direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    OHHHH SAFFIE!!! SORRY! Ik bedoelde positeve test natuurlijk!!!!! Maar ik wilde 2 zinnen door elkaar typen en nu staat het er zo :) SORRY Maar ik bedoel natuurlijk dat je straks een kei POSITIEVE test in handen hebt!!!!! Daar gaan we voor!!!!

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Loesie wat goed dat je zoveel cm kwijt bent!!!

Ingrid ik duim heel hard voor je morgen! Hopelijk snel de punctie! De punctie zelf is me echt heel erg meegevallen hoor! Alleen de napijn niet... maja dat is bij iedereen weer anders. Mijn collega had helemaal nergens last van na haar puncties. Dat is zo wisselend!

Hier nog steeds buikpijn en nog geen enkel beetje minder... lig dus nog steeds op bed. Ach ja, zo slapen en morgen is het vast alweer stuk beter!

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Leuk leuk leuk, loessie! Wil mijn jurk ook weer aan. Alleen moet ik even wachten tot onze eerste behandeling klaar is. Misschien ben ik dan wel zwanger.... en sta ik met een buikje in mijn trouwjurk. Ik heb dan ook afgesproken dat ik met de bruidszaak bel als ik hem mogen testen en het resultaat weet. Heb mijn jurk wel zo gekocht, dat hij ook met een buikje aan kan. Die mogelijkheid bestaat er....

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    jeetje sinja, wat een verhaal, meid, ik hoop dat er toch nog een happy end volgt, 4 emmies zijn er toch al 2 teveel, bij wijze van spreken, ik duim heel hard dat die 4 hetnu goed doen!!!!!!!

jessy, ik had na de pu ook die enorme buikpijn en bij mij heeft dat toch wel 2 dagen veel pijn gedaan en dan langzaamaan minder, sterkte!

SAFFIE, foei hoor, mijn beebs begonnen bij wijze van spreken te spartelen bij jouw woorden, zij voelden hun al beledigd, ze zijn immers beide een cryo ;) besschouw het maar als een zeer echte kans!! en ik hoop op een sterke cryo net als de mijne!!

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Ingrid: Hoe ging je 6e FM vandaag?

@Loesie: Wat goed zeg, zoveel cm's al kwijt!!

@Jessy/Sinja: Voelen jullie je al weer wat beter? Minder/geen buikpijn? Ik duim hier heel hard dat jullie beiden donderdag een tp hebben!!

@Saffie: Ik voelde ook helemaal niets na de laatste TP. Enne....wel geloven in je cryo's hoor!! bij het verlengde wachtbankje zijn meerdere dames die zwanger zijn van een cryo!

@Yippie: Ik heb de eerste keer 9 dagen gonal-f (150EH)gespoten. Op de 7e dag had ik de eerste FM en het aantal fm's was bij die poging 4. Helaas moesten we deze poging afbreken ivm overstimualtie.
    De keer erna heb ik 18 dagen gonal-f (112,5EH) gespoten, had ik na 5 dgn de eerste FM en ben ik 5x voor FM geweest en toen mocht ik de ovitrelle zetten voor de punctie. Dit was bij mij ook allemaal in Zwolle. In Meppel heb ik Puregon 125EH gespoten ipv gonal-f omdat ik bij 150 gonal-f dus overstimulatie kreeg en bij 112,5 gonal-f maar 4 follikels bij de punctie had. Een tussendosering van gonal-f is er niet.
    Hoe lang je spuiten moet en hoe vaak je een FM hebt hangt gewoon helemaal van de groei van de follikels af en zal dus bij iedereen weer anders zijn.

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Meiden vriend heeft net naar de poli gebeld en die hebben weer naar het lab gebeld. Die 4 die over waren zijn in ieder geval niet stuk gegaan bij het injecteren! Nu maar hopen dat ze zich goed aan het delen zijn..... Morgen krijgen we het te horen, spannend!

