Direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?! Deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik kom snel even wat van me laten horen, in de nacht van maandag op dinsdag was ik erg ziek geworden, heb toen echt om de 10 minuten overgegeven, gelukkig was dat tegen dinsdag middag weer over. ik heb sinds maandag niks meer kunnen eten, gister gelukkig wel wat soep met een rietje naar binnen kunnen krijgen, maar dat was het dan ook wel. ik kan wel sinds gister middag geprakte schuifijsjes eten. verder is mijn kaak/wang nog steeds gezwollen, maar al de helft minder als dat het was. heb nog wel erg veel last van mijn kaak, en hoop dat het nu gauw over is, want heb toch wel honger nu.. maar ja. in augustus wil de tandarts de andere kan gaan doen, maar now way dat ik nog verstandskiezen laat trekken!

sorry voor mijn ego dames!

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, wat verschrikkelijk om dit te hebben. Meisje, ik hoop zo dat dit snel voorbij is. Laat je je tandarts wel weten dat je dit na de behandeling heb gekregen?

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Heyy Gaby

Ik zou dit zeker zeggen tegen je kaakchirurg... my god... wat heeft die je af zitten beulen...
    Sterkte!

XxM

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Lieve Meiden,

Vandaag weer een examen afgesloten. Met een NEGEN!!! Een 9.. is dat ff mooi! Nu zit ik dus nog steeds met dat ene rotvak. En hoewel het opzich niets met baby's te maken heeft wil ik toch jullie advies, want jullie hebben wel ervaring met icsi en weten hoe zwaar het is/kan zijn. Ik heb namelijk gesprekken op school gehad vandaag en heb bedwongen dat ik niet nog een heel jaar naar school hoef maar dus de volgende mogelijkheden heb:

Ten eerste zou ik in beroep kunnen gaan tegen school. Dan zou ik nog een herkansing krijgen en moet ik de komende 2 maanden hard werken om alle laatste dingen af te maken in in te leveren. Dan ben ik dus eind september klaar met school en kan ik me, hopelijk, verheugen op een kindje of mogelijk op inmiddels icsi 2.

of....

Ik kan zeggen: weet je wat, ik doe dat ene stink-vak begin volgend jaar. Dan moet ik van september tot november naar school en heb ik in december mijn eind presentatie. Dan kan ik tot die tijd in alle rust aan mijn eind product werken. Ik betaal dan maar 1 kwartaal collegegeld...

Voor allebei valt wel wat te zeggen maar ik weet nu nog niet of het keihard studeren een fijne afleiding zal zijn, of dat het icsi traject zo intensief is dat het prettiger is als ik mezelf wat rust gun.

Wat denken jullie? Ga ik liever voor rust en neem ik de tijd of geef ik mezelf hyperpocus op de studie als afleiding...??

Ik droomde vannacht over de punctie. Het deed helemaal geen pijn...

Liefss en XxM

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0

Hoi Maria,

Kan je hier niet echt een zinnig antwoord op geven. Ik vond het icsi traject zelf naast mijn werk wel meevallen. Werk bood afleiding, dus een studie mogelijk ook. Maar denk dat Kleintje je hier misschien het beste antwoord op kan geven aangezien zij ook beiden tegelijk heeft gedaan? Weet niet of en zo ja, hoe snel ze dit leest, maar anders stuur je d'r toch een pb ofzo?? Zij is de ervaringsdeskundigen hier wat betreft die combinatie :)

Succes met beslissen en wat goed van die 9!! zeg. Geeft vast een goed gevoel!!

Groetjes Majo

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    lieve majooo

dank voor je berichtje.
    Wat jij ook zo heel gespannen toen je wist dat het ging komen? Omdat het onbekend en eng is? Of ben jij heel nuchter?

xX

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Maria, wat een keuze. Ik kan je hier ook geen antwoord op geven. Mijn werk gaf mij ook afleiding. Hou je droom van de pijnloze punctie vast.

8. Lieve meiden...

Gisteren hebben manlief en ik er voor gekozen vandaag te testen..
    ik was vanacht om 3 uur ook al geweest en moest om 6.00 weer..

en zie het resultaat...

