel verhalen van alle meiden hier :p)
    Veel succes met je poging, hopelijk heb je in 1x succes!

Timon en Majo allebei alweer 4,5 jaar getrouwd! Lang zeg! Gefeliciteerd! Vieren jullie je trouwdag ieder jaar?
    Wij willen misschien in september 2011 gaan trouwen :D Maar goed even afwachten hoe dit allemaal afloopt natuurlijk ;)

Gaby hoe voel jij je? Baal je ervan dat je zolang moet wachten op het intake gesprek? Of is het wel even goed/lekker om even rust te hebben na zo'n heftige tijd?

Dikke kus meiden! Denk aan jullie!

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Onze trouwdag zal uiteten worden, want ik moet die dag werken. Mijn collega waarmee ik moet ruilen heeft dan vakantie. Misschien dat we de week erna vrij nemen.

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sinja: ik baal een beetje, want je wilt natuurlijk zo snel mogenlijk weer verder gaan.. maar aan de andere kant is die rust wel even fijn.
    enne we zien je binennkort als je je wat beter voelt wel weer vaker verschijnen.. doe maar rustig aan..

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jessy wat erg zeg!!!!!
    schandalig, ik zou het er ook niet bij laten zitten.

Gaby hopelijk is het snel 7 april:)

11. Maaik

Maaik Lid

15 jan 2009
    62
    0
    0
    Hallo Sikki, Sinja en Kleintje,

Ik wilde even kijken hoe het met jullie is en wilde laten weten dat ik half januari ben bevallen van een gezonde jongen.

Sikki, wat heb jullie een pech zeg. IK heb echt enorm veel respect voor je voor de wijze waarop je het hele traject doorloopt. Ik hoop dat de rest van 2010 jullie veel geluk brengt.

Sinja, van jou erg goed nieuws. Gefeliciteerd!! Geniet van je zwangerschap, de tijd vliegt voorbij.

Kleintje, geniet nog even van de tijd die jullie met z'n tweeen hebben en de betrekkelijke rust. Veel succes bij de bevalling!

12. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Maaik!

Wat leuk dat je eventjes komt vertellen dat je bevallen bent. Nog altijd fijn dat jullie de ICSI bespaard is gebleven. Hopelijk gaat het allemaal goed met je gezinnetje. Hier de laatste loodjes!

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee meiden, hier al sinds zaterdag tussen hoop en vrees. Af en toe een bruin druppie (heb ik in normale cyclus ook altijd).
    Vannacht en vandaag veel ong.krampen, maar niet zoals normaal dat het nu los barst: vandaag weer 1 bruine drup gezien. Bah, k vind er niks aan....

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijs, wat een onzekerheid. Ik bied je mijn schouder aan als het nodig is.

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Maaik!

Wat leuk dat je hier voor ons weer effe kwam buurten!
    En dan ook nog met zulk mooi nieuws.
    Gefeliciteerd!!!
    Geniet van elkaar!

Liefs Sikki

16. he majo en timon wij ook 20 april zijn wij 4,5 jaar getrouwd..

20 oktober 5 jaar alweer..

majo: icsi in juni is omdat zh niet eerder plek heeft voor ons zit ander ziekenhuis er niet in komen altijd weer in zwolle uit. plus man werk in zwolle dus ideale combi.
    En persoonlijk vind ik wachten niet heel erg.. de boel een plekkie geven is ook belangrijk.. maar denk dat mijn herstel whiplash daar zeker in mee speelt lijf heeft iets meer tijd nodig he..

al: dikke knuffel..

liefs yippie

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #717 Majo, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    @Loesie: Hoe is het met jou? Vandaag dag 13 na TP..... wanneer is je testdatum? Hopelijk gaat alles nog goed?!

@Jessy: Wat balen van de reactie op je jurk zeg!! Maar ook hier....trek je er niets van aan!! Als jij en je hummie 'm maar mooi vinden. Het is júllie big day tenslotte!! Jij moet de jurk aan, zij tenslotte niet!! En wat een vreemd verhaal van dat buisje met follikels dat ze vergeten zijn. Wat mij betreft kunnen ze dat idd niet zomaar vorbij laten gaan.... zo'n punctie is al rot genoeg en je had daardoor misschien meer kansen gehad. Mag idd best iets tegenover staan. Zal als ik jullie was saampies goed over hebben en dan afspraak maken/bellen en zeggen dat jullie het even hebben laten bezinken, er best wel van slag door zijn, het is al niet niks dit hele traject en desnoods dat dit het vertrouwen schaadt. Alles is tenslotte al zo onzeker. Laat ze maar met een oplossing komen, mag idd best iets tegenover staan....!!

@Sinja: Tsja....trouwdag vieren.... trouwdag is 16 sept...zijn dan meestal lekker op vakantie in het buitenland ergens. En zo niet, dan gaan we vaak in elk geval uit eten 's avonds.

@Mijs: Nog steeds af en toe een drup bruinverlies dus....bah!! Kan me voorstellen dat dit je erg onzeker maakt. Over 3 dgn testen? Ga je eventueel nog eerder testen? of niet? M'n duimen blijven draaien hier!! Probeer moed te houden (hoe lastig ook...), las net het topic: 'succesverhalen uit de mmm', pagina 11, succesverhaal van Juka....ook zij had regelmatig bruinverlies en bleek tóch zwanger. Het kán dus écht wel!! En ik hoop het zó voor jullie!!

@Yippie: Knap dat je het wachten zo lang volhoudt....maar begrijp dat dit soms ook wel nodig is ivm lichamelijke klachten. Hopelijk levert het solliciteren gauw wat moois op!!

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Loesie: net maar eens even 'polshoogte' gaan nemen op het wachtbankje.... heb je hier al een paar dgn niet gezien. Zie dat je morgen mag testen, maar dat je w.s. wacht tot zondag? Pfff.....spannend zeg....helemaal omdat je de vorige 2 x al zo snel ongi werd ziet het er nu toch wel heel hoopvol uit!! Mijn duimen draaien hier echt overuren!! Kun je niet stiekem vandaag testen? :D....ben zóóóóóó nieuwsgierig :)!! Je moét gewoon zwanger die trouwjurk in, in juni!! En met een beetje geluk....is de kotsperiode dan net weer voorbij :p. Ohhhh.....wat spannend zeg!! duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim etc. etc. etc. etc. ;)

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loesie, ik volg je ook op andere topics maar ik wil je hier graag nog even laten weten dat ik ook heel hard voor je duim!!! (heb je al de hele week sneaky gevolgd en so far still good :D) Ik houd zp in de gaten!!!!

20. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je wel, Timon. Doet me goed. Ben niet blij.

Deel Deze Pagina