Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 1e poging cryo tp gestaakt-> tp van 2 cryo's mislukt -> 2e icsi 22/11 tp 2 8-cellige embryo's, testen: 6/12 Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi tp 2 matige embryo´s -> 6/10 testen: ZWANGER!! 11/06/10 uitgerekende datum!! Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! -> echo 10/8 hartje klopt -> 2e echo 24/08 alles goed, heerlijk! -> 3e echo alles prima -> 26/10 verloskundige Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> 2e icsi 7/10 start Deca -> 19/10 start Puregon -> 26/10 1e FM Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25/06 hartje klopt -> 17/7 2e echo -> alles goed -> 24/10 controle verloskundige Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's -> echo 6/08 hartje klopt -> 1/09 2e echo -> 17/11 afspraak verloskundige Sikki: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e x 1e icsi juli '09, 1 eitje, tp van Henkie mislukt -> 2e icsi sept '09, 4 eitjes, tp van Betsy en Bennie mislukt, 1 cryo: Back-up Bartje, ontdooien mislukt -> 3e icsi nov. '09: 21/11 start Menopur 375 EH, 26/11 1e FM Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi mislukt, 2 cryo's Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 29/10 evaluatiegesprek -> zaad proberen in te vriezen -> wachtlijst 2e icsi dec/jan Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 mislukt -> nog 5 cryo's -> 1e cryo poging mislukt -> 2e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER TWEELING!! Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer -> 1e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER!! Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens -> Sinds Juni 2009 in de MMM -> Geen enkele zaadcel gevonden -> In onderzoek -> TESE-ICSI blijkt enige kans -> 30/11 uitslag chromosomenonderzoek -> 16/12 intake icsi Sabje79: Sinds '06 bezig voor een wondertje -> 3e icsi poging ZWANGER!! 2 cryo's over Nellas: Kinderwens sinds 2005, MMM sinds begin 2006, verminderde zaadkwaliteit, 6XIUI mislukt, 1ste ICSI 1 embryo, geen cryo's, MK met 5w5d, 2de ICSI TP 2 embryo's, geen cryo's, 8-12 testen. Zó...de overzichtslijst maar weer eens even opgezocht (stond nog helemaal op 27 nov), voor het geval iemand misschien iets wil aanvullen of zich er nog bij wil zetten... Hopelijk wordt deze gauw aangevuld met blauw/rose!! Wordt de HOOGSTE tijd namelijk weer!!!
Even een kort berichtje voordat ik mijn bedje induik (lange dag gehad) Majo wat fijn dat je het hartje weer hebt gehoord! Schiet ook voor jouw al op, alweer bijna op de helft! Je hebt het misschien al wel gezegt (dan ben ik het vergeten) maar wil je weten wat het gaat worden? Meis, spannend zeg! Je had anders dus moeten spuiten? Hopelijk komen we dus donderdag samen op het wachtbankje! Was vanavond dikke stress hier! Ging om 17:00 uur de pregnyl klaarmaken, gingen er een aantal dingen mis Vriend breekt de ampul pregnyl open, gaat dat bovenste stukje echt in heeeel veel stukjes. Maar de ampul zelf was nog heel, alleen daarin waren dus stukjes glas ingevallen. Aangezien de pregnyl nog hard was konden we die er voorzichtig uitschudden. Ondertussen had ik dus al best stress Toen de vloeistof. Het openbreken ging echt perfect maar wat bleek: er zat nog best heel veel vloeistof in het bovenste stukje (erin 'geplakt') en dat ging dus verloren!! Wij toch de spuit klaargemaakt maar er was nog maar 0,5 ml over. Terwijl er op de vloeistof stond dat er dus 1,0 ml in zou zitten... De helft was er dus uit! We vonden dat toch wel heel veel, dus het ziekenhuis gebeld. Na een paar keer doorverbonden te zijn kregen we uiteindelijk de verloskunde-afdeling aan de lijn (tja...) en gelukkig konden die ons helpen door een recept naar de apotheek te faxen. De apotheek bij ons in de buurt had het helaas pas vanavond om 10 uur, terwijl we om half 11 moesten spuiten. Dus dat vonden we te riskant en zijn dus op en neer naar nijmegen gereden om het daar op te halen... Al met al waren we dus om half 8 eindelijk thuis met nieuwe ampullen. Dat ging gelukkig wel in 1 keer goed. Heel veel stress eventjes dus... Heb echt 10 minuten heel hard zitten janken. Alle stress van de afgelopen dagen kwam er even uit. Maar het luchtte wel op Inmiddels is de pregnyl dus gespoten en kunnen we gaan aftellen tot de punctie Nog 34,5 uur
