Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

timon: haha.. :)

ik zal een op t account van mijn moeder kijken of ze er al wat mee kan

2. timon idd.. maar wel leuk dat mama gaby mee leest moet er niet aan denken dat mij ma dat zou doen hihi.. ooo misschien doet ze het wel..

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn moeder doet dit niet snel. Ze is al betrokken genoeg en heeft (gelukkig) niet veel verstand van de pc.;)

Yippie, jammer! Maar wel begrijpelijk. Binnenkort maar eens kijken, meid.

4. gaby1986

oh ik vind het niet zo erg hoor.. ik praat ook mee bij een ander forum en dat is een gesloten forum. :) mijn moeder weet alles van me haha

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Sikki, what to say......

Niks dan een digiknuf en meelezende/meelevende traanogen kan ik je bieden.

Verrekte oneerlijke rottoestand!

6. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Timon... ach meis... kl*te k*t g*dverdomme, sorry maar dit moet ff... sterkte meid

7. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Sikki... ook jij heel veel sterkte!!! dikke digi knuffel...

8. bereke

bereke Niet meer actief

Timon en Sikke, heel veel sterkte! Dikke knuffel!

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hier gaat het eventjes minder goed dan ik had verwacht. Zag net elders positieve testen en dat gaf me tranen. Zij zijn zwanger en ik niet meer. Hoe blij ik voor hen ben... hoeveel pijn het me doet dat ik het niet meer ben. :(
    Ik heb momenteel blijkbaar een kort lontje en ga merken dat ik een muur om me heen aan het bouwen ben. Moet nu eenmaal door met werk etc. Best lastig allemaal. Maar hoe kan het anders? Pffff... ik weet het nu eventjes niet meer...:(

10. gaby1986

timon: tuurlijk is het moeilijk, makkelijk is het sowieso niet! knuffel voor jou meid!

11. Timon.. even heel hart misschien maar jij kan en moet dit een plekje geven.. muren bouwen heeft geen zin. jij bent meer waard dan wie dan ook.. bespreek des noods op je werk dat je halve dagen gaat werken..
    toen mijn eerste icsi mis was heb ik er ook een paar dagen voor nodig gehad.. zat nog gedeeltelijk in de ziektewet dat was mijn geluk..
    maar meid denk aan je zelf.. want je mag ook nog weer eens een keer verder..
    vanuit hier een lieve liefdevolle knuffel.. en voor al heel veel sterkte gewenst..

Sikki.. moet de hele week al aan je denken.. ook voor jou een knuffel..

ALL: meiden wat fijn dat we zo meeleven met de anderen.. wil iedereen daar ook voor bedanken doet me goed dat te zien.. kijk eens om je heen op de wereld het gaat zo vaak anders..
    lieverds voor jullie alleemaal een bloemetje:D..

heel veel liefs Yippie

12. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Timon, dat is heel logisch. De kwetsbaarheid is alleen maar pijnlijk nu, dus je wil jezelf beschermen. het is zo stom om te zeggen, maar dit heeft tijd nodig lieverd.
    Knuffel van mij!

13. gaby1986

we mogen pas in augustus starten, rekening was nog niet klaar, en ze gingen nog beoordelen welke medicijnen ik moet gaan gebruiken (wist ik dus niet) we gaan het dus niet halen en eind juli komt de nederlandse dokter pas terug in in augustus beginnen, ben helemaal van streek hier, zit gewoon te overgeven ervan :(:(

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jeetje Gaby... dat is kl*te!

Hier ook een negatieve ervaring met het VU vandaag.

We moesten de uitslagen ophalen van het bloed- en spermaonderzoek van mijn lief en, zo dacht ik, zouden we te horen krijgen wanneer we mochten starten.

Wij gaan daar helemaal heen, lees: ochtend vrij vragen van het werk en helemaal naar Amsterdam rijden, ramppp met Parkeren daar en veel te lang moeten wachten in de wachtruimte toen naar binnen. Zit er een stageloopstertje naast die alle intieme details mag mee luisteren, maar goed, dat is nog tot daar aan toe, begint ze te praten:

"Ja, jullie zijn hier terecht gekomen vanwege een kinderwens en omdat het zwanger worden niet lukte en dat licht dan voornamelijk bij u *kijkt mijn lief aan* omdat uw sperma niet an goede kwaliteit is... toen hebben we wat onderzoeken gedaan, (JA, DRIE KEER spermaonderzoeken terwijl dit al 2x gecheckt was in Utrecht en 10 jaar geleden ook al, waarom in vredesnaam DRIE KEER???!!!) en uit die onderzoeken blijkt dat jullie in aanmerking komen voor ICSI. (Ehmm.. dat had u vorige keer al gezegd) We gaan u een folder meegeven (had je vorige keer al gedaan) en we zouden het fijn vinden als u naar de informatieavond komt (had je vorige keer al gezegd) en die is morgen (weet ik, staat al in de agenda want dat had u vorige keer al gezegd) Dan kunt u na die informatieavond een afspraak maken bij het IVF centrum voor een intake, dan wordt jullie alles verteld over wat jullie te wachten staat (waar is die informatieavond dan in vredesnaam goed voor?) en ze gaan dan kijken of ze alle onderzoeksresultaten hebben (daar heb jij toch voor gezorgd de afgelopen maanden? Je moet nu toch al weten of je genoeg weet??!)dan kunnen jullie een startdatum afspreken. (oh dat doen we niet nu dus? Waarom moesten we nu dan bij jou komen) ja...? dus dat is het even, hebben jullie geen vragen? (nee geen vragen behalve dan dat ik niet snap waarom we vandaag moesten komen) Dan mogen jullie nu in de wachtruimte plaatsnemen en dan zal de verpleegkunduige jullie halen voor een afspraak... dáááagggg".

