Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik heb de afgelopen twee keren na tp 3 keer Pregnyl moeten zetten. Maar omdat ik steeds na een week al bruinverlies heb, mag ik nu de bollen proberen. Ik kende die grote vaginale bollen die je krijgt bij een vag. schimmelinfectie. Deze zijn echt inimini daarmee vergeleken. Vond het vandaag wel meevallen. Nu nog 3 keer daags er aan denken ze in te brengen! Heb al een wekker gezet op mijn mobiel. Dingen mee naar het werk, pfff.
    Moest jij er mee doorgaan na je positieve test, Hypo?

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nee, nog niet. Over 20 minuten gaat de Pregnyl erin. Vanaf dinsdag de bolletjes.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe lang moet jij ze gebruiken? Ik heb ze voor zo'n 14 dagen.

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja ik ook, maar eerst morgen afwachten of er een embryo is ontstaan. Anders kan ik weer ophouden met die bollen. Ze vallen me alles mee trouwens: klein en niet een al te grote kliederzooi in de onderbroek. Lastigst vind ik nog het onthouden 3 keer per dag. Steeds zo op de tijd letten. Stond in de suup toen mijn bolletjesalarm afging, haha!
    Ik word over een paar uurtjes gebeld...

Jij veel succes morgen. Hoop dat het je meevalt, ze er idd goed bij kunnen en het een mooie oogst oplevert!

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zo meiden, Hoe gaat het hier???? Allemaal druk bezig in een poging?

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Jaaaaaaaaa Kleintje: ik vanmiddag terugplaatsing!

7. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mijs succes vanmiddag.. :D

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank je Gaby, hij/zij zit er in!
    In mijn foto album zitten fotootjes van het eitje, het embryootje en de echo van embryo in de baarmoeder!

Hoe is het bij jou? Alles inmiddels richting D'dorf?

9. gaby1986

mijs: we hebben gister pas (eindelijk) de brieven terug kunnen sturen.. gister kon ik ook eindelijk de bloeduitslagen ophalen bij de huisarts.. dus nu wacht ik het even een weekje af of dusseldorf met mij contact opneemt. en anders bel ik volgende week zelf even op.. maar in deze cyclus gaan we het sowieso niet halen om nog te beginnen dus dat word volgende maand pas..

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijs, super dat je je emmy on board hebt! Kleintje, blijven plakken!!!!!
    Ik ga zo even bij je spieken.

Vanmorgen de punctie gehad. Om 10.30 mocht mijn man zijn bijdrage leveren. Voor die tijd had ik de zetpillen diclofenac en paracetamol al ingebracht. Rond 11.30 was ik aan de beurt.
    Doordat ik had aangegeven geen vrienden met de naalden te zijn hebben we leuk gekletst, zover het kon. Met wat kuchen kreeg ik de verdovingen. Mensen, wat was dat gevoelig! Ik werd licht in mijn hoofd, alsof ik zou gaan flauwvallen. Tranen moesten er even uit. Gelukkig waren er lieve mensen om me heen. Voordat ik erg in had was de gyn al bezig met het aanprikken van de follikels. Voor de 2e eierstok prikte ze niet aan de andere kant in, maar door de 1e eierstok heen. Zoooo, ik stond strak van de pijn. Het aanprikken van die follikels was net zo gevoelig. Gelukkig was het snel voorbij.
    Resultaat 5 follikels aangeprikt en 4 eicellen waren gevonden. Mijn man had ook een goede opbrengst (1,5 tot 2 miljoen!).
    Helemaal happy!!:D:D

Nu heb ik bijna geen last meer van mijn buik. Vanmiddag 2,5 uur geslapen. Heerlijk!

Vrijdagmorgen krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en tussen 14.00 en 16.00 is de tp.

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijs, hoe ben je aan deze foto's gekomen. Gewoon gevraagd? Zo gaaf!

12. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Timon, je bent heel dapper geweest, lees ik! Super! En nu afwachten of er mooie embryootjes van worden gemaakt door de laboranten!! Zal duimen voor je!

Eindelijk Gaby, alle papieren bij elkaar en opgestuurd. Idd, geef ze een weekje en anders zelf weer bellen. Zo komt het eindelijk toch weer een beetje dichterbij!