Goedemorgen dames! Jeetje Sinja, wat een gestress zeg!!!! Kan me voorstellen dat je even heel hard gehuild hebt!!!! Het is al zo'n spanning allemaal en dan gaat dat ook nog mis! Gelukkig heb ik dat nog niet gehad met die ampullen (afkloppen) maar het lijkt me heeeeeeeeeeeeeel irritant en je maakt je zo druk! En dat uitkloppen uit dat dopje, ja daar zit echt nog veel in he?!? Ik moet van mezelf ook altijd alles rustig doorlezen, ook al denk ik dat ik het allemaal weet! haha! Majo, goed dat je je banner hebt veranderd! Haha! Kan ik tenminste up to date blijven bij je! Wat fijn dat alles goed was en dat het hartje lekker klopte! Er is idd geen wachtlijst in dd, maar nu begreep ik van iemand dat ze nu nog een cyclus moest wachten, omdat die arts vakantie had! (tot 22 februari) als dat zo is, moet ik dus NOG een cyclus wachten...zucht! Sabje heb ik laatst een berichtje van gehad, alles gaat goed met het kindje, maar zijzelf is heel beroerd en heeft echt geen puf om achter de computer te kruipen! Maar alles gaat verder goed gelukkig! Mieden, ik heb gisteravond toch zoooooooooo hard gehuild in bed! Het kwam er gewoon allemaal even uit! Ik zit de laatste weken zo in een dip...ik weet dat ik door moet en dat het leven doorgaat, maar ik word echt niet goed van al die zwangere mensen om me heen! (en dan bedoel ik jullie niet meiden die zwanger zijn, want als ik het iemand gun is het jullie!!!!!! En ik vind het bij jullie ook niet moeilijk om die verhalen te lezen, ozo!) Maar vooral dus de mensen om mij heen! Je kunt geen verjaardag meer binnenkomen of er is er wel een die zwanger is! Vrijdagavond verjaardag: 2 zwangeren, 3 met kleine kindjes... zaterdagmiddag borrel: 1 zwangere, 1 baby'tje van 2 maand en heeeeeeeeeeel veel kinderen! Het confronteerd zo, ik kan er soms gewoon niet meer tegen. Ik sleep me gewoon overal naartoe, maar ga er steeds meer tegenop zien. Heb ook nog 2 kraamvisites voor de boeg...zucht! Het komt gewoon omdat we stil staan, want als ik eenmaal bezig ben heb ik weer goede moed...maar nu....pppffff...ik lijk wel een wandelende tijdbom...afwachten tot de volgende jankbui komt! Maar...zometeen komen mijn zus en zwager met mijn 3 nichtjes en die vrolijken me vast weer op!!! Fijne zondag allemaal en tot snel! Liefs Loesie
Dan las ik het toch goed Majo, want las het bij verlengde w ook, maar hoezo heb je het hartje voor het eerst horen kloppen?! Je hebt toch eerder echo's gehad, of het je het daar alleen maar op gezien!? Als dat het is, dan snap ik 'm!!! Liefs
Dames mijn 5de FM zit erop! Het lijkt iet te doen, de medicatie. Maar nog steeds minimaal... dus bloed moeten laten prikken en afhankelijk van het bloed medicatie verhogen of zo door gaan. Maar een 6de FM zit er zeker aan te komen... Tjee, Sinja... kan geloven dat je in de stress schiet bij zoiets! zit jullie niet mee, maar gelukkig is alles goed gekomen...
Mijn 6de FM staat gepland op dinsdag. Mijn E2 bepaling is 1700. Ik moet nu nog gewoon doorgaan mat 150 IE spuiten. Aanstaande dinsdag wordt gekeken hoe de eiblaasjes zijn gegroeid en eventueel een verhoging afgesproken..... zucht.... duurt wel erg lang!
hoi meiden.. ik ben 13 januari begonnen met de glonal f en moet de 20e weer komen voor de 1e fm meeting.. we gaan voor onze eerste icsi.. liefs yippie
koekoe even een kort bericht om sinja en meis succes te wensen vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik ken niet echt vagina ontspan tips, had er vooral bij de tp last van, krijgen jullie voor de pu ook niet die prik in de bil waar je lekker wazig en rustig van wordt, anders moet je er eens om vragen KNUFFEL en succes en loesie jij ook een dikke knuffel, ik weet hoe jij je voelt, heb ik ook gehad, je ziet het kan veranderen, geef de moed niet op, dikke dikke knuffel!!