***naar de wachtruimte***
    "Weet jij waarom we nu hier moesten komen"
    "nee..."
    "nee ik ook niet"
    "Wat een onzin..."
    "ja..."
    "het is omdat we wat van ze willen, anders zou ik er wat van zeggen"
    "ja inderdaad"

Nou toen mochten we naar de balie voor de afspraak (dachten we)

"Alsjeblieft, hier is de folder, en de uitnodiging voor de informatie avond en..(..) Die is morgen (onderbreek ik haar) Eh.. ja die is morgen. We zouden het op prijs stellen als u..(..)ja dat had u vorige keer al gezegd (lach ik haar fijntjes toe) Ja, goed, ehm... Het gaat nu als volgt: u krijgt over twee weken een brief van het IVF centrum waarin u wordt uitgenodigd voor een gesprek. (Huh... kunnen we nu geen afspraak maken dan, denk ik, en wissen een blik van verstandhouding met mijn lief) mocht u die brief nou niet krijgen, moet u even contact opnemen. (oh dus het kan ook nog zo zijn dat ze ons vergeten...)

Jeeminee.... wat een gedoe... wat een onzinnig gedoe. UIt de eerdere sperma onderzoeken was al gebleken dat we ICSI waardig waren, waarom moeten ze dat nog 3x onderzoeken?? En dan die afspraak vandaag? Waar sloeg dat op? En dan moeten we nu weer een intake bij het IVF centrum, en dan gaan ze kijken of ze alle onderzoeken wel hebben gedaan of alle juiste resultaten wel hebben en dan gaan ze ons vertellen wat het allemaal inhoudt... waarom moeten we dan naar die info avond? Want nu zeiden ze dat aanwezigheid op prijs wordt gesteld, maar vorige keer zei ze dat het verplicht was...

Ik voel me net en kind die met een lolly in de hoek gezet wordt... zo ben maar even stil en laat de grote mensen even praten...

"ja maar..."
    "SSSSSTTTT!"

15. gaby1986

maria: dat is ook stom zeg, de wereld is hard he, vooral als het gaat om je grootste wens :(

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jaaa... maar net als bij jou.. weer een twee weken wachten is weer door naar de volgende cyclus en het is zo lastig dat je afhankelijk bent van mensen die jou niet als priortiteit hebben...

17. gaby1986

ja dat is ook zo,, het is gewoon zwaar klote dat alles zo moet lopen..

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Maria, wat een gezeik zeg!
    Ik ken het van ons eerst zh.
    En werd ik weggestuurd met een 'denk er maar over na'.
    Waar moet ik over denken?!?!
    Als ik biologische kinderen wil heb ik toch geen keus?!
    Dus zet me nu maar DIRECT op de wachtlijst.
    Toen keken ze helemaal verbaasd en werden we gelukkig op de wachtlijst gezet.
    Soms...

Gaby, ik snap echt niet dat het bij jullie allemaal zoveel lang duurt dan bij een Loutje, Girl of wie dan ook in DD.
    Dr. S is 30/6 op vakantie ja.
    En dan is hij 3 weken weg.
    Dan kun je toch wel in juli beginnen?

19. gaby1986

sikki: ja irma zei dat we dan in juli kunnen beginnen met de uitgangsecho.. dus dan zal het augustus pas worden ofzo voor we een inseminatie krijgen.. ik weet t niet meer.. snap ook niet goed waarom het zolang moet duren bij ons. en dan staat er op de site dat er geen wachtijden zijn voor kid.. als we in augustid mogen beginnen wachten we alweer 5 maanden..

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Krijg jij geen IUI-D in een natuurlijke cyclus?
    Dat hebben Girl en Loutje volgens mij wel.

Dan hoef je toch helemaal niet aan de medicatie en hoef je dus ook niet voor een uitgangsecho.
    En na een uitgangsecho duurt het toch geen maand voordat je een ovulatie hebt?!?!?!

Maar 5 maanden wachten op KID is echt wel wat anders dan een wachtlijst!
    Moet je voorstellen dat je 5 maanden wachtlijst had en dan pas kon beginnen alles te regelen!
    Je bent nu gewoon 5 maanden bezig alles te regelen en rond te krijgen. En je hebt gewoon pech dat je dan net in de vakantieperiode valt voor het starten.

Ik snap het wel hoor, je wilt zo graag en dan duurt alles lang!

Deel Deze Pagina