Timon, je testen lijken op die van mij. Vandaag is toch je testdag? Ik neem aan dat je nu het zh kunt bellen en om een bloedtest kunt vragen. Die zal je uitsluitsel kunnen geven. Denk aan je!
Ja, vandaag is mijn testdag. Die uitslag zie je dan ook op mijn vorige bericht; 2 streepjes! Gisteren met het zh gebeld en zij kunnen nog niets met een bloedtest. Duidelijk is dat er nog HCG in zit. Ik moet vandaag toch bellen en kan natuurlijk om een check op de progestron vragen. Zo heet het toch?
Je moet vragen om een HCG en progesteron check. En dan zouden ze maandag of dinsdag dit nog een keer moeten herhalen. Dan weet je of het HCG gestegen is. Het progesteron moet sowieso boven een bepaalt niveau liggen. Dit is namelijk belangrijk om het bms vast te houden. Kijk, ik heb een laag HCG maar mijn progesteron is hoog genoeg om mijn bms vast te houden. Ik ben dan ook (nog) niet ongi. Stel dat jij wel een heel hoog HCG hebt en laag progesteron, dan is het verstandig om extra progesteron te nemen.
Dank je! Ik ga vanmiddag bellen. Waarom is me dit gisteren niet aangegeven toen ik het zh belde? Nouja, dan maar vandaag.
Ik geloof ook dat alle zh er verschillend inzitten. Ik hoefde niet eens te laten prikken. Maar heb het dus zelf via de ha laten doen. Ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was/ben. Na de uitslag wel contact gehad met mijn gyn en die gaf aan dat het te vroeg was voor een oordeel en dat het progestron ok was. Hij wilde dat ik het een week later weer liet prikken. Nu heb ik het gisteren weer laten doen (3 dagen later) en laat ik het maandag gewoon nog een keer doen. Mijn ha (of tenminste de assistente, want die heb ik aan de telefoon) werkt gelukkig wel mee.
Sikki, hoe laat krijg jij de uitslag? En Timon, wel een raar ziekenhuis! Bij mij in het zkh zijn ze niet zo zuing met bloedprikken.
Sikki, wat vreselijk om dit mee te maken. Dikke knuffel!!! Vanmorgen het zh gebeld. Helaas kon ik nog steeds geen duidelijkheid krijgen. Met deze symptomen kan ik alsnog zwanger zijn, mits de stolsels niet meer worden. Een bloedtest op progesteron (bms) heeft ook nog geen zin, omdat dit waarschijnlijk ook nog hoog is. Over 5 dagen nogmaals testen en doorbellen. Hopelijk weet ik dan meer. Nu is het mezelf bezig houden. Op het werk de vage krampjes eruit gelopen. Nu geen last meer, heerlijk! Ik vloei nog steeds, maar met amper stolsels. Eigenlijk zijn de stolsels veel minder dan normaal. Ik was vanmiddag erg moe, last van mijn benen en hoofd. Heerlijk in de tuin geslapen.
Sikki, wat een akelige uitslagen. Bah. En toch ook nog niet 100% mis... Timon, ook al zo'n onzekerheid. Ik vind het raar dat je zh je niet uit je lijden wil verlossen door je tenminste je bloedwaardes te laten checken. Bij ons is er ook niet standaard een bloedtest meer, maar in een geval als de jouwe had ik echt wel mogen bloedprikken! In jouw geval zeggen die waardes echt wel wat!! Nu sturen ze je weg met de mededeling nog een dag of 5 af te wachten!! Da's hartstikke lang in situaties als de jouwe! Pfff. Geduld meis, geduld.... Het leek zo goed te gaan in dit topic, maar ondanks positieve tests is er nog weer zoveel onzekerheid. Bij meiden als wij moet er na een positieve test gewoon een mooie roze wolk volgen! Dat hebben we verdiend! Wat een narigheid,zeg. Hier nog geen menstruatie, bah zit op cyclusdag 36. Volgens de IVFverpleegkundige (vandaag gebeld) is het normaal dat die progesteronbollen het afbreken van het bms uitstellen. Wachten maar weer. Na de emodagen rondom testen begin deze week, nu de rust sinds woensdag wedergekeerd. De vorige keer diep dal na mislukte poging, was een week zeer depri en vervolgens 2 weken erg vlak en bijna apatisch qua emotie. Na deze mislukte poging 2 dagen gehuild en zwartgallig en nu het gaat eigenlijk wel. Zou het wennen? Liefs aan allen!
Helaas Mijs, het went denk ik nooit. Mijn dalen werden juist alleen maar dieper en zwarter. (ik wil je niet bang maken hoor!!!) Maar je leert er wel mee omgaan. En je hebt nog genoeg kansen! Timon, vreselijk die onzekerheid! Bij jou zwanger, maar bloed. Bij mij zwanger, maar erg slechte hcg waardes. Med, ik weet hoe je je moet voelen! Sterkte!!!
Sikki en Timon, Heel veel sterkte. Wij gaan een weekje op vakantie en hopelijk als ik terug ben is er goed nieuws wat jullie betreft.
jeetje Sikki en Timon, ik hoop heeeeeeel hard dat ik volgende week van jullie beide goed nieuws mag lezen!!! duimen draaien hier volop!!!! dikke knuffel!
Timon en Sikke, heel veel sterkte! Maar hoop toch nog op goed nieuws voor jullie... Timon, mijn hcg was hoog maar progesteron was ook laag. Ik moest echt onmiddellijk meer progesteron gaan gebruiken van het ziekenhuis. Vind het raar dat ze dit bij jou niet testen!
Vandaag niet getest. Dat doe ik wel na het weekend. Nu geen zin in. Na een korte nacht heb ik nog even van het ochtendzonnetje genoten voordat ik aan het werk moest. Daar heb ik me best vermaakt. Zo nog even buiten zitten en straks een filmpje kijken. Alles bij elkaar voel ik me best oké. Nog wat bloed, maar absoluut niet de hoeveelheid van afgelopen dagen. Ik merk niets van wel/niet zwanger. Of ik nu wel of niet extra progesteron zou kunnen gebruiken... Het zal wel.
iedereen een fijne zondag gewenst.. ik moet veel werken, dus geef allen die in spanning zitten even eeen hele dikke cyber hugg.. en dat we maar goed nieuws mogen krijgen van jullie allemaal.. liefs yippie