Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hey meiden,

Nou, ik werd keurig de 18e ongesteld. Toch geweldig een cyclus volgens het boekje!
    Toen moest ik vrijdag bloedprikken. Mijn god... zoveel buisjes..... Ik kan er niet zo goed tegen. De dame die mij vakkundig van buizen bloed ontdeed, deed het goed: afleidingsgesprekjes etc.... "Ik zie waar u bloed voor laat prikken en ik kan u zeggen, een bevalling is heftiger!" haha...

Vanmorgen heb ik een inwendig- en lichamelijk onderzoek en echo gehad bij de gyn. Alles ziet er perfect uit. Geen natigheid, verklevingen, bijzonderheden, alles goed. Toch wel een geruststelling.

De zwemresultaten van mijn geliefde waren binnen: 5 % zwemt zoals het hoort. Dat hoort 50% te zijn. De arts legde me uit dat die resultaten nog niets betekenen en dat alles nog open staat.
    Volgende week moeten we namelijk zwemmers doneren bij het ziekenhuis zelf en dan gaan ze kijken of ze opgewerkt kunnen worden. Dat zal dus uitwijzen of IUI mogelijk is, of IVF, of ICSI.
    Maar 5% klinkt wel... ehm.. laag... en niet heel hoopgevend.

Nog even afwachten dus....

De eerste van mijn bloedresultaten waren binnen: allemaal goed.
    Binnenkort de andere uitslagen nog.

Spannend.

XxM

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

moet ff wat kwijt..

mijn nichtje is bevallen van een jongen, met 33 weken. zij is 19 en wil t kindje niet houden. nu ligt er dus daar een kindje in t ziekenhuis zonder moeder .. ben zo boos he.. ze was er volgens mij zelf bij toen ze zwanger werd.. dan moet ze ook maar opdraaien voor de consequenties...!!!

en waar ik ook al zo pist off over ben, is dat ik t via hyves moet lezen!! mijn tante wou me niks zeggen omdat ik graag een kindje wilt.. nee dit is een leuke manier om erachter te komen zeg.. ze wilde me ook al niet vertellen dat me nichtje zwanger was.. kwam erachter toen ze 23 weken was.. ik heb liever dat mensen me t gewoon maar allemaal vertellen dat dat ze van alles verzwijgen.. ben echt zoooooo pissig!!!! :(

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey MariaC
    het is toch wel schitterend nieuws dat er bij jou niets mis is, dat maakt jullie slaagkans wel hoger hoor! (dan als er bij beiden iets scheelt dus)
    en voor je man, het totale aantal en de vorm zijn ook nog belangrijke factoren om te weten wat het zal worden
    ik duim voor jou dat dat allemaal goed blijkt te zijn!!

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ooo gaby, je hebt zo 100% gelijk maar toch mag je er niet teveel over nadenken want dat doet jouw hartje alleen maar pijn
    sterkte!!

5. gaby1986

hoe kan k er nu niet over nadenken... k heb alles over voor een kindje.. en zij wilt t niet.. ben er echt verdrietig over :(

6. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ja hoor gaby ik snap het volkomen
    maar die nicht van jou zal vast niet al te slim zijn en mss als ze zo reageert...ik denk dat dat kindje dan beter geadopteerd wordt door mensen die door de mmm niet (kunnen) geholpen worden en die ook zo hard naar een kindje verlangen als jij...

7. gaby1986

ja is ook wel hoor.. ze had gewoon niet zwanger moeten worden.. k kan t gewoon ook niet begrijpen dat een moeder haar kindje in de steek laat..

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik ga nu iets heel doms zeggen misschien (in dat geval sorry): als zij het af wil staan.... echt af wil staan... dan zou jij toch een heel liefhebbende mama zijn?

9. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland

Jaa dat zei ik ook tegen de arts, over de morfologie dat dat niet goed. Toen zei ze dat dat niet uitmaakt :( Lijkt me toch wel... maar goed we gaan t meemaken... En wat je zegt is waar, het is fantastisch dat het met en bij mij goed zit. En het blije gevoel dat ik daarvan kreeg deed me realiseren hoe rot het voor mijn lief moet voelen dat het níet goed zit....

Liefsss

10. gaby1986

ik zou een liefhebbende mama zijn ja, ik zou ook niet mijn kind in de steel laten. maar ik wil een kindje met wie ik in de buik een band kan opbouwen enmee kan maken als t geboren word..

ik zou sowieso t kindje van mijn nichtje niet willen zeg maar.. staat veel te dichtbij.
    dan is mijn tante de overgroot oma.. is ook beetje raar..

dit kindje krijgt geweldige ouders die t jongetje verdient hebben en zelf geen kindjes kunnen krijgen.. mijn nichtje verdient t niet om mama te zijn..

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland

vreselijk is dat he.... om je heen de ene na de andere incompetente idioot zwanger of net een baby, die ze vaak niet eens wíllen... en wij moeten door de hele MMM....

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Herkenbaar....

Succes de komende tijd met de uitslagen, Maria! En tuurlijk zijn die sperma uitslagen flink slikken.

Lieve Gaby, een hele dikke knuffel voor jou. Het is zo oneerlijk allemaal.... Wat naar dat je dat zo van dichtbij mee moet maken.

