timon: ben benieuwd wat de fa zegt over de verbouwing.. en idd,, hadden ze net zo goed met de kerst kunnen doen. sikke: idd wat timon zegt wat is IMSI...
Bij een gewone ICSI wordt het zaad met een vergroting van 200x geselecteerd. Bij IMSI vergroten ze 6500x waardoor ze beter de beste zaadcellen kunnen selecteren. Dit vergroot de slagingskans en de kans op eventuele afwijkingen bij het kindje en de kans op een miskraam neemt af.
sikki: okeej das wel fijn dat ze dat gaan doen.. maar ook best nieuw dan of niet.. doen ze dat in t ziekenhuis waar jullie nu lopen ook.. of moet je naar een ander ziekenhuis toe.
Dat doen ze in Dusseldorf. En daar lopen wij al. Die techniek is zeker heel nieuw. Zij hebben dit weer uit Israel waar ze heel ver hierin zijn. En het mooie is dat het helemaal risicoloos is! Het kost alleen wel wat meer. Tot een max. van 900 euri. Afhankelijk van het aantal eicellen.
sikki: okeej ben benieuwd.. en de behandeling is wel helemaal hetzelfde verder..? (als ik te veel vraag moet je t zeggen hoor)
Verder precies hetzelfde! En in DD is de punctie onder narcose, dus heeeeeerlijk! Jullie hebben straks toch ook een intake in DD? Ik zou gewoon eens open het gesprek ingaan. Alle mogelijkheden bespreken. Bij ons gaf hij aan dat, als we wilden, we bij voldoende eicellen zouden kunnen kiezen om een paar met donorzaad te laten bevruchten en een paar met eigen zaad. Die keuze zouden we zelfs kunnen maken op de dag van de punctie wanneer we weten hoeveel eicellen we hebben. Voor ons is het nu niet aan de orde, maar misschien is het iets voor jullie. Dat jullie de laatste ICSI poging toch nog een kans geven met een back-up scenario. En voor de punctie hoef je daar niet bang te zijn!
willen jullie iets voor mij doen.. even stemmen op elena Zwangerschapspagina - Baby van de Maand foto heet elena 7 weekjes oud
Sikki, Jeetje toch weer een heftige wending. Ik kan me voorstellen dat je nog helemaal niet aan KID aan het denken bent. Ik zou inderdaad ook voor die IMSI gaan. Heb echt respect voor jullie dat jullie niet opgeven!
Sikki, het klinkt als een goed plan: een nieuwe ICSI om de nog aanwezige eicellen te benutten om de kansen te vergroten! Die twee Yeti's redden het nog wel effe in die ijskast. Voelt het voor jezelf ook als 'nieuwe kansen', Sikki? En mooi die IMSI om de beste zaadcellen op te sporen. Ben wel een beetje jaloers: stel dat er een betere zaadcel was gekozen, had ons embryootje dan wel beter kunnen doorgroeien? Maar volgens de arts had de vmk niks met de zaadkwaliteit te maken. Lijkt me moeilijke keuze voor KID gaan als er op zich wel embryo's ontstaan met eigen zaad. Voor jullie ook zo'n lastige keuze, lijkt me, Gaby. Het ligt er ook helemaal aan hoe jullie en jullie partner staan tegenover biologisch kindje van 1 van jullie of van 2 van jullie. Dikke knuffel voor the hard times! Heb op Elena gestemd, Gaby! Mijn lief en ik zijn even een dagje thuis gebleven. Gelukkig weinig buikpijn meer en ook niet zo heel verdrietig, maar erg moe van alle indrukken. Woord miskraam klinkt natuurlijk wel indrukwekkend, paar collega's waren nogal van slag d'r van.. Terwijl ik voor mijn gevoel al genoeg had gehuild om de mislukte poging en er nu een mooi randje om de poging is gekomen: ik was zwanger.
Nou Mijs, op mij hoef je niet jaloers te zijn hoor! IMSI kost ook weer 900 euri extra en geen garanties he. Ik ben nog nooit zwanger geweest en jij wel! Wat mooi hoe je dat zegt, een mooi randje om de poging. Ik ga voor je duimen dat het bij de volgende weer raak is!
Oei, zo bedoelde ik dat natuurlijk niet! Sorry! Ik ben niet op jou jaloers, hoor, maar op de methodes in het buitenland. Ik vind die Hollandse ziekenhuizen vaak zulke kneuzen met hun achterlopende methodes en die stomme conservatieve regering van ons die vooruitgang op dit vlak blokt vanwege 'ethisch bezwaar'. Pffff.... Ik heb diep respect voor volhouder Sikki! Een moeder die wacht en vecht tot haar kindje eindelijk bij haar is!
Jeetje Sikki, ineens weer een andere wending idd!! Ook weer spannend. Maar bij jou idd die tijdsdruk v/d eicellen erachter. Fijn dat ze in DD zo goed meedenken. Kan me wel voorstellen dat donorzaad ineens 'rauw' op je dak komt en dat ineens veel te snel gaat. Spannend nu een nieuwe poging met imsi. Ook hier diep respect voor je om door te gaan. Hoewel ik het me ook goed kan voorstellen. Zolang je het zelf aankan ga je toch door. Het moét gewoon een keertje goedkomen bij jullie!! Dat gun ik jullie toch zó!! En idd prettig idee dat je nog 2 backups 'achter de hand' hebt. Heel veel succes alvast weer en een hele dikke knuffel!! @Meis: Jeetje....blijkt dat je gewoon toch zwanger was. Ook even slikken... Lijkt me een raar idee als je dat achteraf hoort. Denk je het al een beetje een plekje te hebben gegeven de mislukte poging, kun je weer 'opnieuw' beginnen.
mijs jeetje, inderdaad even schrikken dat je zw was, dat toont dat icsi werkt! ook bij jou, op naar je volgende kans gaby ik heb gestemd op elena sikki, die aanpak in dd lijkt me wel dik in orde! goed seg en ik, wel alles ok met mij; met de meiden, tja één van de twee groeit minder goed, dus ik moet nu meer rusten, ga niet meer werken...
calani: ben je nu volledig met verlof dan? en heb je een foto van je buik... ben een beetje nieuwschierig.. of wil je niet showen.. en thanks voor het stemmen..
hihi ik zal er vandaag of morgen nog één nemen, maar mijn buik is niet zo groot voor twee, ben ook nog maar 7kg bij en ben nu dus 6 maand ver, dus eigenlijk lijk ik wel maar zw van ééntje... en ja ik ga nu dus al in "verlof" en het stemmen is graag gedaan hoor