Wij zijn naar 3 jaar en 10 maanden wachten in bezit van een positieve test.. ik kan het niet geloven..
    Vind het rete spannend..

liefs Yippie

9. Hihih gelijk maar even 2 foto's de eerste is van dichtbij.. dus te wazig

deze is scherper

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Waaaaaaaaah Yippie!zwangerrrrrr!!!
    mocht je eigenlijk maandag testen?

11. mijs idd.. ik mocht eignelijk maandag testen.. weet jij of je nu nog last heb van overtrille en zo...

12. gaby1986

yippie: waaaaw gefeliciteerd man!!!!!!!!! kei goed!!! en wat een duidelijke test zeg!!!

maria: ik zou het ook niet weten, ik heb ook gewoon gewerkt met de icsi, en met de punctie had ik een weekje vrij..

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Overtrille? Ik nie snap nie...

Gaby, hoe is het nu met je na de horrortandarts ervaring?

Maria, ik weet ook niet wat je te adviseren. Werk vind ik ook fijne afleiding, maar soms is het wel heftig en is werk toch niet prioriteit nr 1. Het is ook net hoe t loopt. Bij mij was het een paar maanden achter elkaar teleurstelling na teleurstelling (eigen cyclus is wel anders) en zat ik er af en toe echt doorheen. Als je 1e poging nou mooi meteen lukt is het vast wel goed te doen, hihi! Ga daar maar voor!

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wow Yippie, ik ga je gewoon feliciteren hoor!
    Ik geloof ook niet dat het nog van de Ovitrille komt.
    Als het een heel licht streepje zou zijn geweest wel (ik heb namelijk zelf ooit eens een heel licht streepje gehad van de Pregnyl).
    Maar dit is echt een vette streep!
    GEFELICITEERD!

15. gaby1986

mijs: hier gaat het opzich wel, nog een beetje pijn, en wat zwelling.. eten heb ik nog steeds niet gedaan sinds maandag, krijg wel mijn tanden bijna weer op elkaar, maar durf gewoon niet te eten met al die hechtingen in mijn mond.. :(

16. sikki dankje..

mijs: overtrille is het zelfde als pregnyl vandaar..

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Maria...

Ben idd vrij nuchter en zelf vpk....scheelt misschien ook iets??
    Alhoewel...dacht bij de intake (en heb dat tegen de vpk toen ook gezegd...;)) Prikken geen probleem, die jens ik er zo in 8)!! Nou....en daar zat ik dan toen de eerste keer met dat (naar mijn idee) ienieminie naaldje (heb geregeld veel grotere en dikkere spuiten in mijn handen). Heb er zeker 10 min over gedaan voordat ik 'm bij mezelf durfde te zetten. Wat viel me dat tegen van mijzelf zeg!! Tegen punctie zag ik verder niet op. Ook 2 heel verschillende ervaringen mee gehad. Maar ben wel zo nuchter dat het gewoon niet anders is en als we iets willen het wel zal moeten.
    Komt vast heleaal goed meid!! Beste is alles maar gewoon over je heen te laten komen en bedenk....bevallen is je einddoel en dat is pijnlijker dan de punctie :).

X Majo

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    JÁÁÁ!!! Hoera!! Weer een zwangere hier!! Van harte gefeliciteerd Yippie!! Lekker gaan genieten van deze positest!! Joehoe!!

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Yippie, gefeliciteerd!!!!

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    yippie: Gefeliciflapsteerd! Dat je ons maar mag aansteken met je mooie strepen

@ iedereen: het is niet alleen de studie, ik werk ook gewoon 5 dagen. De studie doe ik op donderdagavond.
    Vandaar de de combie werk-studie-icsi (& paard-huis-relatie-vrienden-hobby's) me nogal zwaar leek en ik me afvraag weat beter is: nog 2 maanden keihard buffelen (maar dan dus wel al spuiten en traject starten volgende maand) of de studie op een laag pitje zetten en er maar gewoon iets langer over doen....

Ik denk trouwens dat ik kies voor het laatste.

Deel Deze Pagina