Ik heb een vraag aan jullie? Wie heeft er ervaring met Clomid en het elke keer cystes worden? Dit is tot nu toe mijn laatste kans, want als het weer cyste wordt, dan wordt de kans heel erg klein, zelfs met IVF zei de arts, omdat de eierstokken toch gestimuleerd moeten worden met een hormoon. Ik maak me best zorgen. Ook heb ik nu schimmelinfectie en een vaginale creme, en begreep dat dat dat niet goed samen gaat met sperma ivm zuurtegraad?
Wat onwijs vervelend zeg ik heb 1 cyste gekregen na Clomid maar gelukkig niet zo'n grote en hoeft er nog niets aan gedaan te worden..er groeide ook gewoon een eicel naast.. Misschien dat je met een ander hormoon wel beter reageert?? heb je het daar al met je arts over gehad?? Dat je van Clomid alleen cyste's krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat, dat bij een ander hormoon ook gaat gebeuren...bijv fostimon??
Dankjewel voor je reactie. Het heeft me toch best onzeker gemaakt, zeker na die opmerking van de arts. Zal het de volgende keer nogmaals aankaarten. Want waarschijnlijk gaan we dan over op spuiten. Ik zie dat jij bezig bent met 2e IUI, en morgen je 1e FM is. Morgen heb ik ook mijn 1e FM van deze ronde. Wens je veel succes en hopelijk groeit er een mooie ei.
Ik heb van de eerste ronde puregon 1 cyste gekregen en veel hormoonspuiten een zwangerschap en een nieuwe ronde MMM...zit dat ding er nog. Ik mag dus gewoon met een cyste verdergaan maar dat is omdat ie ook niet groter wordt dan 2 cm
Hadden jullie ook zo veel pijn van de cystes? Bij mij waren ze wel groot, kleinste 7 CM en grootste 16 CM. En de 1e keer, toen ik ook geopereerd ben, draaide de cyste elke keer om z'n as, op me eierstok en moesten ze direct opereren omdat anders de eierstok kon afsterven als het geen bloed toevoer meer zou krijgen. Gelukkig wel op tijd erbij. Maar zoveel pijn van gehad en de maand erop weer mega veel pijn van de cystes.
Ik heb rechts een cyste van 3,5 en heel soms heb ik er last van met vrijen... Als dit vaak voorkomt dan wordt ik er wel aan geholpen maar tot nu toe is het echt maar een paar keer voorgekomen, waarschijnlijk omdat de eierstok draait en de cyste dan net verkeerd zit Kunnen ze de cystes niet aanprikken (leeg zuigen)?? Zodat je er minder pijn aan heb??? Spannend morgen, ook voor jou!! ik ga duimen dat we allebei een hele mooie eicel hebben en geen cystes! in welk ziekenhuis loop jij?
Dankje Ik hoop zeker dat het geen cystes worden voor niemand niet. Dat gun ik echt niemand. Ze kunnen idd lek geprikt worden, maar wel dmv kijk operatie is mij verteld. Of het ook anders kan? Ik zal het aan de arts vragen volgende keer, maar hopelijk hoeft dat niet Ik loop in UMC Utrecht. En jij?
Volgens mij zou het ook met een punctie moeten kunnen... net als IVF..alleen nu halen ze gewoon vocht eruit ipv de eicel... bij mij zeiden ze dat als ik er last van krijg ze m zullen leegzuigen..er is niet gesproken over een operatie.... Ik zit in het maasstad ziekenhuis Rotterdam
Heeft je arts het wel eens over een leo behandeling gehad? Dat is een kijkoperatie waarbij ze het teveel aan follikels wegbranden zodat er uit zichzelf (en soms met hulp van clomid) weer een follikel kan uitgroeien tot een eisprong. Misschien is dat wel iets om ook die cystes te kunnen voorkomen? (ik heb die operatie gehad en had 10 dagen later een eisprong en dat is nu Eva )
Jullie helpen me echt goed om mijn lijstje met vragen te vullen. Ik ga het allemaal meenemen in het gesprek met de arts. Wat goed zeg Snoopy, dat er na de LEO een eisprong uit voort kwam en daar jullie mooie dochter is gekomen. Maar daar hebben ze nog nooit over gesproken (de LEO) want dan zouden er nog veel meer dames met PCOS er profijt van kunnen hebben. (of praat ik nu dom) Weet wel dat ik volgens mijn artsen erg heftig op de Clomid reageer, en constant pijn heb. Me menstruatieweek is de rustigste week (behalve laatste keer hihi.....toen was wel heftig) Komt misschien ook omdat de vorige keer de BMS erg dun was. Hoe dik moet de BMS eigenlijk zijn, zodat het goed kan nestelen?
Volgens mij tussen de 7 en 10 mm dikte Als het bij jou standaard te dun is mag je misschien wel utrogesten gaan gebruiken of Progynova ?? Of gebruik je dit al??
