direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loesie1982, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Wow Calani, 2 meiden! Van harte gefeliciteerd!!!

Loesie, wat een lieve arts heb jij.
    Als ik zo'n lieve arts had gehad bij ons dan was ik waarschijnlijk nooit weggegaan naar DD. Maar goed, nu ben ik erg blij dat ik er zit.
    Dr. S is trouwens wel een hele kundige man, maar hij is wel heel erg chaotisch. Zal misschien wel wennen voor je zijn!

Hier uitgebreid ons gesprek (Loesie, ik was lui, dus het is een kopie van het DD topic :D)
    Dr. S had gelukkig uitgebreid de tijd voor ons. Dat was erg fijn. We hebben dus alles kunnen vragen.
    Hij gaf aan dat we echt hele mooie embryoos hebben en dat het dus daar absoluut mee moet lukken. Wel vond hij dat ik vrij snel na een tp ongesteld werd. Vond ik zelf nog wel meevallen, maar blijkbaar is 3x de testdatum niet halen een te korte LF (dus Loesie, absoluut iets voor jou om te bespreken!!!).
    Mijn korte menstruaties (ook na de ICSI's) vond hij niet direct heel verontrustend, maar wel opvallend. Ook de vele stolsels die ik altijd heb vond hij niet direct verontrustend, maar wederom ook wel opvallend.
    Kortom, omdat mijn natuurlijke mensis niet direct 1 uit het boekje is, gaf hij de voorkeur aan een tp met ondersteuning van Progynova (om het bms te doen groeien) en Utrogestan.
    Ik moet nu beginnen met 1 week iedere dag 1 tablet, dan 2 dagen 2, dan 2 dagen 3 en dan 2 dagen 4 en dan een echo. Als dan alles er goed uitziet is 2 dagen later de tp. Dus als alles goed loopt is 27 januari de dag!!!
    Veder vond hij ook mijn nachtzweten niet direct verontrustend (echt lachen, die man is niet snel onder de indruk ), maar gewoon een kwestie van hormoonschommelingen. Wel hebben we bloedgeprikt en kan ik morgen bellen voor de FSH, LH en E2 uitslag. Zal mij benieuwen. Daar ben ik nog het meest nerveus voor. Zit ik in de overgang of niet...
    Hebben het daarna nog uitgebreid gehad over mogelijk ookzaken van niet innestelen en wat we er aan kunnen doen/onderzoeken.
    Hij gaf aan dat er veel te onderzoeken valt, maar dat er vaak niets aan te doen in. Vandaar dat we nu gewoon direct doorgaan.
    Ik vroeg nog of extra vitaminen en/of kinderaspirine nog iets kon brengen en dat vond hij prima. Hij gaf aan dat 1600 mg visolie goed is, 80 mg aspirine, ijzer, foliumzuur en vitamine D3. En dat ik dat per direct kon gaan slikken. Dus dat gaat Sikki nu maar doen!

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ingrid, Erg leuk initiatief de hyves. Alleen ben ik toch te bang dat mensen me toch traceren. Niemand in mijn omgeving, behalve directe omgeving, weet van onze ICSI. En dat wil ik zo houden. Alhoewel ik wel steeds nieuwschieriger wordt naar jullie :p

Calani, Wat gaaf twee meisjes. Ik ben helemaal blij voor jullie. Verder alles goed met de meiden? :D:D En met jou?

Sikki, Waarschijnlijk wel weer geruststellend dat je arts niet heel erg warm of koud werd van jou bevindingen. Hij heeft natuurlijk al het een en ander voorbij zien komen. En ook fijn dat jullie gewoon weer verder gaan. Tussen die 4 cryo's moet jullie wondertje toch tussen kunnen zitten. En moet je progynova spuiten? Je ben in iedergeval weer vol aan de bak! Ik begin alvast met duimen.

Hier lekker vrij vandaag. Gelukkig vanacht als een roosje geslapen. Was ook wel nodig na 2 weken 3 uur slaap per nacht. Maar ga mezelf nu eens van de bank af halen en douchen. Kan ik nog even lekker naar de stad gaan.

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

Feb 3, 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Ik kan je vertellen kleintje dat deze hyves onzichtbaar is voor de zoekmachine.
    Zo ga ik 4 juni trouwen en zitten we met 14 meiden ook op zo'n hyves. Hij is zo ingesteld dat niemand hem kan vinden. Alleen mensen die LID zijn kunnen berichten lezen en erop zetten en berichten lezen.

Bij deze hyves:
    wie mag er lid worden: alleen na toestemming
    wie mag er posten: alleen leden
    zoekmachine / overzichten: onzichtbaar
    inhoud zichtbaar: alleen voor leden
    wie mag er groepsbericht sturen: alleen beheerders
    wie mag foto's & video's plaatsen: alleen leden
    Wie mag blogs plaatsen: alleen leden
    Wie mag polls plaatsen: alleen leden
    Wie mag krabbelen: alleen leden
    Wie mag gadgets plaatsen: alleen leden
    Wie mag agenda items plaatsen: alleen leden
    Wie mag in het forum posten: alleen leden

Maar ik kan je begrijpen, had ik in het begin ook met de andere hyves.