Sinja, heel veel succes vandaag meid!!! Ik hoop op een 'ontspannen' punctie en een super resultaat! Ingrid, dus morgen wéér een FM. Pffff, dat valt zo ook niet mee meid! Maar als het dan uiteindelijk goed gaat, zonder overstimulatie enzo, dan is het het wel allemaal waard geweest! Majo, daar was je weer! Dus donderdag alweer de 20 weken echo! Spannend! En hoe gaat het met jou? Zit je nog thuis of ben je langzaam aan weer aan het werk? En wat je zegt, hoe mooi zou het zijn als allebei onze Yeti's blijven plakken... Ooo dat is echt onze allergrootste wens!!! Calani, ook jij bent er weer! Alles goed met de beebs? Ik hoop zo dat ik je na mag doen! Meis, spannend, de cryo wordt ontdooit!!! Ik duim dat er donderdag een tp is! Loesie, dit wordt onze maand meid! In DD puzzelen ze onze beeb in elkaar Kleintje, wat lief dat je Loesie post stuurt Hier nog een week en dan de echo om te zien of mijn bms goed gegroeid is door de Progynova. En dan hopelijk 3 dagen daarna de tp! Hope so, hope so!!!
Meiden, hier even snel voordat ik even ga liggen... We hebben heel heel slecht nieuws gekregen.... Bij de punctie zijn 16 follikels aangeprikt. Ze zagen er goed uit en de gyn. was ook positief Dus wij blij naar de uitslaapkamer... Daar kwam de gyn na een uurtje met heel slecht nieuws... Er zaten 14 mooie eicellen in. Helaas waren er van die 14 al 10 kapot uit mijn lichaam gekomen!!! Iets wat ze nog nooit eerder hebben meegemaakt! Zonder dat ze iets hadden gedaan waren de eicellen al kapot. Schijnbaar waren er bij de vorige poging 3 van de 6 eicellen kapot gegaan bij het injecteren (dit hoorde we voor het eerst) en dat was al bijzonder. Maar nu zijn ze nog niet eens geinjecteerd en al kapot!!!! Ze kunnen er waarschijnlijk niet achter komen waardoor dat komt, maar bij mij is dus waarschijnlijk ook iets mis.... We hebben dus 4 eicellen over.. Maar die moeten nog geinjecteerd worden én er moet nog bevruchting optreden....
Och lieverd, kwam net kijken hoe je pu was geweest en dan dit nieuws Dat is helemaal niet waar je op zit te wachten. Heel veel sterkte! Ongelooflijk dat ze kapot waren, snap niet hoe dat kan, tja de doktoren snappen het niet eens. Ik hoop dat het 4 mooie wondertjes worden!!
Jéétje Sinja....weet nu ff niet wat ik moet zeggen.... (Ja....een heleboel lelijke dingen!! Maar daar schiet je ook niets mee op). Goh...dan lijkt het zo goed met 14 follikels....heb dat ook nog nooit gehoord dat ze van tevoren al kapot kunnen gaan. Hoe moeilijk ook....probeer toch nog een beetje hoop bij elkaar te sprokkelen....er zijn er nog 4 en wie weet gaan die wel helemaal niet kapot en worden ze goed bevrucht en heb je straks 4 mooie embryo's?! Of doe ik nu té positief???? Ik wil het ook gewoon zóóó graag voor jullie dat het zo gaat lopen!!! Hoe was de zaadkwaliteit verder dan? Wanneer worden jullie gebeld en weet je meer? Oh Meid...wat een spanning zeg!! Hopelijk voel jij je niet ook nog eens te beroerd na de punctie...rust maar lekker uit en mijn duimen draaien hier op overvolle toeren hoor!! Liefs en een hele dikke knuffel Majo
@Jessy: Hoe is het vandaag met jouw punctie gegaan? Hopelijk is het je meegevallen!! Was de eerste (en hopelijk laatste) keer he?! @Loesie: Kan me zóóóó goed voorstellen dat je zaterdagavond zo'n flinke huilbui hebt gehad!! Denk dat iedereen hier (incl de zwangeren) dit zo erg herkent!! Ook lekker laten gaan, hoort er ook bij en is alleen maar goed!! Aan de andere kant zou het toch ook best 'raar' zijn als het helemaal niks met je doet als iedereen om je heen zwanger is en/of kinderen heeft!! Het is ook weer spannend voor jullie...strakjes in DD. Wij hebben idd het hartje voor het eerst van de buitenzijde horen kloppen. De keer daarvoor was inwendige echo (de eerste) met 9 weken. Daarna niet meer, lag te diep achter schaambeen. Hebben het toen wel zien kloppen met uitwendige echo. Vandaar dus eerst keer eigenlijk.... @Ingrid: Gaat idd niet zo snel bij jou.....heb ik ook gehad de één na laatste poging. Zijn toen volgens mij ook een keer of 7 à 8 voor FM geweest, uiteindelijk zelfs op het laatst iedere dag. Hopelijk is het dinsdag weer wat gegroeid en worden de labwaardes niet te hoog. En dan misschien toch (langzaam) naar een punctie?! Ik hoop het voor je!! @Yipppie: Leuk dat je hier ook mee komt schrijven. 'Ken' je natuurlijk al van het Meppel-Zwolle topic. Ingrid, Yessie, Yippie.....heb de overzichtslijst van meiden die hier meeschrijven van de week weer 'naar voren' gehaald....staat bovenaan pagina 209... als jullie het 'leuk' vinden om je daarbij aan te sluiten.....