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jessy hoe gaat het vandaag met je? Ben je naar je werk?
    Ik heb nog steeds veel buikpijn en lig eigenlijk al de hele dag op bed of bank. Kan me wel iets beter bewegen als gister en als ik maar stil lig doet het nu even geen pijn gelukkig!

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, Fijn dat je nu in iedergeval al weet dat je eicellen het injecteren overleeft hebben. En dat het spannend blijft dat kan ik je garanderen. Ik duim de hele dag voor je. Heb gisteravond bij vriendlief zelfs nog een traantje voor je gelaten. Ik leef echt erg met jullie mee. Hopelijk ga je je vandaag weer wat beter voelen en heb je niet te veel last meer van de punctie. Kop op meid!

9. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    goedemiddag meiden

Sinja ik ben ook nog een dagje thuis gebleven heb mijn baas gebeld en gezelgd dat ik gewoon nog veel te veel pijnb heb.
    Was vanmorgen ruim een uur vroeger uit bed gegaan. om te kijken hoe het zitten ging. Heb gisteren heel de dag op de bank gelegen. en dat ging gewoon niet. Ik was en ben misselijk van de pijn.
    Morgen weer een dag wil dan eigenlijk wel aan t werk.
    Wij hebben nog niets gehoord dus nu maar hopen dat alles goed gaat met de eitjes anders is het allemaal voor niets!!
    ik hoop dat het gauw beter met je gaat sinja.

Ingrid en loesie wat gaaf zeg dat julie allebei trouwen
    Ik zal me toevoegen aan het lijstje trouwers
    Mijn vriend heeft me 9-9 gevraagd en we trouwen 10-9 alleen ik durf niet voor een jurk te gaan. Want wat als het lukt. En me moeder weet eigenlijk niet dat we nu het zk bezig zijn!

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sinja, gelukkig!!!! Weer een stapje verder! Nu een goed aantal bevruchtingen...al is het er maar één! Dat het sowieso tot een terugplaatsing komt!

Jessy, wat leuk zeg!!! Nog iemand die gaat trouwen!!!
    Gezellig! Wij zijn er heel open over en toen ik een jurk uit ging zoeken ook gezegd dat ik bezig was met ICSI. Dus lukt het, dan gaan ze de jurk gewoon vermaken.
    Je moeder gaat vast niet mee de paskamer in, dan kun je vast wel stiekem tegen de mevrouw van de winkel zeggen dat je een jurk nodig hebt die eventueel vermaakt kan worden!

Kleintje, wat ben je toch ook lief!!!!
    Hoe gaat het verder met je?! Toe aan je verlof?!
    14 februari is het zover toch?!

Ik blijf standaard 3 dagen thuis, dag van de punctie en 2 dagen erna...werk in het onderwijs en al die kids aan m'n kop kan ik dan niet hebben!

Ik ga weer aan het werk!

Knuffel!

11. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    loesie, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik moet dat gewoon maar zeggen tegen die dame want ik kan die jurl niet blijven uitstellen.
    Wel leuk zeg om te horen dat er zeker 2 meiden hier gaan trouwen en ook isci hebben!
    Ik heb altijd gezegd dat ik niet zwanger wilde trouwen maar nu hoop ik dat ik met een buik trouw. AL is die buik enorm!!

Hoe hebben julie vriend julie gevraagd?

Sinja spannend joh de tp komt steeds dichter bij

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Leuk al die aanstaande trouwerijen hier! Wij willen ook, alleen ik heb ook altijd gezegt dat ik niet zwanger wilde trouwen... maar daar kom ik nu ook wel van terug. Hadden gezegt dat we deze poging wilde afwachten.. En mijn vriend moet me nog officieel vragen ;) (maar verder heb ik de gastenlijst al bijna klaar :p;):D)
    Leuk om jullie verhalen erover te lezen!!!!

Kleintje wat ben je lief! Ik krijg alweer traantjes toen ik las dat jij een traantje hebt moeten laten. Vind dat zo lief, dat iemand zo met ons meeleeft terwijl je ons niet eens echt 'kent'...Het schiet bij jullie ook al op! Is alles al klaar voor de kleine?