Vanmorgen weer naar de derde FM geweest! Mijn lichaam reageert onvoldoende op de medicatieverhoging. Ik moet vanmiddag dus een telefoontje afwachten en dan krijg ik te horen hoe ik verder moet... tevens bloed laten prikken voor de E2 bepaling. Ben benieuwd. Had nu 3 follikels 14 mm 3 van 13mm en 2 van 12mm en >20 van 10mm en kleiner

Als je dit uitvinkt, verwijder je de lijst van gerelateerde hyves. Je hyve verschijnt ook niet meer in de lijst van andere hyves. Wanneer je dit weer aanvinkt duurt het een paar dagen voordat je weer in de lijst wordt opgenomen.

4. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Kleintje, wat lekker, nog maar 1 maandje werken!!!
    Jeetje meid, wat is dat snel gegaan.
    Ik weet nog dat ik met jou gelijk een poging gestart ben!

Ingrid, al bericht gehad hoe je verder gaat???
    Lijkt me aan de ene kant ook wel leuk, die hyves.
    Aan de andere kant, ik vind het juist wel leuk dat ik niet weet hoe jullie eruit zien. Ik heb nu een beeld van iedereen in m'n hoofd en ik zou het zo jammer vinden als dat ineens helemaal anders wordt omdat ik jullie dan op de hyves in het eggie gezien heb. En andersom natuurlijk. Misschien willen jullie dan ook niet meer met mij beppen op het forum. Snappie???
    Alleen Sinja heeft me op foto gezien. Die heeft me gewoon gegoogled op m'n beroep en naam :$

Sinja, hoe was je FM vandaag???

5. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey, wat doen jullie eigenlijk met alle restjes vloeistof en naalden? Ik had vandaag eindelijk alle moed bijeengeraapt om alles weg te brengen naar de apotheek. Helpt weer een beetje met verwerken van de ICSI. Maar kom ik daar zegt die assistente dat ze geen medicijnen meer innemen. :O Vraag ik zo, wat moet ik er dan mee???? En zei ze dat als ik alles goed verpakte dat ik het in de grijze container kan gooien. Maar ik geloof niet dat ik die naalden daar zomaar mag dumpen......

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Kleintje, wat heb je dan nog over aan vloeistof?!?!
    (misschien ben ik wel geïnteresseerd?)
    Anders heb ik geen idee!

CALANI!!!! Lieve schat, wil je ons noooooooooooooooooit meer zolang in onzekerheid laten! haha!
    Goh, wat ben ik blij dat je terug bent!
    2 MEIDEN! Wow, wat geweldig zeg!!!! Al over namen aan het dromen nu!?!

Ingrid, jeetje...en nu?!Heb je al een telefoontje gehad?!
    Ik hoop echt dat er toch nog wat uitkomt bij de evt punctie!
    Wij zijn ook al een heel eind met de bruiloft!
    Hoe heet die hyves eigenlijk, van 4 juni trouwen?!
    Zoek ik die eens op!

Sikkie!!!! Ik wil je wel graag in het echt zien!!!!haha!
    Maar hoe wist Sinja je naam dan?!
    Haha, die Sinja, lekker nieuwsgierig!

Sinja, zoals Sikkie al vroeg, hoe ging de fm?!

Hoe was het in de stad kleintje!?! Nog wat ingeslagen?!

Hier druk met de cito's afnemen bij de kids! Errug veel!
    Morgen weer! Heb net alles nagekeken, nu even naast mannetje zitten!

Knuffel!!!

7. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb nog een on aangebroken pakje decapeptyl. En de rest zijn Gonal-F pennen die al open zijn dus die kunnen zoiezo niet meer gebruikt worden.

8. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Kleintje, ik heb altijd alles in een geel naaldencontainertje van de apotheek gegooid. Dus naalden en lege ampullen e.d. Als deze vol was leverde ik die altijd bij de apotheek in.

Loesie, Sinja was een keer nieuwsgierig naar wat voor een werk ik deed.
    Dit heb ik haar verteld in een pb en toen is mevrouw gaan googlen ;):D
    Enne, ik zei toch dat dr. S helemaal niet verbaasd zou zijn als je verteld dat je van mij info had gekregen.
    *Sikki kijkt weer geheimzinnig*

9. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nou jullie maken mij wel nieuwschierig met al dat geheimzinnige gedoe :p:p

10. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Calani, twee meisjes! Wat leuk! (niet dat het minder leuk was geweest als het jongetjes waren, maar goed...)

Hoe ist nou met Ingrid???

Sikki, ik ben ook heel goed met google, vertel eens wat je precies doet..:)

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haha, we zijn niet nieuwsgierig hier!!!

Kleintje, ik pb je zo even!

