direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Sikki, ik weet niet precies wat wat is, en wat het dan zeggen wil, maar het klinkt niet zo goed..
    Sh*t zeg! Hopelijk blijft er een yeti plakken. Krijg je die eigenlijk per één of per twee teruggeplaatst?

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zou geen invloed op cryo tp moeten hebben, maar wel op een nieuwe poging natuurlijk.
    Ben nu wel blij dat ik de cryo tp niet in de natuurlijke cyclus doe. Die is te onbetrouwbaar.
    Het verklaart wel mijn rare korte menstruaties met veel stolsels, het nachtzweten, de duizeligheid en de vele cystes die ik heb gehad.

We gaan er deze cyclus 2 ontdooien.
    Ik hoop zo dat ze het goed gaan doen!!!
    Bartje is immers niet goed ontdooit destijds...

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey sikki, inderdaad lijkt het niet zo goed maar je mag toch ook niet verder gaan op één bloedwaarde, en wat kleintje zegt, voor een cryo maakt het helemaal niet uit wat je fsh doet, mits goede ondersteuning van bms!
    kop op meid!
    en ik ben ook wel benieuwd hoeveel je er laat ontdooien!

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Sikki wat verdrietig voor jullie :( Snap dat je dan best even in een dip zit! Maar betekent deze waarde dat je al echt in de overgang bent? Of dat je er tegenaan zit? En weten ze hoe snel zoiets kan gaan? Snap dat dat dan misschien helemaal een extra druk geeft... Ik duim ook mee voor een goede ontdooiing van jullie cryo's! En wellicht nu het niet in je natuurlijke cyclus gebeurt dat het gewoon goed gaat komen met ze! Daar gaan we met z'n allen hier heel hard voor duimen!

Wij moeten morgen weer voor fm3! Ben benieuwd!

5. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Sikkie wat een vervelend nieuws! Ik duim voor je dat het gaat lukken met de cryo's!

Morgen mijn 4de FM Spannend!!!

Onze grootste wens - Hyves.nl

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    woei wat leuk die hyves!
    hoewel ik eigenlijk nix met hyves doe, heb ik het toch aangedurfd me aan te melden! :)

ergens voelt het ook wel weer fijn zo'n geheime hyves bij je grote (geheime) wens te hebben! ;)

@sikki: ook hier nog even een dikke knuffel.
    ik wens voor jou dat het eind januari, als we tegelijk onze dusselpusselstukjes mogen ophalen, RAAK zal zijn!!!

en voor iedereen trouwens, maar nu even wat extra voor sikki.

smak!!

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Klingel,

Hoe is het met jou? Dus jij leest hier ook af en toe :p. Nog ff en jullie hebben ook weer een cryo terugplaatsing. Ik begin nu vast met duimen!

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    :( Ik moet ook even uithuilen hier....

*even een zeur-berichtje....sorry*

Vanochtend de 3e fm. En.... veel vocht in mijn rechter eierstok... Dit kan duiden op overstimulatie dus weer bloedgeprikt. En net de uitslag gekregen. Het is weer extreem verhoogd tov woensdag (van 3800 naar 8000) terwijl ze nog niet rijp genoeg zijn (veel van 14/15/16 mm) Dus we krijgen gewoon een herhaling van de vorige keer.... :( Ze vinden het nu er niet goed uitzien.

Morgen heb ik weer een afspraak. En dan is het afwachten wat mijn hormoonwaardes morgen doen. > 15.000 poging stilleggen, maar denk niet dat dat nu zo'n vaart loopt. < 15.000 is de punctie waarschijnlijk maandag. Hoewel het meest optimale is om nóg een dag extra te stimuleren en de punctie niet maandag maar dinsdag te hebben zodat ook de follikels van 14/15 mm nog mee kunnen doen. Als die mee gaan doen heb ik er maximaal 10 tot 14. Als die niet mee kunnen doen omdat ze nog niet rijp zijn maar mijn hormoonwaarde te hoog zijn vallen er een heleboel af en is het maar weer afwachten hoeveel er wel rijp zijn.. Vandaag had ik er 1 van 17/18 mm.... Het lijkt wel een herhaling van de vorige poging. :( De vorige keer had ik op woensdag 3400, op vrijdag 8300 en op zaterdag 13000. Nu had ik woensdag 3800 en vandaag 8000. Iets minder gestegen dus hopelijk morgen ook iets lager. Maar mag nu wel gewoon spuiten (125E) om ze toch rijp te laten worden en de vorige keer moest ik minder. Dus ben benieuwd..... We zien het wel....

maar dus niet zo positief als ik hoopte. En hopelijk morgen niet nog meer vocht in eierstok.

