Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Yvonne en Wensje, een voorzichtige gefeliciteerd!

Marjann, welkom. Mijn man heeft verminderd zaadkwaliteit waardoor we via 2x IUI naar ICSI zijn doorgestroomd. Mijn cyclus is geheel kunstmatig.

Yippie, veel succes in jullie 2e ICSI. Nog even wachten en dan begin je weer.

Hoe is het met Mijs?

Calina, hoe is het met je meisjes?

Sinds gisteren naast decapeptyl ook gonal spuiten. Ik lijk steeds meer moeite met de naald in mijn buik brengen te krijgen. Zit weer zo lang ernaar te kijken, maar het erin jassen zit er niet (meer) in. Best lastig. Gelukkig heb ik een geweldige man die de naalden erin zet en ik de rest kan doen.:D
    Ongi is toch niet als normaal. Meer bruinverlies dan uberhaupt rood.

2. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    yvon en wensje, leuk dat jullie deze positieve verhalen posten!!

marjanne, bij mij lag het probleem ook enkel bij mijn man en ik kan je wel met zekerheid zeggen dat jij waarschijnlijk heel goed op de behandeling zal reageren (veel eicellen voor pickup) waardoor je goede slaagkansen hebt!!

timon, leuk dat je man je helpt, het erin jassen zorgt dat de pijn zoveel minder is!!
    en denk aan je doel bij het prikken, deed ik altijd

@me: de meisjes liggen nog in couveuse maar doen het goed, mijn borsten lopen als een kraantje, en ik hoop dat jullie dit snel ook meemaken
    ps heb een foto in mijn album gezet :)

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je lieve Elif!

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Timon, wat vervelend dat de spuiten lastig zijn voor je om te zetten. Gelukkig heb je een lieve Timonman om je te helpen.
    Zet hem op, je bent überdapper dat je zo doorzet. Het is jouw en onze weg naar wonder (kijk af en toe even in Calani's fotoalbum, dan zie je twee prachtige ICSIvoorbeeldjes...smelt! Daar doen we het voor!)

Gaby, hou je het nog een beetje vol?

Yvon en Wensje, van harte!

Marjann, heel vaak ligt bij ICSI het probleem bij de man. Bij sommige vrouwen is dan ook wel soms iets aan de hand, maar ICSI is de behandeling die past bij zeer slechte zaadkwaliteit (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Hier ook bij mij in principe niks aan de hand, maar zeer problematische zaadproductie.
    Wij doen ICSI eigen cyclus in het UMCG. Als je daar loopt en er is met jou niks aan de hand zul je hoogstwaarschijnlijk ook die weg gaan bewandelen. Heel veel succes en kom gezellig meekletsen hier.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie, schatten. Ik hou mijn doel ook voor ogen en met het spuiten heb ik momenteel mijn man nodig. We hebben nu het teamwork met ons klinisch sexen.:D

Zo even smelten bij de 2 meiden.

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Yippie: Jij ook weer bijna van start dus. Heel erg veel succes alvast!!

@Timon: Nog even doorzetten met het spuiten, misschien dat over een week à anderhalf wel zicht is op de punctie? En de gonal gaat als het goed is makkelijker dan de deca, toch?

@Marjann: Hier (net als bij alle mannen hier in dit topic) ook bij manlief slechte tot zeer slechte zaadkwaliteit. Omdat we om die reden al afhankelijk waren van icsi is er bij mij iet eens verder gekeken, terwijl ik ook gen regelmatige cycli heb en w.s. niet elke mnd een eisprong. Succes in de mmm!! Je vindt hier vast wel steun bij de meiden die ook nog volop bezig zijn. En dan straks allemaal naar de verlengde wachtbank, toch dames?!

@Mijs: Tjee...wa ga jij toch hard steeds. Jij morgen alweer een FM. Komt natuurlijk doordat het in eigen cyclus is. Succes!!

@Ingrid: Veel plezier bij de laatste voorbereidingen van jullie bruiloft!! En daarna weer vol goede moed verder!!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Majo, de naald van de gonal is gemener met inbrengen. De inhoud maakt niet veel uit tegenover de decapeptyl. Van de deca naald heb ik altijd een mini bloedplekje, maar van de gonal naald heb ik al 2 blauwe plekken. :( Nog een weekje spuiten....