Sikki, of dit is je echte naam (laatst zei je dat je een pinda was...buitenlands of half?!?!) of het lijkt er heel sterk op!
    haha! Ik ben nu ook supernieuwsgierig!
    Ik zie nu pas dat je het Sikki schrijft! Ik schreef altijd SikkiE! Wat stom! Ga toch even googlen zo! hihi!

Ingrid, ben zoooooooo benieuwd hoe het is gegaan!

SAFFIE!! daar was je ook weer! Zie in je onderschrift dat je 15-01 een tp hebt! Wanneer hoor je of ze goed zijn ontdooid?!
    Spannend hoor! En dan weer duimen!!!!!

Liefs

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Heee meiden!

:D:D:D Hihi, Ik heb Sikki wel gezien inderdaad :D Maar dat kwam ook omdat Sikki zelf zei dat als ik op google haar beroep intypte en nog iets dat ik haar dan wel zou vinden. (of artikel ofzo over haar..) en bij 1 artikel stond inderdaad een foto :p

Tot nu toe alle meiden die ik op de foto heb gezien van zw. pagina allemaal superleuke meiden :p Dus dat scheelt wel. Als mensen me heel erg zouden tegenvallen met het beeld wat ik van ze in mijn hoofd had was het misschien anders. Maar tot nu toe alleen maar positief! Of klinkt dat nu heel erg stom... naja, tis net als je een boek leest en daarna de film ziet en jij had een ander plaatje van degene in gedachten. Maar bij mij komt het tot nu toe ook aardig overeen gelukkig ;):D

Heb vanochtend echt gezellig met Ingrid zitten kletsen! Superleuk! En het spreekuur liep ook 20 minuten uit dus we zaten lang in de wachtkamer. En daarna nog koffie gedronken met z'n viertjes! En vrijdag moeten we weer na elkaar, hoe toevallig :D

Helaas groeien ook mijn follikels niet hard. Het viel haar tegen want ze waren maar 1 mm gegroeid ofzo sinds maandag. Heb er nu wel 1 van 15 mm maar nog steeds een heleboel van 12 mm. En toen sprak ze opeens 'het' woord uit..... overstimulatie. Uhhhh *slik???* Schijnbaar heb je met deze hoeveelheid daar ook al kans op. Maar gelukkig was hier nog helemaal geen sprake van. Moest bloedprikken en zou vanmiddag gebeld worden. Als mijn hormoonwaardes weer te hoog waren moest ik morgen terugkomen, anders vrijdag. En het was gelukkig goed, dus nu vrijdag terugkomen en hopen dat ze wel gegroeid zijn en mijn hormoonwaardes niet direct de lucht in schieten!

Sikki hoe was de uitslag van je bloed?
    Saffie hoe is het bij jullie?
    Kleintje ik heb evt. ook wel interesse in de deca. maar goed, wij hebben deze poging ook nog en hopelijk raak ik gewoon van deze poging zwanger ;)

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    #2033 Loesie1982, Jan 13, 2010
    Last edited: Jan 13, 2010
    idd voor hyves, pb me maar! Sinja had gelijk!

Dan kun je mijn foto ook zien! Om de rest te zien moet je mijn vriendje worden, dat mag natuurlijk!
    Kijken of je beeld bij mij ook klopt, haha!

Liefs

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hihi Loessie, ik had je al gezien op die hyves die Ingrid had gemaakt :D

Had je mij nog niet gezien dan? haha! Je mag ook mijn vriendje worden, maar misschien wil jij juist wel geen beeld van mij hebben :p (ik post mijn hyves hier trouwens niet openbaar, wel in pb... dus mensen die em willen.... ;) )

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    hey, maar ik had ingrid ook om toestemming gevraagd, maar heb nog niks terug...dan maar even die site van ingrid opzoeken...

Sinja, dan voeg ik je meteen toe!
    Wil graaaaaaaaaag een beeld van je! haha!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Heb je uitgenodigd om mijn vriendje te zijn Sinja...en Ingrid ook!

Gezellug!

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    :p Is je beeld nu verpest :p JEEEUJ we zijn vriendjes ;):D

hihi... wil ik je toevoegen heb jij dat op PRECIES hetzelfde moment gedaan! maar... je was me net voor! ;)

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Whaha! Hoe grappig!
    Mijn beeld is helemaal verpest!
    Maar alleen maar in het positieve!
    Je lijkt me een spontane meid! (en dat ben je ook zo te lezen!)

Ik ga nu even met school bezig! Morgen groepsbespreking en moet dat nog invoeren! Bleeeeeh!

Liefs

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    haha, leuk dat we vriendjes zijn! Gelukkig maar! Jij ziet er ook leuk en spontaan uit! En vriendje ook leuk :):):) En ook al zo'n mooie trouwdag-afteller! :D

Ik ga mijn zusje bellen.. duurt altijd zo ongeveer een uur ;) Die kletst echt aan 1 stuk door :p

20. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

IIIIIngriiiiiidddd! Mag ik ook toestemming? Ik wacht....

Share This Page