*einde zeur-bericht*

Weten jullie trouwens wat jullie hormoonwaarde (E2) was tijdens de behandeling? En of dat veel steeg?

9. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    @Sinja: ah nee, wat balen zeg dat het weer net zo gaat als de vorige keer. Ik ga heel hard voor je duimen dat het morgen niet zo gestegen is en het vocht niet meer wordt!!

@Sikki: wat een rotnieuws weer :(. Ik duim ook voor jullie heel hard dat het goed gaat met de cryo's en dat het ontdooien deze keer ook helemaal goed gaat!

@Ingrid: hoe was jouw FM??

Nu ik ook op de Hyves zit, zal ik proberen hier ook wat meer te reageren op jullie. Zelf zitten we nu in de 2e cryo-poging, de vorige is in november mislukt. In december was er kerstvakantie, dus konden we niet terecht. Heb dinsdag de 1e FM gehad, 11 mm. Vandaag de 2e FM, 15+ (wat die plus betekent weet ik eigenlijk niet ;)). Morgen moet ik weer omdat het de vorige keer ineens heel hard ging (ze noemden me een oude diesel :)). Zou houden het dus goed in de gaten, en dan vind ik zelf ook wel heel erg fijn. Had gister nml de hele dag al buikpijn, dus was bang dat mn ei al weer gevlogen zou zijn, maar gelukkig zittie er nog :).

10. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej Meiden,

Sinja, las je smsje! Wat balen zeg! Als je ff uit wil huilen of gewoon potje wil schelden, zeuren wat dan ook. Je hebt mijn nummer.

Mijn 4de FM: ja niet veel verschil met die van woensdag! Eigenlijk helemaal geen verschil. Nu moet ik zondag weer terug komen voor mijn 5de FM en ik moet 150 puregon door blijven spuiten...

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey Sinja,

Wat balen meid en wat een gedoe iedere keer. Kunnen ze niet ervoor kiezen om alleen nog decapeptyl te spuiten en geen Puregon meer?

Dat heb ik toen gehad bij dreigende overstimulatie, zodat de eitjes nog wel iets konden doorgroeien. Had op maandag een echo, dinsdag en woensdag alleen nog decapeptyl spuiten en vrijdag de punctie. Had toen bij de punctie een hele goede oogst.

Ik duim voor je meid.

12. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Sinja nee toch! Ik hoop dat ze toch iets kunnen doen om herhaling van de 1e behandeling te voorkomen! Balen zeg...

Gister tp gehad, ééntje heeft het ontdooien niet overleefd, de andere was 8 cellig.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Oh nee Sinja, niet weer!!!
    Het leek zo mooi te gaan en nu dan toch weer ineens zulke hoge waardes.
    Ik heb geen idee van de E2 waardes. Bij mij is het toevallig gemeten afgelopen dinsdag op CD3 en dat was 28,6. Hoe dat verder verloopt, geen idee.
    He bah, ik ben er naar van. Dit mag niet zoals de vorige poging aflopen!

Saffie, dus alweer een cryo aan boord!
    Dat doe jij ook iedere keer stiekumpjes ;)
    Jammer dat 1 het niet overleefd heeft, maar wel goed nieuws dat de ander 8-cellig is!
    Spannend! We gaan weer duimen!

Meis, jij dus al een 15+ ei ;)
    Dan zal de tp ook een deze dagen wel zijn!

Ingrid, dus er was helemaal geen verschil tussen deze FM en de vorige? Was er dan niets verder gegroeid?
    Duimen dat het morgen beter is!

Sinja en Ingrid, wat leuk dat jij zo gelijk lopen en ook nog in hetzelfde ziekenhuis.
    Fijn dat jullie ook in het eggie dan steun aan elkaar hebben!

Fijn weekend voor alle iedereen!