13. gaby1986

ja is ook.. t is ook niet eerlijk :( maar helaas niks aan te veranderen...

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, wat erg dat het mannetje daar ongewenst in het zh ligt. Zou je tante er dan niets mee willen? Dit is toch te gek voor woorden?
    Wel erg apart dat ze het jou niet vertellen om je niet te kwetsen terwijl je je nu juist enorm voorbij gelopen voelt. Zo onprettig!:x

Gisteren het recept met al die medicijnen ingeleverd om morgen op te halen. Vandaag haalde manlief zijn medicijnen halen en kreeg het grote deel van mijn medicijnen mee. Morgen het laatste beetje ophalen. De koelkast ligt niet zo vol als ik weleens heb gelezen.;)

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden,

vandaag hebben wij te horen gekregen dat we binnenkort met icsi beginnen. vandaag gelijk de medicijnen binnengekregen. word nu wel spannend. 19 april moet ik mijn eerste spuit gaan zetten. duurt nog een maandje maar het zal wel snel gaan als je ergens tegenop ziet.
    als ik ongesteld word moet ik gelijk aan de pil beginnen. ik hoop dat dat snel komt anders word het opgewekt

als alles goed verloopt zal rond 12 mei de punctie zijn..

xxx sky

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heeeee, jij gaat een week voor mij lopen. Begin je ook met de pil?

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik kom hier weer eens even koekeloeren...gebeurt hier weer vanalles zo terug te lezen...

@Jessy: Spannend zeg...nog 1 week en dan testen!! Slijmverlies hoeft niets te zeggen hoor... en wanneer je eventueel eerder zou kunnen testen hangt ook af van de hoeveelheid pregnyl die je moest spuiten. 5000EH? 10.000EH? 10.000EH blijft als vanzelfsprekend langer in je lichaam zitten dan 5000EH en kan dus langer een valspositieve test geven.

@Timon: Jij je intake intussen gehad en ook meer duidelijkheid over je schema. Jammer dat je toch pas in april kunt starten...maar je weet nu wel waar je aan toe bent!!

@Mijs: Je leek zo goed te gaan en dan toch zo'n teleurstelling met een embryo dat uit elkaar valt. En nu dus weer opladen voor de volgende maand. Is niet niks allemaal hoor....succes meid!!

@Ingrid: Jij een cryotp gehad en dus ook weer op de wachtbank. Spannend weer hoor!!

@Sikki: Terug van wintersport!! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Wel confronterend dat jullie vrienden nu toch ook voor kinderen willen gaan. Kan me je gevoel heel goed voorstellen, maar je mag de hoop niet opgeven he....(doe je ook niet, anders ging je niet door...). Hopelijk dan straks samen zwanger (of jij toch stiekempjes eerder ;).

@Gaby: Heftig van je nichtje zeg! Je had er idd al eens eerder over gemaild, dat ze niet blij was als ze het kindje voelde enzo. Kan me voorstellen dat dit zo tegenstrijdig voelt en je gewoon niet weet hoe je daar nou mee om moet gaan of over moet denken. Je kunt alleen maar hopen dat er een goed gezin voor het kleine ventje wordt gevonden!!

@Nwg-sky: Helaas voor jou, welkom hier op het topic. Je kunt hier vast goed je verhaal en vragen kwijt. Spannend voor jou/jullie de eerste keer te starten binnenkort. Wil je heel veel succes wensen!!

Hier alles z'n gangetje, thuiszitten went nog steeds niet helaas. Zal 't er toch mee moeten doen. Zwangerschap gaat verder goed, mag wat dat betreft niet klagen. Maar kan de maanden bijna niet aftellen. 9 mnd duurt dan best wel lang!!

Greetz Majo

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nog 2 weken en dan starten met de pil. Eindelijk echt starten. :D

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Spannend!!!!!!!

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey mariaC dat vind ik dan een heel rare opmerking van je arts want wij hadden juist geen andere keuzen dan icsi door de afwijkende morfologie, de rest was matig (aantal 18mljn en normaal zijn er meer dan 20mljn) en beweegl klasse A en B samen rond de 30% (zou 50 moeten zijn) maar na opwerken hadden we rond de 90% maar de vorm tja... die verandert niet door opwerken...

Gaby, ik zou ook niet willen dat kindje te adopteren, wat je zegt, veel te dicht!! beeld u in dat binnen een paar jaar je zotte nicht dat kindje terug wil... niet goed
    het is spijtig dat ze zo losbandig aan een kind begonnen is maar we moeten vooral denken aan het koppel dat ze nu zo gelukkig maken, die mensen zijn vast door het dolle heen!

timon, bij mij zat de koelkast nu ook niet echt vol hoor, kon het nog goed wegsteken beneden in de koelkast :)
    en wat leuk dat je bijna mag beginnen!!!

norw sky, welkom, wat ze al zeiden, je zit hier goed, wij kunnnen je wel helpen als je vragen hebt, of als je wil zeuren-roepen, the place to be, dit forum is zo een enorme steun geweest voor mij, hier is de enige plaats dat de mensen echt begrijpen wat je doormaakt!

Majo hoelang zit jij al thuis? Ik zit nu ook thuis en ga zometeen wat strijken, haha spannend hé

Deel Deze Pagina