PCO en chronische vermoeidheid/acne

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pantertje, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    hai
    ik vroeg me iets af. ik en nu 14 maanden gestopt met de pil en 12 maanden echt actief bezig met onze kinderwens.
    Maar ben sinds een jaar echt vaak moe. Concentratie problemen op mijn werk en soms kom ik s avonds uit mijn werk, en val ik gelijk na het eten in slaap. ik heb getest op suikerziekte en ziekte v. Pfeiffer maar dat heb ik beide niet. ik dacht, misschien heb ik wel stress /burn out ofzo ?

Maar nu heb ik waarschijnlijk PCO (dit vermoedt de gyn. na meerdere samenlevingstesten). bloed onderzoek moet uitwijzen of ik PCO heb . nog even geduld dus.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat 1 van de ziekte verschijnselen van PCO ''chronische vermoeidheid'' is. Hebben meer mensen hier PCO en vermoeidheid? en mijn vraag is: zou die vermoeidheid minder worden als ik straks hormonen krijg (bijvoorbeeld clomid).
    En zou mijn acne (die ik heb sinds ik ben gestopt met de pil) ook iets minder worden bij de hormonen behandeling?
    hmm wat een verhaal haha.. nou ben benieuwd naar de reacties..

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Pantertje,
    Wat vervelend dat je ook zoveel en zovaak moe bent.

Ik heb het vermoeidheidssyndroom (CVS). Dat is bij mij 6 jaar geleden geconstateerd in het centrum in Leiden. Er zijn maar 2 onderzoeksinstituten in Nederland waar ze dit kunnen onderzoeken. Leiden en Nijmegen geloof ik. Ik heb daar intensieve begeleiding voor gehad. Maar ik heb er nog dagelijks mee te 'dealen' helaas :(

Verder loop ik al 3 jaar in de medische mallemolen om zwanger te raken. Het gebruik van hormonen (bij mij injecties van Puregon en Pregnyl) heeft mijn vermoeidheid helaas niet verbeterd.
    Voor mij is het juist nog zwaarder geworden, al die stress en enorme emoties, verdriet en teleurstellingen maken het juist zwaarder, daar word ik zelf nog moeier van namelijk...ik slaap natuurlijk slechter en heb al veel slaap nodig met mijn CVS (chronisch vermoeidheids syndroom)

Het kan voor jou wel schelen dat als je hormonen gaat gebruiken dat je eigen hormoonhuishouding beter in balans komt en zo je acne verminderd. Dat hoop ik voor je.

Deel Deze Pagina