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Lieve meiden, het verhaal heeft een positieve wendig gekregen!!!:D

Het was best vreemd vanochtend. Had een arts die ik nog nooit eerder had gezien. Vond em direct een beetje bot overkomen (vooral in verhouding tot alle superlieve andere artsen daar!)
    Hij ging maar een paar follikels opmeten... de rest hoefde niet want hij zag al dat ze groot genoeg waren... Hij had er 1 gezien van bijv 22 mm en nog wat van 19/20. Hij meette ook maar 1 kant. terwijl de andere artsen altijd zowel horizontaal als verticaal meten en dan komt het gemiddelde er te staan. Maar hij meette er dus maar een stuk of 6/7 en de rest was niet nodig. Ik zei dus: goh, dan hebben ze een flinke groeispurt gemaakt aangezien gister ik er nog maar 1 had die 17/18 mm was! En die zou nu dus 22 mm zijn. Hij zei: tja, iedereen meet ook anders.... uhhmmm ja, dat zal inderdaad... (maar had maandag, woensdag en vrijdag dezelfde en die meette juist heel precies) Ik vroeg nog naar het vocht in mijn eierstok maar daar keek hij niet naar. Hij keek naar mijn buikholte, daar zat iets vocht maar dat was bijna nix en dat kon geen kwaad.

Verder vond hij het ook niet nodig om bloed te prikken. Want zei hij: tenslotte zijn er voldoende follikels rijp voor een punctie. 1 dag langer stimuleren was mooi geweest, maar dat kon mijn hormoonwaarde en lichaam dus toch niet aan. hij zei: waarschijnlijk zit je vandaag op 13000 a 14000 en aangezien maandag toch de punctie is is het niet relevant om te weten nu. Dus daarom de punctie maandag en hopen dat een aantal die bijna rijp zijn vandaag nog goed doorgroeien!

Toen vroeg ik dus hoeveel hij vond dat er rijp waren want het was me allemaal volkomen onduidelijk. Hij liet verder ook niets zien. (ingrid, hij zette op dat formulier volgens mij willekeurig wat streepjes... en kreeg het ook niet te zien) Maar hij zei dat hij vond dat er 10 follikels rijp waren (!!! :D) En een aantal misschientjes. Want hij zei: we moeten wel een groot aantal follikels maandag aanprikken, rechts ongeveer 15 (huh? ik dacht dat ik daar minder follikels had?) Naja, uiteindelijk kom ik dus toch wel uit op het aantal wat de andere arts van de week had gezegt. Namelijk hopelijk 10 tot 14 eicellen! En dat zou natuurlijk super zijn. dus daar gaan we voor!

Ik ben nu aan het wachten op een telefoontje. Zou rond 14 uur gebeld worden hoe laat de punctie maandag is en hoe laat ik vanavond de pregnyl moet zetten!

Maar we zijn dus wel superblij!! Ondanks dat ik het allemaal wel heel vreemd vond gaan (en blij ben dat ik hem niet vaker heb gehad om eerlijk te zijn!)

15. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sinja: ben echt blij voor je meid:D doe t ff zo.. hoef k je niet te mailen:):)

spannend maandag.. zal aan je denken :)

16. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    goedemorgen meiden
    Wat fijn sinja dat alles er goed uit zag!

Wij lopen wel gelijk op
    Ook ik heb maandag mijn punctie en ze zagen ongeveer 14 folikels.... Maar ben wel erg bang dit is v oor ons de eerste x!!

In ieder geval succes he!

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thnx Gaby, hihi, wilde jouw ook net gaan mailen! scheelt weer! Maar heb jij die arts ook weleens gehad? Met bruine krulletjes (dr sm...)
    Vond em niet echt geweldig om eerlijk te zijn. Maar goed!

Jessy dat is toevallig! :) Voor mij is het de 2e punctie maar ik ben ook zooooooooo zenuwachtig. Niet normaal.. Ben nu al aan het bedenken hoe ik me kan ontspannen. We moeten het maar gewoon over ons heen laten komen. Het komt vast goed! Hoe is het tot nu toe gegaan?

Meiden weten jullie nog wat 'vagina-ontspan-tips'?:) :p Was de vorige keer zo gespannen dat ik al mijn spieren gespannen hield. En dat is niet fijn als er nog zo'n naaldgeleider naar binnen moet...Maarja, HOE ontspan je op zo'n moment...

Saffie wat fijn dat je 1 mooie cryo hebt teruggeplaatst gekregen! Spannend jij nu ook in de wachtweken!

En Meis ook bijna! Wordt weer druk op het wachtbankje :D Ik hoop dat ik donderdag naast jullie mag plaatsnemen!

18. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sinja: geen idee.. k onthoud die namen niet zo goed elke keer.. en heb er nu zoveel gehad.. :) enne misschien kun je een eigen muziekje meenemen om te ontspannen.. :)

19. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    @Sinja: wat fijn dat het verhaal toch nog een positieve wending heeft gekregen!! Maar wat een vage arts zeg, van zulke types wordt ik altijd superonzeker. Heel veel succes maandag met de punctie en ik duim voor een goede oogst!

@Jessy: Heel veel succes maandag!! Hoop dat het je allemaal meevalt en je niet teveel last zult hebben!

@Ingrid: balen dat er niks verder gegroeid is.. Hoop dat er morgen meer vooruitgang te zien is!

@Saffie: jammer dat de een het niet overleeft heeft, ik duim voor jullie dat de andere wel goed blijft zitten. Sterkte op het wachtbankje!

Vanmorgen de 3e FM gehad en mijn eitje was.....weg :$. Net zoals de 1e poging dus, die is toen dus afgekapt. Gelukkig mogen we nu wel verder, omdat ze gister nog gezien hebben dat mn ei er nog zat, dus ze weten nu wel vrij nauwkeurig wanneer ie gesprongen is. Zoals de arts zei: het scheelt me weer een spuit deze ronde :p'. Woensdag wordt de cryo ontdooit en aan het eind vd middag horen we of dat goed is gegaan. Zo ja, dan is donderdag de tp!

Fijn weekend allemaal!!

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #2080 Majo, 16 jan 2010
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
    Hallo Allemaal,

Tjee....had na bijna een week weer heel wat bij te lezen zeg!!
    En er gebeurd hier weer vanalles...spannende maand hier op het topic!!

@Loesie: Wat goed dat DD geen wachtlijst heeft en je dus direct kunt starten daar! En evaluatiegesprek in Deventer is dus goed gesprek geweest. Heb trouwens maar eens een nieuwe banner aangemaakt, was die andere helemaal poepiezat...die werkte écht niet!!

@Sinja: A.s. maandag de punctie!! Spannend weer zeg!! Ik ga héél hard voor je duimen op een goede afloop!! Héél veel succes alvast, zal aan je denken. Maf trouwens van die arts. Wel herkenbaar...die van mij de 2e poging in Meppel vond ik ook af en toe wat vreemd en 'laks' overkomen. Ook minder 'voorzichtig' dan in Zwolle de keren ervoor. Ondanks eerdere overstimulatie geen bloed laten prikken toen, wel herhaalderlijk om gevraagd toen. Maar met een voor ons goed resultaat. Meten is weten zeggen ze vaak, maar soms is het beter om niet te meten en op gevoel af te gaan weet ik intussen.

@Sikki: Ondertussen in DD geweest en begonnen met progynova. Balen van die bloeduitslagen meid. Nu maar hopen dat de yeti's goed ondooien eind v/d mnd en ze gewoon lekker de warmte bij jou op gaan zoeken (hoe mooi zou het zijn als ze dat nou eens allebei zouden doen) voor de komende 9 mnd. Hoe moeilijk misschien ook probeer toch een beetje positief te blijven he....het wordt hoe dan ook héél spannend weer. Denk aan je...

@Calani: 2 meisjes!! Wat súperleuk zeg!! Ga je het ook nog melden bij het verlengde wachtbankje?

@Meis: Jij ook alweer een cryotp de 20e. Spannend!! Wordt druk op de wachtbank straks.

@Ingrid: Leuk dat je een hyves aan hebt gemaakt. Helaas ben ik niet (meer) lid van hyves, dus kan me niet aanmelden. Succes morgen met je 5e FM.

@Saffie: Jee!! Je hebt gewoon gisteren een TP gehad!! Stiekemert!! (hahaha). En nu dan de 2 spannendste weken weer in. Toi toi toi meid!! Op naar een posi test de 29e!!

@Jessy: En ook jij net als Sinja a.s. maandag de punctie. Spannend de eerste keer!! Hopelijk valt het je gewoon lekker mee achteraf!! Krijg je nog pijnstilling of een roesje oid vooraf?

@Nellas, Meriam, Muppet, Sabje....hoe is het met jullie???

Hier alles verder o.k. VK geweest begin v/d week en voor eerst hartje horen kloppen. Donderdag de 21e de 20 wkn echo. Ook weer spannend...
    Héél veel succes allemaal de komende dagen!! Wordt een gezellige drukke bedoening op de wachtbank!! Enne....HOOGSTE TIJD VOOR WEER WAT ZWANGEREN HIER!!!

Lfs Majo

Deel Deze Pagina