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jessy, ik heb hem gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Verhaal staat nog wel ergens in dit topic (24 juni 2009) over hoe het gegaan is!
    Als ik op hem moest wachten, kon ik nog wel 10 jaar!

Ik wilde eigenlijk ook niet zwanger trouwen, maar nu niks liever! Hoe gelukkig zou ik zijn als ik daar sta, mijn maatje en de vader van ons kindje die op dat moment in mijn buik groeit, na zoveel verdriet het ja-woord te geven! KAN NIET WACHTEN!

Sinja...fijn dat die 4 eitjes nog heel zijn, het worden vast hele mooie emmy's! We duimen!

Ingrid!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe was het?!?!

14. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Sin, ben de laatste tijd nogal emo. Zal wel door de hormonen komen. En ik vind het gewoon niet eerlijk dat hier zo veel meiden zo veel moeite moeten doen. Terwijl ik ook meiden uit het echte leven ken die allemaal eisen gaan stellen..... zo van....... ik WIL perse thuis bevallen en ik WIL perse borstvoeding geven en ik WIL perse binnen 3 maanden na de bevalling weer zwanger zijn. Ze hebben potverdorie helemaal niks te willen. En daar word ik heel boos en verdrietig van.

Wat de baby betreft schiet het allemaal al erg goed op! Het kamertje is klaar, de kinderwagen staat klaar, kinderopvang is nu eindelijk helemaal geregeld. We hebben namelijk een plekje kunnen krijgen bij de opvang van onze voorkeur!!! Onze kleine moet wel eerst 3 maanden naar een andere opvang en dan overstappen. En kijk ook erg uit naar mijn verlof. Ik zit er wat dat betreft redelijk doorheen na dat afstuderen, nieuwe baan, de ICSI enzo. Maar nog maar 12 daagjes werken na vandaag en dus 14 februari begint mijn verlof :)

Wat trouwen betreft...... wil ik ook :) vind het niet eerlijk dat ons kindje wel de achternaam van mijn vriend heeft maar ikke niet. Maar we willen wel een echte bruiloft en hebben eerst nog wat studieschuld weg te werken............

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Sinja: Wat goed dat je vriend alvast gebeld heeft!! Hopelijk kun je nu ietsjes geruster wachten op het aantal bevruchtingen. Spannend blijft het natuurlijk zéker nog wel!! Maar gelukkig tóch 4 die meedoen in de race om jou zwanger te maken!! Want dat móet gewoon gebeuren!!

@Ingrid: Hoe was je FM nou vandaag?

16. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Heej heej, ff berichtje van mij.

Allereerst, leuk leuk dat er weer een bruidje bij is...
    Ik heb mijn vriend ook gevraagd, want als ik op hem moet wachten dan kan ik nog jaren wachten dacht ik:

Komt mijn verhaal...

Het huwelijksaanzoek

Tja, als ik op Martijns huwelijksaanzoek moet wachten dan kan ik nog jaren wachten dacht ik. Dan maar zelf het initiatief nemen...

Een huwelijksaanzoek op een bijzondere manier, dat is zo makkelijk nog niet!

Eerst dacht ik aan vakantie, we gaan in september 19 dagen naar Java en Bali. Zal ik daar een aanzoek doen bij een zonsondergang, of op de olifantenexcursie de olifant een briefje laten geven aan Martijn met daarop de vraag, bovenop de vulkaan die we gaan bezichtigen, bij de zonsopgang...........genoeg ideeën allemaal. Maar lastig hoor, ik wil namelijk iets speciaals doen en niet zo de vraag stellen; wil je met mij trouwen... Ik wil eigenlijk een blijvende herinnering geven aan dit aanzoek.