Ik gebruik nog niks voor de BMS. Zal morgen met FM vragen of ze gelijk naar de BMS kijken, maar dat doen ze meestal wel. Ben echt blij met jullie, wordt er stuk rustiger van, dat er zoveel mogelijk is. Me lijstje met vragen wordt al behoorlijk lang hihi.
Fijn he zo'n forum ik heb hier ook al heel veel tips en steun vandaan gehaalt lekker alles vragen wat je wil weten...je verhaal doen..en soms even lekker klagen.. heerlijk dat lukt helaas niet altijd bij vrienden/familie.... hier weet bijna niemand van ons traject...
hey meis, Hier geen ervaring met groeiende cystes....maar weet wel dat als je bv zo reageerd op clomid dat een spuit hormoon uitkomst kan bieden hoor. Ik zou zeker eens paar rondes proberen met indien er geen goeie reactie is diverse spuit hormonen..er zijn er meerdere! En idd, waarom de cystes niet weg laten prikken. Ik heb ook een LEO gehad, tegelijk met een kijkoperatie idd. En dat heeft als resultaat gehad dat ik heel weinig clomid nog hoefde te gebruiken!! en gewoon na 3 rondes zwanger!! En we waren alweer bijna 3 jaar bezig, 1 miskraam bij 11 weken...exact een jaar voor mijn zwangerschap van zoontje. zou zeker eens goed gaan praten, er zijn nog zoveel opties! En niet rijpende eicellen is moeilijk maar niet onmogelijk om zwanger te worden...ja idd voor icsi of ivf of wat dan ook hebben ze eicellen nodig...maar ik heb ook gehoord dat bv in belgie ze een techniek gebruiken waarmee ze onrijpe eicellen oogsten en die laten groeien......in een lab....of dat echt zo is weet ik niet..maar geloof dat ik zo iets gehoord heb. Ik wens je alle succes toe!
Ja super fijn. Onze omgeving weet het wel. Maar wil ik ook niet constant over hebben, voordat ik stempel krijg, die zoekt aandacht/zielig etc. Of krijg juist geen begrip of stomme reacties Dus ik hou het zoveel mogelijk binnenshuis. Zeg alleen hoognodige tegen buitenwereld. Die opmerkingen soms, ach joh je moet er niet zo mee bezig zijn. Ja tuurlijk.....soms 3 x pw naar zkh....en de hormonen, en de pijn, en vooral de hoop....blijft je echt wel bezig houden. En probeer echt wel gewoon door te gaan, maar dat neemt niet weg dat onze wens groot is. En hier op dit forum, snapt iedereen hoe je je kunt voelen, zeker als het niet vanzelf gaat. Zo respect voor meiden die al zo lang bezig zijn. Wij zijn 16 maanden bezig, en snap goed hoe het is als er in je omgeving/vrienden/familie/collega's zwanger zijn, net bevallen. Dat maakt het soms zo moeilijk. Ik gun het iedereen van harte om zwanger te mogen worden, en een wonder te kunnen krijgen.
Dankjewel Antares. Ik ga nu blij naar me bed toe, ben zo blij dat ik mijn vraag heb gesteld. Geeft me echt veel rust, dat er nog zoveel meer mogelijkheden zijn. Welterusten
Ben net terug uit zkh en moet stoppen deze ronde. Heb 6 grote, en 3 kleinere eiblazen. Dus mag niet verder.:x:x Baal er echt van. Ik wordt vanmiddag nog gebeld door de arts of ik 5 dagen moet spuiten om eisprong te voorkomen, hoe dubbel is dat dan? Hoe nu verder?? Ik zal het wel horen. In ieder geval nu eerst me kuur afmaken voor de schimmelinfectie.
Balen meid:x:x:x:x geen cystes maar nu teveel eiblaasjes:x het is wel duidelijk dat je echt niet fijn reageert op de Clomid...heb je het nog gehad over een ander hormoon?
idd je lijkt wel overgestimuleerd...daar kan je ook cystes van krijgen omdat ze dan te hard groeien.... Ik zou het echt eens met de gyn over spuiten hebben hoor..dat kunnen ze beter reguleren en ook mindere dosis!!
Dankjulliewel. Ik mag idd geen spuiten meer, maar spuiten, maar, wat en welke?? Vanmiddag krijg ik nog telefoon om eerst te beginnen met 5 dagen spuiten om geen eisprong te krijgen. Ik heb zoveel grote eieren, kunnen ze er niet paar weg halen om er wat anders mee te gaan doen? Maar nu verbod op sex gekregen voor komende week. (wat ik straks al zei, kan ik tenminste de kuur afmaken voor de schimmelinfectie, miconazol creme) Ik ben echt klaar met de Clomid. En nu ook weer zo pijnlijk....lopen doet zo zeer joh, echt stom. Ben net zo'n broedse kip die op haar eieren zit. Gelukkig zijn er nog meerdere oplossingen om zwanger te worden, maar het is wel balen.