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0

Ik vond de gonal naald juist altijd prettiger, die is wat dunner en scherper, gingen bij mij daardoor makkelijker. De deca naalden hadden altijd geregeld een botte punt en die kreeg ik er dan juist moeilijk in. Trok 'm soms v/d schrik weer terug en kon dan nóg weer een keertje (lekker slim hè?). Wel fijn dat je mannetje het wil doen bij jou!! Misschien ben je er over een week wel klaar mee!?

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanavond ging de gonal naald erg fijn.
    De fa gokt de punctie op 18 mei. Dus nog een weekje spuiten.

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Goed zo, Timon! Zet hem op, nog een weekje dus waarschijnlijk! You can do it together!

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    :)

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hier 1e fm weer gehad: follikel links van 11mm, dat is heel normaal bij mij op dag 11. Ik ga heel netjes om en om elke cyclus qua eierstok.
    Woensdag weer kijken.

13. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    TImon, Die deca naalden wouden er bij mij soms ook niet in. Dan drukte ik ze gewoon eventjes door..... Eerste keer was dat een beetje eng maar daar raakte ik snel aan gewend. Gonal was inderdaad veel fijner te prikken. Vond de Gonal-F alleen wel stinken. Net als insuline voor een diabeet (mijn ex was suikerpatient). Hopelijk hoef je niet te lang meer te spuiten en blijft het bij 1 poging.

14. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

eventjes gauw.

nieuwe: welkom hier, en veel succes met alles.

net zwangere:) : gefeliciteerd!!!!

calani: wat goed dat je meisjes het goed doen, moeten ze nog lang in het ziekenhuis blijven?

timon: spannend he nu het allemaal wat dichter bij komt

all: gister naar de notaris geweest, het papierwerk voor dusseldorf is in orde nu, vandaag kon eigenlijk alles op de bus, want de bloeduitslagen zouden ook binnen zijn vandaag... maar niet dus.. moet vrijdag pas weer terug bellen, maar dat doe ik niet.. ik hang iedere dag aan de telefoon totdat het binnen is.. baal echt zo erg :(

15. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey gaby
    het ziet ernaar uit dat we komende zondag naar huis mogen :) :)
    kijk ernaar uit maar ben ook wel beetje bang

16. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

waarom ben je bang dan?

17. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Calani, kan me voorstellen dat je het spannend vind. Ik was maar 2 nachten in het ziekenhuis maar vond het ook wel eng thuis te zijn. En vooral die eerste nacht. In het ziekenhuis kon ik zo ff op het belletje drukken als ik in paniek was maar thuis kon dat niet. Maar uiteindelijk is het toch gewoon allemaal goed gekomen. En dat gebeurd bij jullie ook. Krijg je trouwens nog kraamhulp thuis?

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, fijn dat eindelijk de paperassen geregeld zijn. Raar dat de uitslagen niet op de afgesproken dag binnen waren. Ik zou ook elke dag informeren.

Calani, spannend om met z'n allen zondag thuis te komen. Je heb dan toch nog wel wat hulp?

Kvo, ik hoop ook dat dit de enige keer zal zijn. Het werkt goed dat mijn man de naalden erin zet en ik de rest doe. Hij jast ze er zo in.;)

Donderdag de 1e fm en begin volgende week waarschijnlijk de punctie. Dat geeft wel wat zenuwen. Pffff..... Het komt nu wel erg dichtbij.

19. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Calani, jullie moeten je weg natuurlijk helemaal zien te vinden thuis straks. Gun jezelf de tijd te wennen. Dat is niet meer dan logisch.

Spannend Timon, donderdag 1e fm. Ben benieuwd wat er allemaal in je buikje is gebeurd door jullie dappere geprik!

Gaby, balen dat het allemaal zo'n stroopboel moet zijn. Lange adem moet je hebben. Maar dan straks echt beginnen met baby'tje maken!!

Hier morgen weer voor fm.
    We hoorden trouwens maandag van de arts (ik had gevraagd of ze dat wilde nagaan, had ze gedaan bij de embryoloog) dat er tot nu steeds genoeg zaadjes waren geweest om de eitjes bij een grote / normale icsipoging te bevruchten. Een hele opluchting; mocht ik na 6 keer in eigen cyclus nog niet zwanger zijn, kunnen we door voor de grote pogingen. Krijgen er na 6 ics'si eigen cyclus nog 2 vergoed.
    Hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar anders kunnen we dus 'gewoon' door voor de vervolgbehandelingen.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Veel succes morgen, Mijs!

Deel Deze Pagina