Dus voor ideeëtjes een berichtje geplaatst op het forum van onze reisorganisatie. Of iemand een speciaal idee heeft, hier krijg ik te horen dat het op de vulkaan kan stinken naar rotte eieren, alles behalve romantisch dus. Tja, en de olifanten iets aan Martijn laten geven krijg ik ook niet klaar in mijn gebrekkig Engels. I speak englisch very well, nog niet zo quicly maar dat komt nog wel... Het SPECIALE IDEE zat er helaas niet bij.

Tja daar zit je dan... wil je een huwelijksaanzoek doen, maar komt niet op een speciaal idee. Ik wil eigenlijk gewoon een fotoboekje geven met onze mooiste herinneringen en op de laatste bladzijde dan.........DE VRAAG!!! Maar ja, hoe krijg je het fotoboekje meegesmokkeld op vakantie en naar de desbetreffende plaats. Dit gaat dus ook niet lukken.........het is echt niet makkelijk als je iets orgineels wil verzinnen.

Aangezien er toch wat minder leuke dingen de afgelopen maanden zijn gebeurd en er toch eens iets positiefs mocht gebeuren kwam ik op het SPECIALE IDEE!!!

18 mei 2009... Martijns 34ste verjaardag!!!

Het is 13.30 uur als Martijn terug komt van zijn werk. Hij heeft de middag vrij genomen om zijn verjaardag te vieren.
    Vannacht om 0.00 uur heb ik hem al gefeliciteerd en normaal geven we elkaar dan al de cadeautjes maar ik zeg dat ik dit cadeau niet in bed kan geven... hij moet dus nog wachten.

Als Martijn dus terug is van zijn werk geef ik hem de cadeauzak met al zijn cadeautjes erin. Er zit ook een grote kaart in met een hele uitleg!

Martijn moet beginnen met de 3 kleinste cadeautjes. In ieder klein cadeautje heb ik 3 theelichtjes gedaan en op de kaart staat als hint; doe er mee wat je er normaal mee zou doen. Als alle kleine cadeautjes zijn uitgepakt steekt Martijn de theelichtjes aan
    (ik moet toch een beetje een romantische sfeer creeëren)
    Dan is het tijd voor HET cadeau; Martijn maakt het boekje open en begint te bladeren in het fotoboekje. Ik ben vrij rustig, een normale ]....maar richting de laatste bladzijde gaat mijn hart als een razende tekeer. Als Martijn de laatste bladzijde omdraait zit mijn hart inmiddels in mijn keel en is als een gek aan het kloppen... Ik zie de ogen van Martijn de tekst lezen, tot mijn verbazing begint hij weer opnieuw te lezen, en tot mijn grote verbazing nog een keer...... Ik kijk hem echt aan van....................JA?..................NEE?............zeg iets................. In mijn beleving heeft hij de tekst wel 10 keer gelezen... Dan kijkt hij mij aan en antwoord met een JA!!! Ik kan het niet geloven...........alles spanning die ik in me had verdwijnt langzaam en ik krijg gelukkig weer een rustigere hartslag!!

WIJ GAAN TROUWEN...............................

ps, dat jaren wachten op een aanzoek van Martijn...............dat was geen jaren geweest, dat was precies 42 dagen geweest! 29 juni 2009, als ik 30 zou worden...

Ik hoop ook dat ik zwanger in mijn trouwjurk sta. Ik zou inderdaad gewoon het pashokje ingaan en dan vertellen tegen de verkoopster dat je met behandeling bezig bent, daar kunnen ze heel goed rekening mee houden. Ik ben heel open geweest, degene die mee waren wisten allemaal van onze behandeling af... mijn jurk kan ik altijd aan, ongeacht zwanger, niet zwanger...

Vandaag mijn 6de fm gehad. Er lijkt iets te gebeuren. De kleinere van 10mm zijn gaan groeien en het zijn er een mooi aantal van 12-13-14 mm. Zelfs eentje van 16 en 18...

Ik heb bloed moeten laten prikken voor mijn E2 bepaling, deze is laag, zelfs nog zo laag dat ik mijn Puregon op moet verhogen van 150 IE naar 175 IE...