Timon, bij ons in het ziekenhuis hebben we het geluk dat er een schermpje naast de behandelstoel staat, daarop is te zien wat de laborant ziet. Er zit een cameraatje op de microscoop.
    Op de dag van de punctie kun je meekijken wanneer gezocht wordt naar een eitje in de vloeistof. Als hij gevonden is, wordt er wat rommel van weggesneden (zij moet kaal) en wordt er ingezoomd.
    Dan maken we zelf even een foto.

Wanneer we voor terugplaatsing komen kunnen we via datzelfde schermpje weer meekijken naar het embryo, vlak voor het wordt opgezogen in het rietje. Dan maken we ook een foto.
    We geven wel elke keer aan dat we een foto willen maken en dan doet de arts of de vpk dat beeldscherm aan. Ze vergeten het namelijk ook wel eens. En ze laten het de laborant weten, dan geeft die je de tijd en dan probeert die ook goed scherp te stellen.

Vandaag kon mijn man niet mee en had ik een vriendin mee, zij heeft de foto's gemaakt. Erg leuk voor mijn man om te zien. Heb hem per mobiel meteen na de tp één gestuurd.
    Maar ook voor als er een kindje van komt natuurlijk. Vind het super om dit als eerste unieke foto's te hebben. Dat kunnen alleen IVF/ICSI kindjes hebben!

De foto van de echo heeft de arts voor ons afgedrukt. Dat had ze nog nooit eerder gedaan! Ik denk ook omdat mijn man niet mee kon. Nu hebben wij, net als onze vrienden allemaal pronken met echofoto's van hun ongeboren kinderen, ook een allereerste echofoto van ons mogelijke toekomstige kind! En zo een prille hebben zij niet!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    O, die versie van foto's maken ken ik niet. Ik heb wel een foto van de 2e fm met de follikels. Hebben ook niet veel mensen.;)
    Ik zal vrijdag eens vragen of ik een foto van de teruggeplaatste emmy kan krijgen. Je weet maar nooit.;)

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #1454 Mijs, 18 mei 2010
    Laatst bewerkt: 18 mei 2010
    Ja, die echofoto van jouw follikels vind ik ook wel erg mooi en leuk om te zien!
    Ik ben gewend op de echo's te zien dat er telkens elke maand maar 1 groot zwart follikel ontstaat. Maar dat drukken ze nooit voor me af. Dit keer was ik ook verrast dat de arts de echofoto afdrukte.

Ja, je kunt altijd vragen, maar als ze geen camera op de microscoop hebben kan het natuurlijk niet. Ben benieuwd!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk niet dat ze in het lab foto's maken. Vraag het wel als ik de emmy aan boord heb. Dan moeten ze toch iets kunnen afdrukken. Zou wel top zijn.;)

16. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Emmy aan boord ben je te laat, hoor. En wij nemen zelf de foto's hè, niet zij. Alleen een echofoto kan uit het echoapparaat rollen.

17. gaby1986

timon: balen dat de punctie zo pijnlijk was.. maar wel 4 eitjes.. ben benieuwd wat er bevrucht is.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hihihi, ik ook. Nog even geduld.

19. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Hallo dames, wij krijgen in ons ziekenhuis als we willen echo van de FM's. Hier moet je wel echt naar vragen! We krijgen een foto, die kunnen we op de digitale IVF poli zien van de embryo die teruggeplaats gaat worden. We krijgen dan ook nog een echo wanneer de embryo is teruggeplaatst! Wij hoeven dus helemaal geen foto's te maken, we krijgen ze automatisch van het ziekenhuis...

Hoe is ie verder met iedereen. Hier in spanning voor de bruiloft. Nog 16 dagen!

Liefs x

20. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ja, het is per zh erg verschillend. Wel leuk, Ingrid van die foto's!
    Oeh, laatste voorbereidingen voor de bruiloft! Leuk zeg!
    Ik weet het even niet meer, hebben jullie nog meer cryo's uit de 1e ICSI of is het straks verder met ICSI 2, Ingrid?

Deel Deze Pagina