Och lieve Sinja, wat schrijf je nu allemaal weer! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe groot jullie verdriet is. Ik heb er helaas wel eens van gehoord, van eicellen die kapot gaan... Maar het goede nieuws is dat jullie ook eicellen hebben die niet kapot gaan! En als we nou eens heel hard gaan duimen dat er daar in ieder geval wat van bevrucht raken (1 of 2 is al genoeg!). En als die dan nu een lekker warm plaatsje opzoeken bij jou om uit te groeien tot een mooi beebje, dan maakt het niet meer uit dat je geen 14 goede eicellen over hebt gehouden. Eigenlijk moet je het dan met net zoveel eicellen doen als ik (ik hoop dat je nu niet boos op me wordt omdat ik je probeer op te peppen...) Kop op meid! We gaan heeeeeeeel hard duimen!!!!!!!!!
Lieve lieve lieve Sinja... Jeeeeeeeeeeeetje zeg...dit verwacht je toch niet. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, dat kan dus ook nog! Vind het zo rot voor je!!!!! Maar uit 1 van die 4 eicellen, lieverd, groeit vast een heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi wondertje!!!! Daar ben ik van overtuigd! Het MOET gewoon! Goh, ben er echt even stil van...Vorige keer al problemen met het zaad en nu dit...het is gewoon niet eerlijik! Ook nog een dikke knuffel van mij!!!! Ingrid...het gaat maar traag he?!!? Hopelijk kom je nu wat verder hoor, want dit schiet ook niet op. Morgen weer kijken dus, hoop echt dat het er dan goed uitziet! Jessy, ook punctie vandaag?!? We wachten het grote nieuws af! Hopelijk is het goed nieuws! Sikkie, je bedoelt het toch lief!? Ze wordt vast niet boos! Calani, hoe is het met je twee meiden!?!? Voel je ze ook al? Lijkt me dat je een tweeling sneller voelt dan eentje of niet?! Al lekker veel roze ingeslaan nu?! Saffie, hoe is het daar?!? Kun je het wachten nog volhouden?! Majo, wat super dan, dat je het hartje nu ook van de buitenkant heb gehoord!!!! Geniet ervan meid! Hier gaat het wel weer hoor...de dagen gaan wel voorbij! Nog een weekje en dan lekker de intake! heb vandaag een mail gestuurd naar DD, omdat ik had gehoord dat hij op vakantie ging en was bang dat ik dan NOG een cyclus moest wachten, maar hij heeft me persoonlijk terug gestuurd dat hij vervangen wordt als hij weg is en dat alles volgens plan gaat lopen! HOERA! Nog even geduld dus! Ga ff toetsen nakijken! Liefs Loesie
jeetje sinja dat is echt &*%$^&&. Nu maar hopen dat het met die 4 eicellen goed gaat. Waarom moest jij naar de uitslaapkamer?? Ik heb vandaag ook mijn punctie gehad en ik vond het echt enorm tegen vallen jeetje wat doet dat zeer!! Wij hadden 7 goede eicellen dus nu maar hopen hopen en hopen!!
Lieve Sinja, 16 follikels was natuurlijk geweldig nieuws. Maar dat de eicellen kapot waren dat is verschrikkelijk. Ik heb dit ooit eerder gehoord. Ik wil je niet bang maken of zo maar misschien dat het je meer informatie geeft. Weet niet of je het programma babyboom kent wat in 2008 op tv was. Maar daar was een stel dat diana en jeroen heette. En bij haar was volgens mij een soort gelijk probleem. Volgens mij kan je op uitzending gemist de programmas nog wel terug vinden en http://www.babyboom.nl staat hun verhaal/weblog. Maar hopelijk krijgen jullie toch gewoon een bevruchting en een terugplaatsing en ben je straks lekker zwanger! Dikke knuffel en ik leef met jullie mee. Jessy, hopelijk voor jullie ook veel mooie emmies!