Aanstaande donderdag heb ik de 7de fm gepland staan. Hoop dat er dan wel een punctie afgesproken kan worden.... ben helemaal op, kost toch heel wat energie van je!

x Ingrid

17. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    Goedenavond meiden,

@Ingrid: wat fijn dat er eindelijk wat lijkt te gebeuren! Hoop dat er donderdag genoeg grote eitjes zijn om een punctie af te spreken. Het kost idd een hoop energie dat gevlieg steeds naar het zhuis. Moet je ook nog ver rijden steeds of zit het zhuis wel redelijk in de buurt?

@Kleintje: fijn dat alles helemaal geregeld is. Lekker gevoel lijkt me. En nog maar 12 daagjes werken, heerlijk. En dan lekker genieten van je verlof. Succes nog even met de laatste werkloodjes!

@Jessy: wat goed, 7 eitjes! Ik ga duimen dat je morgen niet gebeld wordt en je donderdag een tp hebt van een superemmie!! Hoeveel krijgen jullie teruggeplaatst? Hoe gaat het nu met de buikpijn?

@Loesie: wat goed dat het sporten zo goed gaat en ook al lekker wat resultaat las ik. Keep up the good work ;)

@Sinja: jemig meid, wat een verhaal. Gelukkig zijn de laatste 4 wel heel gebleven. Ik duim heel hard dat er mogen goed nieuws te lezen en te horen is!! En dan donderdag een mooie terugplaatsing! Hoe gaat het nu met jouw buikpijn?

@Saffie: ik ken het, het besef dat een cryo niet echt een poging is. Ik had het de vorige keer ook heel erg, tot een paar dagen voor mn ongi. Toen kwam het besef en was het ook na een paar dagen alweer over, een teleurstelling. Ik duim voor je dat deze cryo ook jou geluk gaat brengen!!

Het wordt morgen een spannende dag hier, met al die uitslagen van emmies en cryo (van mijzelf). Ik duim voor ons allemaal!!

Liefs

18. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    ingrid en loesie wat gaaf julie verhalen. Ik kan gewoon niet zeggen dat ik een geemancipeerde vrouw ben want ik ben gevraagd. Ik moet ook zeggen dat ik het al opgegeven had dat hij wou trouwen. Maar het viel mee! haha toch nog iets goed aan de mmm, we zijn veel dichter bij elkaar gekomen.

ingrid ik heb goede hoop voor julie, volgens mij gaat dat helemaal goed komen met al die eitjes!!

meis nu maar hopen op een goede uitslag!!

Sinja, jaja vandaag krijg jij het te horen. Hoe is het nu met je buik? De mijne is nog erg gevoelig en ik ben constant misselijk.... maar ga vandaag vol enthousiasme werken (NOT)

Kleintje, heerlijk voor jou is het echt gewoon aftellen!! ik hoop dat je gauw je wondertje in je armen kan sluiten!

nou hoop ik vandaag maar op geen telefoontje!! haha ik ben wel een beetje nerveus!

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sinja!!! wat goed, ik duim voor meer goed nieuws

jessy ik hoop dat jij geen telef krijgt!

Meis ik wens je een SUPERsterk eskimootje toe!!

kleintje, waw hoe leuk dat alles al klaar staat, zover zijn wij nog niet maar goed jij bent ook wel meer dan 10w verder!

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    MEIDEN! GOED NIEUWS!!!

Volgens de digipoli zijn ze ALLEVIER doorgedeeld!!!!!! Pffff durf gewoon nog niet heel heel blij te zijn, ben zo bang voor een typefout ofzo ;)

Maar jeetje.... net dacht ik nog dat het over kon zijn.. en nu hebben we 4 bevruchtingen... pffff wat een opluchting! Nu maar hopen dat ze ook een beetje mooi zijn ;):D

Krijg tussen 11 en 2 een telefoontje van het radboud. Denk dat ik dan pas écht blij durf te zijn!

:):):)

Deel Deze Pagina